Budapest Central European Fashion Week: Stílusosan, maszkban, biztonságban, designer POP-Up Store-ral

Budapest Central European Fashion Week: Stílusosan, maszkban, biztonságban, designer POP-Up Store-ral
Forrás: HFDA, NUBU

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Promóciók

Ennél a banknál a mobiloddal szinte mindent elintézhetsz!

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Facebook
Twitter
Pinterest

Ötletes és biztonságos megoldással reagált a Magyar Divat & Dizájn Ügynökség a koronavírus járvány okozta helyzetre. Főszerkesztőnk, Alberti Petra beszámolója a rendhagyó divathétről.

A cikk támogatója a HFDA

A tavasszal berobbanó pandémia nem csak home office-t, kijárási korlátozást és egyéb óvintézkedéseket jelentett, de a divatszakmát is nehéz helyzet elé állította. A tavaszra tervezett, 2020-2021-es őszi-téli kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Week nem tudott megrendezésre kerülni. A tervezőknek azonban szeptember 10-13. között egy rendhagyó TRUNK SHOW keretein belül lehetősége nyílt prezentálni az épp szezonális, tavasszal be nem mutatott kollekciójukat, mindezt exkluzív, zártkörű keretek között, a legkörültekintőbb biztonsági óvintézkedések mellett, tervezői prezentációkkal, amelynek a Deák Palota impozáns belső tere adott otthont.

Ráadásul a Fashion Streeten szeptember 10-20. között Designer POP-Up Store várja a divatrajongókat, ahol megtekinthetők és megvásárolhatók a magyar dizájner alkotások, többek között a TRUNK SHOW-n bemutató márkák kollekciói is. Az érdeklődők minden nap déltől egészen este 20.00 óráig tekinthetik meg a magyar divattervezők termékeit.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett Budapest Central European Fashion Week idén egy igazi exkluzív élménnyel készül a divatrajongóknak: első kézből szerezhetik be a 2020-21-es őszi-téli szezon darabjait a Deák Ferenc utca 19. szám alatt kialakított pop-up store-ból.

Az ideiglenesen felállított üzlet kínálatában a hazai divatvilág neves márkái kapnak helyet. A látogatók az ABODI, Artista, Celeni, Elysian, Kerényi Virág, Maison Marquise, Nini, Nubu, Romani, Sentiments, Szegedi Kata, Tomcsányi, Varga Viktória, Vetlényi Alma, Zia, Zsigmond Dóra Menswear, Babushka, Leanea Jewelry, Tipton, Vecsei Zsófi, Vengru, Wessely termékeit is kiállítják.

Az érdeklődők szigorú egészségvédelmi szabályok betartása mellett látogathatják a pop-up store-t: kizárólag maszkban lehet tartózkodni az üzletben, amely egyidejűleg csak korlátozott számban fogad vásárlókat a csoportosulások elkerülése érdekében.

Zárt körűen, biztonságban, stílusosan

A helyszínre érkezéskor egy sor egészségvédelmi szabálynak kellett megfelelni, hőmérés, nyilatkozatkitőltés, és kötelező maszkhasználat, valamint limitált létszám és távolságtartás óvta a résztvevők biztonságát. Legnagyobb örömömre mindenki betartotta az előírásokat, és BCEFW-s maszkjában szemlélte a prezentációkat. A modellek védelme is kiemelt fontosságú volt a szervezők számára, sok esetben a tervező kollekciójához stílusban passzoló maszkban, egymástól távolságot tartva, külön-külön pódiumokon állva mutatták be a ruhakölteményeket. A bemutatókat még bensőségesebbé tette, hogy a tervezők személyes kommentárja, felvezetője kísérte a látottakat, több esetben egy-egy számukra kedves márkarajongó szakember kérdéseire válaszolva - kreatívigazgatónk, Lakatos Márk például több tervező "kikérdezésében" is részt vett.

A bemutatott kollekciók alapján határozottan látszik, hogy az idei őszi-téli szezonban a főszerep az izgalmas szabásvonalaké, illetve a merész anyag- és mintapárosításoké. Nem kell félnünk a színektől, virágos mintától, pasztell árnyalatoktól - az ősz nem egyenlő a szürke monotonitással, kísérletezz bátran!

- foglalta össze Alberti Petra főszerkesztő a bemutatókon látottakat.

Fiatal tehetségek

Pályakezdő tehetségek prezentációival vette kezdetét a 2020-21-es őszi-téli kollekciókat bemutató budapesti divathét, amely a Magyar Divat & Design Ügynökség Young Talents Programjának első állomása is egyben. A rendezvény Young Talents show-jában prezentáló öt divattervező egy hat hónapos képzésen vesz részt ősszel, amely workshopokon, szakmai konzultációkon és tanulmányi utakon keresztül nyújt előremutató ismereteket és gyakorlati tapasztalatot a márkaalapítás és a piacra lépés előtt álló fiatalok számára.

Galéria / 5 kép

BCEFW TRUNK SHOW: Young Talents

Megnézem a galériát

Első nap

A Young Talents show után a Zsigmond Dóra Menswear izgalmas férfikollekcióját láthattuk. Zsigmond Dóra az archaikus paraszti kultúra esszenciáját építi be az általa megálmodott darabokba. Öltözékei a tradíciókból építkeznek, de a 21. század elvárásainak megfelelően funkcionálisak, sőt sokszor a sportruházat jegyeit is magukon viselik. Kizárólag organikus vagy újrahasznosított alapanyagokból, fenntartható módon és természetesen Magyarországon készülnek. Karakteres sziluettjeit a különféle hosszúságú rétegek, az eltérő faktúrájú matériák, a kézműves megoldások és a vidéki tájat meghatározó jellegzetes színpaletta teszi egyedivé, dinamikussá – és persze azonnal felismerhetővé.

Kép
forrás: HFDA, Zsigmond Dóra Menswear

Az első napot pedig a NUBU bemutatója zárta - akik még arra is gondoltak, hogy a vendégeket stílusos és praktikus egyenmaszkkal lássák el, a kollekcióhoz illeszkedő színben. A kollekció a kifinomult, modern városi nők és férfiak belső harmóniáját testesíti meg. Letisztult, mégis különleges szabásvonala a kényelem és a funkció összehangolása. Az új modellekben Forgó Árpád, hazai kortárs képzőművész moduláris konstrukciói és geometrikus alapformái a kollekció felületi struktúráiban és a szabásvonalakban előtűnő és eltűnő élhajtásokban jelennek meg. A fenntarthatóság jegyében egyre több újrahasznosított anyaggal dolgoznak. A bemutatott kollekcióról Lakatos Márk beszélgetett Garam Judit tervezővel.

Kép
forrás: HFDA, NUBU

Második nap

Az Artista kollekciókat leginkább a kényelmes, nyugodt eleganciát sugárzó, mégis extravagáns mindennapi öltözékek jellemzik, amelyek könnyedén transzformálhatóak át különleges, alkalmi öltözékké , a nap minden szakában magabiztosságot kölcsönözve viselőjüknek. A kollekció érdekességei az izgalmas minták és a keleties hangulatú, grandiózus szabásvonalak.

Kép
forrás: HFDA, Artista

A CAKO kollekciójában a letisztult színek és formák dominálnak, a pasztell finom árnyalatai nőies elenganciával finomítják a tervezőre jellemző bő szabású darabokat. A kényelem és légiesség a kollekció egészén visszaköszön. A Cako bemutatott kollekciójáról Lakatos Márk beszlégetett Cakó Kinga tervezővel.

Kép
forrás: HFDA, CAKO

A Maison Marquise márka kollekcióitól elválaszthatatlanok a művészi grafikai minták és formák. A ruhadarabokban megjelenő bőrbetétek, csipkék, és selyem nagyon nőies összhatást kölcsönöznek a márka számára.

Kép
forrás: HFDA, Maison Marquise

Harmadik nap

Minták, ide veletek! A Tomcsányi márka letisztult és nőies sziluettjeiről, valamint jellegzetes, saját tervezésű printjeiről ismert, melyek mindig a Keleti Blokkhoz köthető, kedves gyerekkori emlékekből táplálkoznak. A szezonális kollekciók mellett a TOMCSANYI egy állandó szobanövényes printelt kollekcióval is rendelkezik, ami a legkeresettebb ruhadarabjait: ingeket, ruhákat és overálokat tartalmazza.

Kép
forrás: HFDA, Tomcsányi

A fenntartható és etikus divat vonalát, kortárs tervezőként Magyarországon és nemzetközi szinten egyaránt, évről- évre innovatív megoldásokkal képviseli az Alma Vetlényi márka. Őszi téli kollekciójában jól kombinálható alapdarabok, komplementer színkombinációk illetve olyan klasszikus minták és színpárosok, mint a kocka vagy a királykék-piros is megtalálhatóak.

Kép
forrás: HFDA, Alma Vetlényi

Varga Erika, a Romani Design alapítója, Magyarország első roma stúdióját hozta létre, azzal a céllal, hogy elősegítse a divat és az iparművészet világán keresztül a roma kisebbség társadalmi integrációját. A divattervező a cigány viseleti hagyományokat és azok motívumkincsét helyezi át modern európai kontextusba. A piros virágok, a hímzett minták és a kiegészítők most is főszerepet kaptak a kollekcióban. A tervező csodás énekhangjával emelte a kollekció prezentációjának fényét.

