Legyen Divat a Női Vezető! - Kiss Anita Antónia: „Azt hiszem, hogy a soft kompetenciák tekintetében jellemző rám az empatikus, partneri kommunikáció és együttműködés”

2022. március 14.
Szerző: InStyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Kiss Anita Antónia, az EY Személyügyi menedzsere osztja meg tapasztalatait, a női vezetői szerepkörről.

Mi a mottód?

„A vágyainkat határidős céllá kell alakítani.”

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Egyre inkább elfogadottá válik a soft kompetenciák előtérbe kerülése a harddal szemben. Azt hiszem, hogy a soft kompetenciák tekintetében jellemző rám az empatikus, partneri kommunikáció és együttműködés. Számomra ez a legfontosabb, hiszen a nap végén is a kapcsolati tőke fog leginkább számítani. Mindenkiből, köztük magamból is törekszem nem a legtöbbet, hanem a legjobbat kihozni, az erősségekre építeni, a diverzitást üdvözölni. Erre inspirálom csapatomat és ügyfeleimet is. Úgy gondolom, hogy célorientáltságom mellett ez az elkötelezett fejlesztő hozzáállás segített abban, hogy vezetővé váljak.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Partner.

Volt olyan vezető életedben, aki sokat segített a karriered építésében? Volt köztük női vezető?

Két vezetőt szeretnék kiemelni. Az egyik Édesapám, aki sokáig volt mentorom, kollégám, majd üzlettársam. Rengeteget tanulhattam tőle az elkötelezettségről, a célorientáltságról, emberi kapcsolatokról, kommunikációról, vezetésről. Ő inspirált abban, hogy rátaláljak a szakmámra, melyet mára már hivatásként és hitvallásként tekintek. Fontos volt, hogy férfi vezetőről van szó, így véleménye megosztásával több perspektívából láthattam rá a dolgokra,és formáltam a saját véleményem. A másik az EY Személyügyi tanácsadásért felelős Partnere, Farkas Margit. Amellett, hogy hihetetlen eredményeket ért el, az egyik leghumánusabb vezető, akivel valaha találkoztam. Töretlen lelkesedése, optimizmusa, fejlesztő gondolkodása óriási inspirációt nyújt mindannyiunk számára. Balázs Ildikó mellett, aki a Menedzserek Országos Szövetségében volt Mentorom, ő segített abban, hogy női vezetőként hogyan tudom megtartani a nőiességem, ön azonos működésem.

Ki a kedvenc női főhősöd, akinek a bőrébe bújnál egy napra? Indokold meg, miért?

Egyértelműen Michelle Obama. Csak úgy faltam Így lettem című könyvét, mindenkinek ajánlom, aki autentikus női vezetésről, kitartásról, optimista világszemléletről, nehézségek feldolgozásáról, munka-magánélet egyensúlyról és önfejlesztésről akar egy nagyon komoly példán keresztül tanulni. Michelle Obama bebizonyította, hogy nehéz körülmények közül is ki lehet törni tanulással, szerető családdal és célokkal. Ő mondta többek között azt, hogy „Ha elbújunk, és nem határozzuk meg mi önmagunkat, igen gyorsan és helytelenül mások fognak definiálni bennünket.” Ezért is örülök ennek a Legyen Divat a Női Vezetés kampánynak, hiszen női vezetők történetein keresztül segíthet, inspirálhat másokat abban, hogyan alakítsák vezetői hitvallásukat, és merjék felvállalni önmagukat.

Mi a titkod, vezetőként hogyan tudsz egyensúlyban maradni, miként töltődsz fel?

Nem titok:komoly tervezés és önkontroll a recept. Sok időbe telt, mire kialakítottam, de nekem azon múlik, hogy mennyit sportolok. Mivel rugalmas munkaidőben dolgozom, a legjobb számomra az, ha otthon, amikor van egy órám, kigurítom a matracom és indulhat a TRX edzés. Ezt háromszor egy héten meg kell tennem annak érdekében, hogy fenntartsam a munka-magánélet egyensúlyt. Emellett persze a legfontosabb, hogy minőségi időt töltsek családommal és barátaimmal.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN