"A világon mindenhol jellemző az emberekre 2019-ben, hogy úgy érzik, kicsúszik a kezükből a gyeplő, hiszen mind a fejlett piacokon, mint a gazdaságban és a politikában gyors és példa nélküli változások tapasztalhatók" - állítják az Euromonitor elemzői. Ebben a kontextusban a globális fogyasztói trendek aztán egyre inkább afelé hajlanak, hogy az emberek vissza akarják kapni az irányítást az életükben. "Ebben a káoszban egyszerűen szükség van rá, hogy úgy érezzük, valami felett mégis van hatalmunk."
Íme a tíz trend, ami idán a világot irányítja majd - de legakábbis azt, hogy milyen vásárlói élményekben lesz részünk.
1. A kor nem számít
Egyre inkább kitolódnak a határok, ha az öregedésről van szó. Ahogyan az emberek tovább élnek, egyre inkább igényük van arra, hogy gondoskojanak a külsejükről, az idősebb vásárlók egyre inkább számítanak tehát a piacon.
2. Vissza az alapokhoz
A vásárlók egyre inkább az autentikus, őszinte termékeket és élményeket keresik. A materializmus mintha egyre kevéssé számítana, egyszerűbb, tisztább, magas minőségű termékeket keresnek a vevők.
3. Tudatos fogyasztás
Ami korábban csak kisebb manufaktúrákat izgatott (ti. az etikus gazdálkodás), az mostanában egyre inkább jellemző a nagyvállalatokra is, éppen a fogyasztói igények miatt.
4. Közösségben a neten
A szinte már mindenhol elérhető nagysebességű internet megkönnyíti az azonnali együttműködést, így az interaktív fogyasztói élmények egyre többeknek fontossá válnak.
5. Mindenki szakértő - személyre szabhatóság
Míg a fogyasztók korábban kénytelenek voltak a márkákra hagyatkozni, ha információra volt szükségük, mára ez nem elég. A nagy brandeknek folyamatosan innovatív ötletekkel kell előállniuk, hogy a vásárlókat maguk mellett tartsák. Az egyik ilyen jelenség, hogy egyre több szépségápolási terméket lehet a saját igényeinkhez formálni.
7. Tudok én vigyázni magamra
Az emberek egyre inkább önellátóvá akarnak válni, úgy gondolják, szakemberek bevonása nélkül is képesek gondoskodni saját boldogságukról és egészségükről.
6. A JOMO ereje - a szépségápolás = wellness
Amíg néhány éve a FOMO (fear of missing out - attól való félelem, hogy kimaradunk valami fontosból) volt jellemző, most a JOMO (joy of missing out - amiatt érzett öröm, hogy kimaradunk valamiből) az uralkodó irány. A vásárlóknak egyre fontosabb a mentális egészség kérdése, egyre inkább priorizálják a valóban fontos dolgokat és inkább azt csinálják, amiben örömüket lelik. Egy termék pedig ne csak szebbé varázsoljon, de el is lazítson.
8. Műanyagmentes világ - újrahasznosított műanyagból készült termékekért klikk a galériára!
A plastic-free mozgalmak egyre nagyobb eredményeket érnek el, sok nagyvállalat is szerepet vállalva az élhetőbb környezet megteremtéséért. Az újrafelhasználás egyébként a divatiparban is egyre inkább dívik. Vannak sztárok, akik például a vörös szőnyegen is újrahasznosított műanyagból vagy éppen organikus textilből készített ruhát viselnek!
9. Most akarom! - szépségápolási termékek mindenol
A fogyasztók azonnali kielégülést és súrlódás nélküli élményeket keresnek, olyanokat, ami az életvitelükbe is tökéletesen illeszkedik. Hiszen így tudnak több időt fordítani azokra a tevékenységekre, amelyek igazán fontosak számukra. Ezért figyelhető meg az a trend is, hogy egyre több olyan márka van, amely kínálatát szépségápolási vonallal bővítette. (Például a H&M, a Forever21 vagy éppen az Urban Outfitters).
10. Magányos nemzedék
Egyre több ember (különösen az idősebb vásárlók) él egyedül, és ez egyre kevésbé számít már stigmának. A függtlen élet egyre inkább üdvözlendő életforma lesz.
Brandek, akik számára a fenntarthatóság egyre fontosabb
premiumbeautynews.com