Kép
forrás: HFDA, Romani Design

Nora Sarman bemutatóján a finoman libbenő tüllök és romantikus csipkék, illetve furfangos vállmegoldások mellett ebben a szezonban a színes ruhák és pasztell csodák is hangsúlyos szerephez jutottak. A fejdíszeket a bemutatóhoz már hagyományszerűen a Vecsei Millinery tervezte. Csak legyen jó sok alkalom, amire fel lehet venni ezeket a földig érő csodákat!

Kép
forrás: HFDA, Nora Sarman

Negyedik nap

Merész színhasználat, kortalan design és a különleges szabásvonalak – ezek jellemzik a VIKTORIA VARGA BUDAPEST alkotásait. A márka két meghatározó vonalat képvisel. A szezonális kollekciók hangulatokat, inspirációkat, kreatív, újító világot jelenítenek meg, folyamatosan új formákat keresve a szépség és elegancia kifejezésére. A Signature kollekció a márka meghatározó vonala, a kifinomult anyagok és újító vonalak egyvelege, magas minőségi részletekkel. Estélyi ruhák, alkalmi szoknyák és kézzel készült kabátok eklektikus keveréke.

Kép
forrás: HFDA, VIKTORIA VARGA BUDAPEST

Celeni a klasszikus, letisztult, de valami apró csavarral mégis különlegessé tett darabokra esküszik. Szezononként megjelenő kollekcióival mindig egy újonnan felfedezett magyar kincset használ inspirációnak, az egyedi kabátok, ruhák, nadrágok és kiegészítők tervezésénél. Azokért a fodros ujjakért odáig vagyunk!

Kép
forrás: HFDA, Celeni

Az Elysian a tőle megszokott visszafogott, szolid eleganciát sugallja ebben a szezonban is kollekciójával. Az Elysian szó összetett jelentést hordoz: szépség, tökéletesség, békesség. Kifejezi azokat az alapértékeket, amelyeket a márka közvetíteni szeretne különleges alkotásaival. A nőies alakot hangsúlyozó vonalak, a pliszírozott szoknyák és gallérok az angol kisasszonyok eleganciáját idézik

Kép
forrás: HFDA, Elysian

Bár a bemutatók szűk körben kerültek megrendezésre, ha szeretnéd közelebbről megnézni az alkotásokat, látogass el szeptember 20-ig a Fashion Streeten kialakított POP-Up Store-ba, és ismerd meg közelebbről a márkákat!

Videók

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Promóciók

Ennél a banknál a mobiloddal szinte mindent elintézhetsz!

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Kép
Életmód

8 dolog, amit gyakrabban kellene takarítanod az otthonodban, mint gondolnád - naponta lenne az ideális!

Lehet, hogy eddig nem tudtad, de bizony vannak az otthonunkban olyan fontos dolgok, melyeket minden nap érdemes letörölni, letakarítani, ezzel is megakadályozva a baktériumok és kórokozók felhalmozódását.

Kép
Szépség

Cindy Crawford 33 éve csak erre a testápolóra esküszik - ez a száraz bőrűek megmentője!

Cindy Crowford már 25 éves kora óta használja ezt a testolajat, amit kifejezetten a száraz bőrűeknek ajánlunk!

Kép
Életmód

7 varázslatosan hangulatos vár Magyarországon, amit egyszer látnod kell

Számtalan programlehetőség, gyönyörű kilátás, középkori hangulat. Többet nem is kívánhatunk!

Kép
Szépség

A vásárlók azt mondják, úgy kisimítja a ráncokat ez a primer, mintha photoshoppolták volna őket - most akciósan szerezheted be!

A vásárlók szerint nemcsak tartósabbá teszi a sminket, de minden bőrhibát és a tág pórusokat is eltünteti ez a primer! Olyan, mintha photoshoppolták volna a bőrünket.

Kép
Életmód

Tényleg fogyaszt a citromos víz? Utánajártunk!

Gyakran halljuk, hogy a citromos víz mennyi mindenre jó, és a fogyókúrázók egyik csodaszere. Mások ezt kételkedve hallgatják, de mi az igazság? Valóban olyan hatásos, amilyennek mondják vagy ez is csak egy mítosz?

Kép
Életmód

Elrontott filmes plakátok, amik elspoilerezték a csattanót: a nézők szerint ezek a legrosszabbak!

Na ez ám a csalódás! Nem elég, hogy spoiler, de egyenesen a gyártóktól: ezek a filmtörténet legrosszabb filmes plakátjai!