8 ok, ami miatt rengeteg cseresznyét kellene enned

8 ok, ami miatt rengeteg cseresznyét kellene enned
Forrás: Unsplash
Facebook
Twitter
Pinterest

Helló, cseresznyeszezon! Már nagyon vártunk, és most már azt is tudjuk, hogy nemcsak finom, hanem...

Rengetegféle cseresznye létezik, de mi úgy vagyunk vele, mint Gombóc Artúr a csokival, bármelyik jöhet a világos sárgától a fekete cseresznyéig, a kicsi méretűtől az óriási húsos fajtákig.

Reggelire, desszertként, pitébe és koktél alapanyagnak is szuper:

Ez van 1 bögre cseresznyében (kb.150g):


Kalória: 97kcal
Fehérje: 2 g
Szénhidrát: 25 g
Éllemirost: 3 g
Vitamin C: 18%-a a napi ajánlott adagnak
Kálium: 10%-a a napi ajánlott adagnak
Réz: 5%-a a napi ajánlott adagnak
Magnézium: 5%-aa napi ajánlott adagnak

Egyél cseresznyét, mert...

1. A cseresznye gazdag antioxidánsokban és flavonoidokban, mint a legtöbb piros, lila gyümölcs. Ez pedig azt jelenti, hogy semlegesíti a környezet káros hatásait, és gyulladáscsökkentő.

2. A C-vitamin és a magnéziumtartalma miatt gyorsabban gyógyulnak a sportsérülések, húzódások, rándulások, izomláz, ha mindennap falod ezt a gyümölcsöt.

Kép
forrás: Unsplash

3. A karotintartalma miatt jót tesz a látásnak, a bőrnek és az agyadnak, mert serkenti az agyműködést.

4. A magnézium miatt az idegrendszerre is is pozitívan hat, egy feszült, stresszes napon legyen ez a nasolnivalód!

5. A polifenol (ami egyébként a legtöbb zöldségben és gyümölcsben jelen van, csak más-más mennyiségben), segítenek a krónikus betegségek megelőzésében, mint a diabétesz, az érrendszeri betegségek vagy a mentális betegségek – a cseresznyében nagyon sok polifenol van.

6. Ha kezdeti ízületi problémád van (köszvény, reuma), akkor irány a cseresznyés kert a "szedd magad akcióért", mert a cseresznyében lévő természetes gyulladásgátló erre is jól hat.

7. Jól illeszthető a legtöbb diétás étrendbe is, mert magas a rosttartalma, és sok tápanyagot tartalmaz, magas cukortartalma (cukorbetegeknek például nem ajánlott) nem lehet naponta 1-2 kilót megenni belőle. De készíthetsz belőle gyümölcsszószt chiapudingra, zabkására. Szárított formában granolába, fagyasztva pedig remek smoothie alapanyag.

8. Ha nehezen alszol el, akkor is jól jöhet, mert a benne lévő vegyületek serkentik a melatonin nevű hormon termelődését – ez a hormon felel a jó alvásért.

És még mutatunk 12 élelmiszert és étrendkiegésítőt, ami segíthet a könnyű elalvásban:

Galéria / 12 kép

Ezt a 12 dolgot fogyaszd, hogy kiegyensúlyozott és fitt légy

Megnézem a galériát

Mutatunk még 6 gyümölcsöt, aminek nagyon alacsony a cukortartalma:

Tovább olvasok
Tovább olvasok
Kép
Stílus

Budapest Central European Fashion Week: Stílusosan, maszkban, biztonságban, designer POP-Up Store-ral

Ötletes és biztonságos megoldással reagált a Magyar Divat & Dizájn Ügynökség a koronavírus járvány okozta helyzetre. Főszerkesztőnk, Alberti Petra beszámolója a rendhagyó divathétről.

Kép
Sztárok

Miley Cyrus sztriptízzel ünnepli a szingliséget

A 27 éves sztár még tőle is szokatlan a szingliséget ünneplő sztriptízvideóval lepte meg követőit az Instagramon.

Kép
Sztárok
Kép
Sztárok

Premier a Radnótiban: megérkeztek a Csapodárok!

Az elmúlt időszak után jól esik újra nevetni, szórakozni és végre együtt lenni a színházban, de akár otthonról is megnézheted a Radnóti új komédiáját, ha úgy kényelmesebb.

Kép
Szépség

A mellednek is jár a törődés

Bőrünk minden egyes részlete megérdemli a gondoskodást.

Kép
Szépség

Kézfertőtlenítő vs. szappan: melyik jobb a bőrnek?

Végre eldőlt a vita, mi jobb a kézbőrnek. A kézfertőtlenítő vagy a szappan?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem