Ezt a 7 dolgot SOHA ne csináld reggel!

Ezt a 7 dolgot SOHA ne csináld reggel!
2016. december 16.
Szerző: V. Zsófi

A reggeli rutinod meghatározza az egész napodat, ha úgy érzed, hogy nincs energiád vagy nem vagy elég produktív, könnyen lehet, hogy felkelés után elköveted valamelyik hibát az alábbiak közül.

1. Ne nyomd meg a szundi gombot

Alvásspecialisták szerint rossz ötlet megnyomni a kecsegtető még tíz perc alvást ígérő gombot. Minden alkalommal, amikor mégis megteszed és visszaalszol, megkezdesz egy alvási ciklust, amit nem fogsz tudni befejezni, ezért aztán fáradtabban és lustábban fogsz felébredni.

2. Ne maradj összegömbölyödve az ágyban

Amikor felébredsz, nyújtóztasd ki a karjaidat és a lábaidat még az ágyban fekve. Minél inkább kinyújtózol, annál boldogabb és magabiztosabb leszel napközben. Akik ébredés után összegömbölyödnek az ágyban, mint egy cica, azoknak nagyobb valószínűséggel lesznek stresszesek és álmosak napközben.

3. Soha ne az legyen az első, hogy csekkolod az emailjeidet

Csinálj olyasmit ébredés után, ami produktív, ne csak pörgesd a bejövő üzeneteidet zombi üzemmódban.

4. Ne hagyd bevetetlenül az ágyad

Bármilyen lehetetlennek tűnjön is, ha beveted reggelente az ágyadat, attól növekedhet a produktivitásod a nap további részében is! Plusz ez az apró, de fontos szokás bevezetése segíthet más változások meghozásában is.

5. Ne igyál kávét

Csupán azt tanácsoljuk, halaszd kicsit későbbre az első csésze fekete elfogyasztását. Kutatások bizonyítják, hogy legalább egy órának el kell telnie az ébredés és a kávéivás között, mert amikor felkelünk a szervezetünk kortizolt termel, ami egyébként is segít ébren lenni, egyre több és több koffeinra lesz szükségünk, ha ilyenkor kávézunk. Ha tudod, húzd el egészen 9:30-ig az első kávé elfogyasztását, akkor már tuti nem zavarsz be vele a szervezetednek!

6. Ne ébredj sötétben

A biológiai óránk érzékeny a fény mennyiségére, ha sötétben ébredsz, összezavarodhat az agyad és álmosabbá tehet. Ne sötétíts be éjszakára, ha pedig még nem világosodik, amikor ébredsz, akkor minél előbb kapcsolj fel egy erős fényforrást.

7. Ne gondold, hogy nem számítanak a szokásaid

A tudósok szerint limitált az akaraterőnk, ha kis dolgokra fecséreljük és elhúzzuk vele a reggelt, kevesebbe energiánk lesz a nap folyamán. Fókuszálj arra, hogy minél előbb elkészülj és fejlessz ki egy rutint, ami lehetővé teszi, hogy automata üzemmódban végezd el a készülődést, tartogasd későbbre az akaraterődet és a döntéshozó energiáidat!

Te hány pontban vagy "bűnös"?

Példakép! Selena Gomez vesedonorja a vörös szőnyegen vállalta a műtéti hegét

Az egész világ sokkolódott szeptemberben, amikor elterjedt a sajtóban a hír: Selena Gomez életmentő szervátültetésen esett át.

1 perc stílus: a szürke összes árnyalata megér egy misét idén télen

Ha nem vagy a színek kimondott rajongója, akkor próbáld ki ezt...

4 trükk, amivel a megszokott összeállításaidat még stílusosabbá teheted

Egy-egy részletre fektetett hangsúly csodákra képes!

10 mém, amit biztosan értékelni fogsz, ha te vagy az egyetlen a családban, aki szingliként tolja végig az ünnepeket

Idén se tudsz még egy fél pasit se felmutatni? Miközben a többiek már eljegyezték egymást, babát várnak etc. etc.? Először is nem vagy egyedül, másodszor is kinek mi köze hozzá, nem igaz?

A szezon kötelező darabja! Íme, 15 példa, ami bizonyítja, hogy mennyire sokoldalú a combcsizma

Kétségeid voltak eddig a combcsizmával kapcsolatban? Többé nem lesznek!

Itt vannak a 2018-as Golden Globe jelölések – ezúttal nincs köztük magyar, de így is akad néhány meglepetés

Egy új Spielberg film és A víz érintése vezeti az Arany Glóbuszra jelölt filmek listáját, amely kattintás után olvasható. A tévésorozatok körében a Hatalmas kis hazugságok a nagy esélyes.