Legyen Divat a Női Vezető! - Szőke Ágnes: „Vezetőként az az igazi dolgunk, hogy a mögöttes tartalmakat értsük, ne a „csinálásra” fókuszáljunk”

2022. március 20.
Szerző: Instyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Szőke Ágnes, az Open Communication Kft. alapítója és tulajdonosa osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről.

Mi a mottód?

Mindig lehet eggyel jobban.

Mit gondolsz, Te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Az érzelmi intelligenciámnak. Nehogy félreértsétek, nem az én érdemem, a gyerekkorom hatásai váltották ki, hogy ezt a készséget csúcsra járatták bennem.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Empatikus.

Volt olyan vezető életedben, aki sokat segített a karriered építésében? Volt köztük női vezető?

Három ilyen vezetőt tudok megemlíteni, egyikük közülük nő, és nem is akármilyen. Kezdjük a férfiakkal. A legelső főnököm igazi úriember volt kívül, belül. Meglátott bennem valamit, és hagyott dolgozni. Díjazta, ha jól csináltam, segített, hogy ne rontsam el. Ha pedig mégis, akkor azt erősítette bennem, hogy a hibák fognak előre vinni, ne szégyelljem, csak javítsam őket, tanuljak belőlük, és utána haladjunk tovább előre. A támogatása, bizalma szárnyakat, bátorságot és magabiztosságot adott.

Egy másik főnökömről elég csak két szó: elvárások és kiszámíthatatlanság. Ez tanított meg arra, ami a mai napig is a mottóm, mindig legyél eggyel előrébb. Mindig többet várt el, mint amiről a kollégái azt gondolták, hogy meg tudják ugrani, sőt volt olyan is, amiről azt sem tudtuk, hogy meg kellene ugranunk. Ezeknek magunktól, proaktívan kellett volna eszünkbe jutniuk. Szerinte. „Maga a profi, hogy hogy erre nem gondolt?!” Ez sok gyomorgörccsel járt, de tagadhatatlanul óriási lecke volt.

A harmadik vezető, akit említenék, nem a szó szoros értelmében a vezetőm, hanem az ügyfelem, megrendelőm volt. A világ egyik legnagyobb multinacionális vállalatának regionális kommunikációs igazgatója, de bizonyos értelemben mégiscsak olyan valaki, aki a munkát „osztja”. Szakmailag feddhetetlen, döntésképes, mégis emberi. Képes volt tanácsot meghallgatni, és el is fogadni. Ez utóbbi a legtöbb vezetőnél már nincs meg. Félnek a bizalmi légkör kialakulásától, mert attól tartanak, nem tudnak majd vezetőként fellépni, amikor egy keményebb döntés közlésére kerül sor. Ellentmondásnak tűnhet, de mégsem az: nála éppen a bizalom megléte biztosította, hogy merjen független lenni, kiállni a saját véleménye mellett a vállalati érdekek mentén.

Mit üzennél a fiatal lányoknak / nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?

Tájékozódj! Olvass, hallgass, nézz utána a dolgoknak! Legyél újra kíváncsi, mint gyerekként! Keresd az ok-okozati összefüggéseket! Vezetőként az az igazi dolgunk, hogy a mögöttes tartalmakat értsük, ne a „csinálásra” fókuszáljunk. Legyél empatikus, hogy a veled szemben ülő helyzetébe bele tudj helyezkedni! A túl nagy egódat tedd félre! Legyenek céljaid, mert csak így jelölheted ki az utat! Mindig szakíts időt és energiát a barátokra, feltöltődésre, sportra, egészségre! Enélkül beszippant a munka, gyorsabban kiégsz, ráadásul a szakmádban is egy idő után ugyanazokat a köröket futod majd, ami hidd el, számodra lesz a legunalmasabb.

Szerinted a munkatársak, üzleti partnerek mit értékelnek legjobban egy vezetőben?

A célok kijelölését és a megvalósításukról való határozott elképzelést. Ezen kívül fontosak az emberi tényezők, hogy jó-e vele együtt dolgozni. De mindezek csak akkor fognak feltűnni, ha megvan hozzá a szakértelem, és főleg egy egyedi személyiség. Ha nincs karaktere, nem lesznek megjegyezhetők az értékei sem.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN