Rasszista botrány a francia divatház parfümje körül

Forrás: Dior
2019. szeptember 2.
Szerző: Nóri

A legújabb parfümreklám akkora botrányt kavart, hogy a Dior néhány óra után kénytelen volt eltávolítani a közösségi médiából.

A Dior emblematikus férfi parfümje, a Sauvage, amit a 60-as évek közepén dobtak piacra először. Nem mai darab. Az elmúlt évtizedek során mindig olyan markáns férfiak voltak a reklámarcai, mint Alain Delon, most pedig Johnny Depp, aki világszerte döbbenetet váltott ki a legendás divatház rasszista parfümreklámjának főszereplőjeként, illetve arcaként.

A színész alaposan melléfogott, amikor igent mondott a felkérésre. Igaz, a videót már törölték, de idáig egyik érintett se kommentálta az esetet. A reklámfilmet azért ítélték rasszistának, mert a francia Sauvage kifejezés az angol savage megfelelője, ami vadembert vagy bennszülöttet jelent, és a múlt századokban pejoratív jelleggel használták az amerikai őslakosokra. Miközben a filmet éppen az apacsok földjén forgatták indiánok közreműködésével.

A Diornak és Deppnek sem ez az első botránya. Néhány hónappal ezelőtt a színész exfelesége fotókkal igazolta, hogy rendszeresen bántalmazta férje. Azonban a pereskedés nemrég új fokozatra lépett: Johnny Depp 50 milliós kártérítést szeretne a rágalmazás és becsületsértés miatt.

Nézd meg a galériánkat - 8 kép
Tovább gyűrűzik a Johnny Depp-botrány

A Dior egyelőre a botrányok ellenére se veszít népszerűségéből. A legnagyobb filmcsillagok és topmodellek büszkén adják nevüket és arcukat a márkához.

Nézd meg a galériánkat - 6 kép
A Dior kifutó sztárjai

A divatház tervezője, Maria Grazia Chiuri legújabb kollekciójában folytatja a korábban elkezdett küzdelmét...

Tovább olvasok