Ne maradj le a JOY-napokról,
keresd a kuponokat az Instyle magazinban!
0 nap
0 óra
0 perc
múlva kezdődik a JOY-napok!múlva vége a JOY-napoknak!

A szakértők szerint ez a legjobb időpont a reggelizésre - ha nem tartod be, elhízáshoz vezethet!

A szakértők szerint ez a legjobb időpont a reggelizésre - ha nem tartod be, elhízáshoz vezethet!
Forrás: Pexels

Szépség

Helyes hajápolási rutin: Avagy 5+1 működő praktika a sérült haj ellen

Promóciók

Öltöztesd életed abba, ami értékes! - az Answear.hu-val!

Promóciók

Klasszikusra hangolva - Megérkeztek a népszerű Gino Rossi és Badura márkák vadonatúj cipői és táskái a CCC polcaira

Facebook
Twitter
Pinterest

Nem mindegy, hogy mikor reggelizel! A rossz időpont elhízáshoz és bélproblémákhoz vezethet!

Az egészséges életmód szakértői és képviselői azt már nagyon jól beleverték a fejünkbe, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, amit mindenkinek be kéne tartania. A közösségi média felületeink és a virtuális receptes könyvünk is biztosan tele van már ötletekkel, már csak két dolog hiányzik: a motiváció, hogy el is készítsük, illetve az információ, hogy pontosan hány órakor is kell elfogyasztani a nap első étkezését. Most ezekre válaszolt a szakértő!

Ekkor érdemes reggelizni

Sokan pedzegetik a kérdést, hogy mikor kell reggelizni, vannak akik azt mondják, hogy 7-8 óra között, mások szerint akkor, amikor jól esik. Rhian Stephenson táplálkozási szakértő és természetgyógyász szerint nem létezik pontos időpont, amikor muszáj enni, viszont érdemes egy hüvelykujj szabályt betartani: a vacsora és a reggeli között legalább 12 órának el kell telnie. Amennyiben azok közé tartozol, akik mindezek ellenére sem bírnak reggelizni, akkor tedd ezt: felkelés után igyál egy nagy pohár citromos vizet. Ezzel egyrészről hidratálsz, másrészről pedig ásványi anyagokat juttatsz a szervezetedbe. Viszont, ha rá tudod venni magad, vagy szeretsz is reggelizni, akkor pedig érdemes fehérjedús és telítetlen zsírsavas ételt fogyasztani: például a tojás, a hal és az avokádó kiváló választás lehet. A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása a nap elején csökkenti az éjszakai éhséget. Arról nem is beszélve, hogy a fehérje aminosavakból áll, amelyekre a szervezetnek szüksége van az izmok, csontok és bőrsejtek építéséhez és helyreállításához.

Kövessük a ritmust, amit a testünk diktál

Mindannyiunknak van egy belső órája – a cirkadián ritmus – ami fenntartja a 24 órás ritmusunkat, például, hogy mikor alszunk vagy eszünk. Ezenkívül trilliószámú baktérium van az emésztőrendszerünkben – amit együttesen bél mikrobiomnak nevezünk –, ami szintén követi a cirkadián ritmusát. Tehát, amint a bőrsejtek és a test is pihenő üzemmódba kapcsol alvás közben, fontos, hogy elegendő időt hagyjunk az emésztőrendszerünknek is a pihenésre és a regenerálódásra. A bélrendszerünkben van egy öntisztuló mechanizmus, viszont, hogy ez megtörténhessen, szüksége van a testünknek legalább 12 órára, amíg nem eszünk. A lényeg: minél hosszabb időt tartunk két étkezés között, annál gyorsabban működik az anyagcsere, és a bélnek is sokkal egészségesebb.

A reggeli kihagyása hízáshoz vezethet

A szakértő szerint azért is kulcsfontosságú a reggeli, mert ha ezt kihagyjuk akkor egyrészről kiéheztetjük a szervezetet, ami két dolgot is eredményezhet: vagy nem jutunk elegendő kalóriamennyiséghez, aminek következtében lassul az anyagcsere, vagy ellenkező esetben annyira kiéheztetjük a szervezetünket, hogy kétszer annyi kalóriát fogyasztunk el ebédre vagy vacsorára, mint amennyi egészséges lenne.

Kattints a galériára, és megtudhatod, mik a leggyakoribb tévhitek a reggelivel kapcsolatban, amit ideje elfelejteni!

Galéria / 4 kép

4 tévhit a reggelivel kapcsolatban, amit ideje elfelejtened

Megnézem a galériát

Videók

Szépség

Helyes hajápolási rutin: Avagy 5+1 működő praktika a sérült haj ellen

Promóciók

Öltöztesd életed abba, ami értékes! - az Answear.hu-val!

Promóciók

Klasszikusra hangolva - Megérkeztek a népszerű Gino Rossi és Badura márkák vadonatúj cipői és táskái a CCC polcaira

Kép
Sztárok

Tomán Szabina: "Sosem értem el olyan hatalmas sikereket, amikért azt mondhatnám, hogy világklasszis modell voltam" - #Képesvagyok podcast S2E5

A #Képesvagyok podcast legfrissebb adásában Tomán Szabina volt a vendégünk, akivel anyaságról, vállalkozásról, karrierről és a Next Top Model Hungaryről is beszélgettünk.

Kép
Életmód

Elhízáshoz és alvászavarhoz vezethet, ha ezt a 6 gyümölcsöt eszed elalvás előtt!

Lassan itt a nyár, ennek örömére pedig egyre több friss, szezonális gyümölcsöt fogyaszthatunk. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mely gyümölcsöt mikor fogyasztod el, és természetesen az sem, hogy mennyit eszel belőle. Mutatjuk is, melyek azok, amelyek alvászavart is okozhatnak, és hízáshoz is vezethetnek, ha túl későn fogyasztod őket.

Kép
Életmód

7 súlyos hiba, ami miatt túlköltekezel a boltokban

Az élelmiszerek egyáltalán nem olcsók, főleg ha változatosan, egészségesen akarunk táplálkozni. De odafigyeléssel lehet spórolni.

Kép
Sztárok

Palvin Barbi szexi ruhájában felperzselte a vörös szőnyeget Cannes-ban: ebben az átlátszó csipkeruhában érkezett a filmfesztiválra - FOTÓK

Palvin Barbi ismét tarolt a cannes-i filmfesztivál vörös szőnyegén: ezt a szexi, átlátszó csipkeruhát viselte!

Kép
Életmód

“DESIGN EXCHANGE” elnevezésű programsorozattal tiszteleg a kortárs művészek előtt a W Budapest

Idén májusban a W Budapest a művészetek előtt tisztelegve indítja útjára „Design Exchange” elnevezésű programsorozatát, amely a belsőépítészet, művészet, fotó és tárgyalkotás területeit gyűjti csokorba.

Kép
Sztárok

A 10 legjobban kereső sportoló 2024-ben

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.