Legyen Divat a Női Vezető! - Almássy Gabriella: „Sok jó példa van arra, hogy nem kell választani a család és a karrier között”

2022. március 8.
Szerző: InStyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Almássy Gabriella, a Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről!

Mi a mottód?

Folyamatosan priorizáljunk, és fókuszáljunk arra, amit éppen csinálunk – ezzel érhető el a munka és a magánélet egyensúlya is.

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Kitartás, türelem, szakmaiság.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Őszinte.

Mit üzennél a fiatal lányoknak/nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?

Női vezetőként sokszor nagy a csábítás, hogy a család, férj, gyerekek eltereljék a figyelmünket azokról a célokról, amelyeket magunk elé tűztünk a munkánkkal kapcsolatosan. Arra bíztatnám a fiatalokat, hogy ezt ne hagyják. Sok jó példa van arra, hogy nem kell választani a család és a karrier között. Ehhez persze nagyon tudatosan kell élni az életünket, de ennek az örömét is jó megtapasztalni.

Mi a titkod, vezetőként hogyan tudsz egyensúlyban maradni, miként töltődsz fel?

Nagyon fontos, hogy legyen kerete a munkanapnak. A munkára dedikált időben teljes mértékben arra kell fókuszálni, de ugyanennyire fontos, hogy a munkaidőn kívüli időnket is tudatosan használjuk fel a preferenciáink szerint. Számomra a szabadidő két nagy blokkra bontható: egyrészt fontos a családra és a barátokra szánt minőségi idő, másrészt pedig a sport az, amelyből feltöltődhetek.

Mire vagy büszke? Mi a legnagyobb eredmény, amit elértél?

2020. január elsejétől vagyok vezérigazgató, amely önmagában is épp elég nagy kihívást jelentett, azonban úgy gondolom, a 2020-as év még tapasztalt vezérigazgatóknak is okozhatott jó néhány nehéz percet. Nagyon büszke vagyok rá, hogy ennek ellenére az Union a biztosítási szektorhoz képest is rendkívül pozitívan zárta az évet. Lényegesen túlszárnyaltuk minden eredeti célkitűzésünket, mindezt úgy, hogy nem bocsátottunk el egyetlen kollégát sem. Emellett az összes folyamatunkat felülvizsgáltuk és optimalizáltuk, fenntartható hibrid működésre álltunk át. Mindezek után a 2021-es év még jobban sikerült, így elmondhatom, hogy a Covid ellenére is sikerült a vállalatot egy új, az eddiginél gyorsabb ütemben növekedő pályára állítani.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN