8 szokás, aminek segítségével évtizedekkel is tovább élhetsz: egymástól függetlenül is hatásosak!

8 szokás, aminek segítségével évtizedekkel is tovább élhetsz: egymástól függetlenül is hatásosak!
Forrás: Pexels/Anastasia Shuraeva

Szépség

7 dolog, amivel bizonyítottan meghosszabbíthatod sejtjeid élettartamát

Promóciók

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóciók

Rózsaszíntől a cseresznyepirosig: a CCC tavaszi Jenny Fairy, DeeZee és Nine West New York kollekciója elbűvölő színekben és formákban érkezik fantasztikus áron, 4995 Ft-tól

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Facebook
Twitter
Pinterest

Egy 2023-as tanulmány szerint nyolc egészséges életmódbeli szokás létezik, amelyek akár évtizedekkel is meghosszabbíthatják az életünket. A szerzők szerint azok, akik középkorukra felveszik ezeket a szokásokat, jelentősen tovább élhetnek, mint azok, akik nem.

Azok a férfiak, akik 40 éves korukra mind a nyolc életmódbeli tényezőt követik, akár 24 évvel tovább élhetnek, mint azok, akik nem veszik fel ezen egészséges szokások egyikét sem. A nők ezzel szemben 22,6 éves növekedést tapasztalhatnak. A tudósok szerint mindegyik tényező egymástól függetlenül csökkentheti a korai halálozás kockázatát. Ha azonban együtt vesszük ezen tényezőket, a hosszú élettartamra gyakorolt ​​hatás megsokszorozódik.

Ezek a szokások a következők:

Galéria / 8 kép

8 szokás, aminek segítségével akár 24 évvel is tovább élhetsz

Megnézem a galériát

8 életmódbeli szokás a hosszabb élettartamhoz

Xuan-Mai T. Nguyen és a társszerző, Yanping Li több mint 719 147 amerikai katonai veterán orvosi feljegyzéseiből és kérdőíveiből gyűjtött adatokat. A vizsgálatba 40 és 99 év közötti felnőtteket vontak be. A nyomon követés során 33 375 halálesetet regisztráltak. A kutatópáros azt találta, hogy a nem aktív tevékenység, az opioidok használata és a dohányzás volt a legnagyobb hatással az élettartamra, ezek a tényezők 30-45%-kal nagyobb halálozási kockázatot okoztak a vizsgálat során. A rossz alváshigiénia, az egészségtelen táplálkozás, a mértéktelen ivás és a stressz körülbelül 20%-kal növelték a kockázatot. A pozitív társas kapcsolatok hiánya a kockázat 5%-os növekedésével járt.

A kutatók kijelentették, hogy ezek az eredmények azt mutatják, hogy a különböző (negatív) életmódbeli tényezők hozzájárulhatnak a korai halálhoz és rokkantsághoz vezető betegségekhez. Ezenkívül rámutatnak arra, hogy a jobb döntések meghosszabbíthatják az egészséges életéveket.

Nguyen megjegyezte, hogy az ilyen típusú tanulmányok nem tudják bizonyítani, hogy ezeknek a szokásoknak az elfogadása növelheti az élettartamot, de összhangban vannak más hasonló tanulmányokkal – tette hozzá.

A hosszú élet titka máig homályos, azonban a kutatók egyre több mindent fedeznek fel.
forrás: Pexels/ Vlada Karpovich
A hosszú élet titka máig homályos, azonban a kutatók egyre több mindent fedeznek fel.

Miért segíthetnek ezek a változások az élettartam meghosszabbításában?

Tariq Hafiz, a Pritikin Longevity Center orvosi igazgatója, kardiológusa és oktatója elmondta: „Klinikai és megelőző kardiológusként határozottan hiszek abban, hogy ezeknek az átfogó életmódtényezőknek az alapja mind az elsődleges, mind a másodlagos megelőzés alapja, melyekkel megelőzhető számos krónikus betegség, például szív- és érrendszeri betegségek, rák, cukorbetegség, demencia stb. Továbbá megjegyezte, hogy az előnyök valószínűleg az oxidatív stressz és a gyulladások megelőzésével érhetők el.

Hafiz kifejtette, hogy a szív- és érrendszeri betegségek és a rák a vezető halálokok, a szívbetegségek módosítható kockázati tényezői jól ismertek. Ezek a kockázati tényezők ugyanis a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a cukorbetegség, a dohányzás, a mentális stressz, a zsigeri elhízás, az egészségtelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód – mondta.

Azt is elmondta, hogy a dohányzás a krónikus betegségek, például a szív- és érrendszeri betegségek fő kockázati tényezője; stroke; tüdő-, húgyhólyag- és nyelőcsőrák; krónikus tüdőbetegség; és a cukorbetegség.

Kép
forrás: Pexels/ Vlada Karpovich

Tippek a 8 szokás elfogadásához a hosszú élettartam érdekében

A Tally’s Health biológiáért felelős alelnöke és a kutatás-fejlesztési részleg vezetője, Trinna Cuellar, Ph.D. azt mondta, hogy a fenntartható változásokhoz olyan szokásokat kell elfogadnunk, amelyek megfelelnek az életmódunknak.

Példaként arra, hogyan szabhatjuk személyre a saját szükségleteinkhez ezen tényezőket, egy újdonsült anyára mutatott rá, aki átmenetileg nem tudja csökkenteni a stresszt vagy javítani az alvását, de még mindig képes megbirkózni olyan területekkel, mint a táplálkozás és a társadalmi elégedettség.

Cuellar hozzátette, hogy a hordható eszközök, a telefonos alkalmazások és a közösségi támogatás is hasznos lehet az új szokások kialakításában. Használhatunk például lépésszámlálót, ivási szokásainkat nyomon követő alkalmazásokat vagy csoportos fitneszórákat, amelyek segítenek abban, hogy ne térjünk le a helyes útról.

„Gyakran az működik a legjobban számomra, ha az edzőim és a barátaim felelősségre vonnak, amikor azt tervezem, hogy aznap nem edzek velük” – mondta. „Ez sokkal nehezebbé teszi számomra, hogy lemondjam az edzést, amikor a napjaim rendkívül mozgalmasak.”

Az Éva magazin írása.

Videók

Szépség

7 dolog, amivel bizonyítottan meghosszabbíthatod sejtjeid élettartamát

Promóciók

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóciók

Rózsaszíntől a cseresznyepirosig: a CCC tavaszi Jenny Fairy, DeeZee és Nine West New York kollekciója elbűvölő színekben és formákban érkezik fantasztikus áron, 4995 Ft-tól

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Kép
Életmód

Ezektől lesz igazán lapos a has! 4 prebiotikumokban gazdag étel, amit mindenkinek ennie kellene

A prebiotikumok sok ételben benne vannak, ezeket érdemes gyakran fogyasztani a szakértők szerint a lapos hasért!

Kép
Életmód

Szerelmi horoszkóp: A Vénusz-jegyed elárulja, mire lenne igazából szükséged egy párkapcsolatban

A Vénusz-jegyből arra lehet következtetni, milyen vagy a szerelemben, a párkapcsolatodban.

Kép
Életmód

Hannibal Lectertől Batmanig – ikonikus filmes maszkok

A humorostól a komolyon át a rémisztőig igen sokféle maszkot láttunk már a mozitörténelemben. Ezek a legemlékezetesebbek.

Kép
Sztárok

Hivatalos: Őt tartják jelen pillanatban a legutálatosabb hírességnek a világon - több mint százezer szavazat érkezett!

Íme 2024 legutáltabb sztárjainak listája, több mint százezer szavazat! Egy-két néven még mi is meglepődtünk...

Kép
Shopping

9 outfit Rachel Green ruhatárából, ami 2024-ben divatosabb, mint valaha

Jennifer Aniston ikonikus karakterének nemcsak a frizurája divatos még ma is, hanem a '90-es évek trendjeit követő szettjei is. Szóval megéri inspirálódni Rachel gardróbjából!

Kép
Életmód

10 egészségesnek hitt étel, ami valójában nem az: ne higgy a népszerű hívószavaknak!

Joghurt, granola, lencse chips – mindegyik egészségesen hangzik, igaz? Sajnos, bármennyire is erényesnek hangzik egy étel – különösen a „teljesen természetes”, „gluténmentes” és „élő, aktív kultúrák” – olyan népszerű hívószavakkal együtt, még mindig rossz lehet a számodra.