2020-ban a környezetvédelem a legjobb marketingfogás

Forrás: Getty
2020. január 26.
Szerző: InStyle.hu

Használt halászhálókból készült luxusórák és sportcipők? Igen! A baj az, hogy ez az újrahasznosító technika még mindig drága.

2020-ban a divatipar is hihetetlen nagy terveket sző, hogyan lehetne a termékek előálítása és a vevőhöz juttatása minél környezetkímélőbb. Az Adidas már évekkel ezelőtt elkezdte úgy fejleszteni a gyárát, hogy képes legyen recycling alapanyagokból cipőket és ruhákat előállítani.

Az Adidas egy nemrégen kiadott közleményében azt írta, 2020-ra a poliészterei 50%-a újrahasznosított, de 2024-re szeretnék elérni, hogy ez 100%-ra nőjjön, azaz minden általuk használt poliészter szemétből készüljön. Ragyogóan hangzik, igaz?

Jó üzenet, lassú haladás

Rengeteg fast fashion márka elkezdte a használt ruha visszaforgató programját, a H&M az elsők között volt és gyárt is recycling termékeket, viszont még mindig az egész világon át utaztatják a termékeiket repülőn vagy hajón. A Távol-Keleten legyártott trendi ruháknak ugyanis el kell jutnia az európai és amerikai üzletekbe is. De hogy más területről említsünk példát, több márka is pártolja a fair kitermelést, már arany- és gyémántbányák is működnek méltányos feltételekkel, azaz humánusak a bányászokkal, de a kereskedelem minden szakasza is fenntartható. Például a Chopard is fair mining (méltányos bányászatból származó) arannyal, gyémánttal és drágakövekkel dolgozik. Sőt, egyes ékszermárkák már saját bányákat vesznek, amelyeket már fenntartható módon üzemeltetnek.

Zöld luxus

A luxusmárkák is igyekeznek apró lépésekben változni/változtatni és szeretnék a vásárlóikat is új, haladó, "zöld" gondolkodásmódra átszoktatni. Az óragyártók is egyre több olyan környzetvédő projekt mellé állnak oda, ami felnyithatja a márkához hű óramániások szemét. Mivel a legdrágább órák sokszor manufaktúrákban készülnek, ezek gyártása nem olyan káros, mint mondjuk a ruhaipar pusztítása. De maga az üzenet, hogy olyan órát árulnak, amelynek legalább a szíja újrahasnosított – máris beindíthat valamit.

Nehéz megjósolni, hogy a divatipar klímavédelmi erőfeszítései milyen hatással lesznek a környezetünkre, de mi, az InStyle szerkesztői úgy gondoljuk, minden ilyen apró lépés hosszú távon csak pozitív hatással lehet a klímaváltozásra, a környzetszennyezés csökkentésére.

A következő galériában mutatunk néhány menő innovatív terméket!

Nézd meg a galériánkat - 6 kép
Újrahasznosított cool termékek

A Green Carpet Fashion Awards keretein belül díjazták a fenntarthatóságra különösen nagy hangsúlyt fektető divatmárkát.

Tovább olvasok