„Téves sztereotípia, hogy a műszőrme és műbőr anyagok silányak” - Exkluzív interjú Yang Yoonával, Korea első vegán divatmárkájának tervezőjével

„Téves sztereotípia, hogy a műszőrme és műbőr anyagok silányak” - Exkluzív interjú Yang Yoonával, Korea első vegán divatmárkájának tervezőjével
Forrás: Vegan Tiger
Facebook
Twitter
Pinterest

Yang Yoona Korea első vegán divatmárkájának, a Vegan Tigernek a megálmodója és igazgatója. A tervező akkor döbbent rá, hogy a divatiparnak mekkora bűnrészessége van az állatok kizsákmányolásában, mikor néhány évig egy állatvédő szervezetnél dolgozott, majd eldöntötte, hogy szembe megy az árral, és bebizonyítja, hogy a vegán divaté a jövő. Létrehozott egy olyan brandet, ami menő, sikkes, de az utolsó cérnaszálig mentes a kegyetlenségtől. Missziója pedig beérni látszik, hiszen a nemrég lezajlott szöuli divathéten kiemelt szerep jutott a Vegan Tigernek. Minderről és még sok más izgalmas divatkérdésről beszélgettünk most vele!

Minden történetet az elejéről jó elmesélni, szóval kezdjük ott, hogy honnan jött és mit jelent a név: Vegan Tiger?

Gyakori, hogy a brandek a tervező nevét vagy becenevét használják márkanévként, és ez az esetemben is igaz. A Vegan Tiger nevet egy közeli barátomtól kaptam, aki gyakran hangoztatta, hogy olyannak lát engem, ahogy egy vegán tigrist képzel el. Egyrészt persze azért, mert vegán vagyok, másrészt pedig egy elég szenvedélyes, innovatív, heves személyiség. Mindezt pedig a márkámról is elmondhatom, hiszen amellett, hogy teljesen vegán, erős, progresszív, egyedi, és bátor.

Nem volt senki, aki előtted kijárta volna az utat, hiszen ez az első vegán divatmárka Koreában. Mi sarkalt arra, hogy belevágj?

Ez az elkötelezettség esetemben egy kicsi teremténytől indult, akivel 12 évvel ezelőtt találkoztam. A legelső házimacskám iránti szeretet késztetett arra, hogy állatjogi aktivista legyek, majd később három évig egy állatvédő szervezetnél dolgozzak. Akkoriban tudtam meg, hogy a divatipar mekkora bűnrészese az állatkínzásnak. Ugyanakkor azt is láttam, hogy még az egyértelmű tények ellenére is nehéz csökkenteni az állati anyagok felhasználását ebben az ágazatban. Még a mai napig erősen él például az a felfogás, hogy a műszőrme és a műbőr termékek silányak, és épp ez az egyik oka annak, hogy a szőrmeellenes kampányok sose fognak igazi célt érni, hacsak nem jön létre egy helyettesítő piac, így belevágtam.

Nem féltél, mikor ráléptél erre az útra?

A Vegan Tiger debütálásának idején tele voltam bátorsággal, és bíztam abban, hogy a márka megmozgatja majd a divatipart. Túl akartam lépni azon, hogy sok más márkához hasonlóan egyszerű pamut ingeket készítsek, hiszen a vegán divat lényege szerintem sokkal inkább az, hogy állatokat leginkább kizsákmányoló termékek helyettesítsük. Meg akartam mutatni a világnak, hogy az állataink életének feláldozása nélkül is tudunk csodálatos dolgokat alkotni, hogy létezik olyan, hogy márka trendi, sikkes, minőségi, de nem kegyetlen, és még olyanok számára is lehet vonzó, akiket különösebben érdekelnek az állatok jogai.

És mit látsz, mostanra mennyit változott a vásárlók nyitottsága a vegán márkák iránt?

Az elmúlt években nagy változás figyelhető meg. A vásárlók valóban elkezdték új alternatívaként elfogadni a vegán márkákat. Az előítéletek fokozatosan elhalványultak és egyre többen gondolják úgy, hogy manapság menőbb a vegánt választani. Én ezt egy nagyon jó iránynak érzem.

Mindeközben azért szerintem sokak fejében vannak még kérdések azzal kapcsolatban, hogy mit is jelent pontosan, ha egy márka vegán. Tisztázzuk hát, mire számítson az, aki ilyen márkától vásárol?

Egy vegán divatmárka nem egyszerűen növényi anyagokból készült ruhákat jelent, a vegán divat azzal a céllal jött létre, hogy végre véget vessen az állatkínzásnak. Minden állati eredetű anyagtól mentes és minden felhasznált anyag cruelty-free. Nem használunk szőrmét, bőrt, gyapjút, selymet, angórát, semmilyen tollat, és állatok szarvából vagy csontjából készült gombokat, díszítést. Minden ilyesmi ki van zárva, helyette szüntelenül keressük a legjobb alternatív anyagokat, amiknek a minősége ma már egyébként elképesztő. Mindez igaz a Vegan Tigerre is, aminek minden termékét vegán anyagokból és fenntartható módszerekkel állítjuk elő.

Beszéljünk a designról is, hiszen egy divatmárka esetében ez megkerülhetetlen.

A márkám jól ismert a merész színek kombinációinak harmóniájáról, az egyedi printekről, és egy amolyan stílusos giccsről, ami minden darabot körülleng. Ennél jobban nem szeretném szűkíteni, hogy kiknek szólnak a kollekciók, hiszen a Vegan Tigerben mindenki megtalálhatja magát, aki szereti a divatot, és fontos számára, hogy választásával segítse, hogy pozitív irányba lökhessük a divatipart.

Kanyarodjunk rá a szöuli divathétre, aminek záróeseménye a Vegan Tiger bemutatója volt. Milyen érzés volt megtudni, hogy a te márkádat választották ki a fináléra?

Ez a szöuli divathét volt a Vegan Tiger debütáló bemutatója, szóval azt kell mondjam, álomnak tűnt, hogy a debütálással egy időben rögtön a miénk lehet a finálé is. Ugyanakkor az örömnek nem sok hely maradt, mert onnantól fogva, hogy mindez kiderült, 95%-ban csak arra tudtam fókuszálni, hogy minden tökéletesen sikerüljön, a maradék 5%-nyi helyet pedig egy kis félelem bérelte ki magának. A szívem mindeközben felrobbant a várakozástól, ám azt eldöntöttem, hogy ahelyett, hogy arra törekedjek, hogy mindenki elfogadjon, az lesz a célom, hogy magamnak megfeleljek, és később ne bánjak meg semmit.

Túlzás nélkül mondható, hogy csodálatos darabok kerültek bemutatásra. Az SS22-es kollekciónak mi adta az inspirációját?

A SS22-es kollekció a Earthman Fashion Show nevet kapta, és a sokszínűségre, valamint a 80-as évek neoromantikus hangulatára épít. Egy fantázia, olyan reneszánsz stílusú grafikákkal, mint a szárnyas macskák, de jelen vannak a kozmikus és pop art grafikák is. A fenntartható anyagoknak egy nagyon színes palettájával készültünk a mostani kollekciónál, beleértve a borbőrt, ami egy olasz fejlesztés, és a bortermelés mellékhulladékából készül, valamint három egyéb növényi bőrt, más újrahasznosított anyagokat, és az öko szőrméből készült kabátokat.

Azt mondják, minden tervezőnek van legalább egy sztár crusha, akin szívesen látna viszont a ruháit. Az Earthman Fashion Show darabjait te kin tudnád elképzelni?

Billie Eilish és Joaquin Phoenix! Vegánok, és tudják, hogyan kell szót emelni az állatok mellett, miközben a saját területeiken is kiemelkedő szereplők.

Őrületes lenne valamelyikőjükön viszont látni a vörös szőnyegen! De addig is, míg ez bekövetkezik, milyen terveid vannak a jövővel kapcsolatban?

A fő márkastratégiánk az, hogy megőrizzük azt az identitást és szellemiséget, amellyel a Vegan Tiger indulásakor éreztünk. A fókusz továbbra is a divaton van, de egy egész vegán birodalmat igyekszünk építeni, ahol bárki élvezheti és megtapasztalhatja a vegán életmódot, például vegán kozmetikumokon, háztartási cikkeken, ételeken, kávézókon, gyógyfürdőkön, és a jógán keresztül. A végső célom pedig az, hogy a Vegan Tiger egy globális márkává nőhessen.

ÉS EZT LÁTTAD MÁR?

Galéria / 6 kép

A szöuli divathét legizgalmasabb 2022-es trendjei

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Minden idők legszebb kismama szettjei a vörös szőnyegről: neked hogy tetszik az első helyezett?

Ezek voltak a legszebb kismama ruhák, amiket valaha a vörös szőnyegen láthattunk.

Kép
Életmód

Emily Párizsban: miért nézem, ha olyan borzalmas?

Lehet, hogy agyzsibbasztó, nevetséges, lekezelő, olykor sértő és felháborító az a kliséhalom, amit a sorozat készítői immár három évadon át fáradhatatlanul az arcunkba tolnak. De valljuk be: imádjuk utálni. Kezdem én a vallomást, ha segít!

Kép
Sztárok