Legyen Divat a Női Vezető! - Forintos-Szűcs Anita: „A vezetői pozíció nem csak döntések sorozata, állandó tanulással járó folyamat”

Legyen Divat a Női Vezető! - Forintos-Szűcs Anita: „A vezetői pozíció nem csak döntések sorozata, állandó tanulással járó folyamat”
Facebook
Twitter
Pinterest

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről!

Kép

Mi a mottód?

A vezetői pozíció nemcsak döntések sorozata, állandó tanulással járó folyamat.

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Kitartás, szenvedély, empátia.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Anyatigris.

Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos,hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?

Úgy gondolom, hogy a versenyképességben erősen szerepet játszik a kreativitás és innovativitás. Akik már évek óta a szakmában vannak, azoknak nehéz kilépniük a komfortzónájukból. Ezért is annyira inspiráló és fontos számomra a fiatalabb munkatársakkal való intenzív kapcsolattartás és közös munka. Gyakran el kell vonatkoztatnunk a jól bevált gyakorlatoktól ahhoz, hogy valami újat vagy egyedit hozzunk létre, új gondolatokkal frissítsük fel a cég működését.A fiatalok rugalmasságot és nyitottságot hoznak a cég és ezáltal a vezetők életébe, fejlődésre és új perspektívák megismerésébe ösztönöznek. A női vezetők gyakran nagyon profik az olyan kapcsolatok és együttműködések kialakításában, amelyek idővel a cégük előnyét szolgálják. Hosszútávon például ilyen „befektetés” a jövő menedzsereinek támogatása, mentorálása is.

Véleményed szerint vannak olyan akadályok, amelyek csak a nők karrierjét nehezítik meg? Ha igen, melyek azok?

Az anyaság még mindig erős hatással van a nők vállalaton belüli előremenetelére. Pedig egy gyermek mellett is lehet a munkára fókuszálni és fordítva -mindkettőben ki lehet teljesedni, ha szeretnénk.Az anyaság nem azt jelenti, hogy egyedül kell megküzdened minden nehézséggel. Szerencsére ma már a legtöbb céges feladat otthonról is elvégezhető, ezért a munkahelyi ranglétrán való lépkedés és az anyaság egyre egyszerűbben összeegyeztethetővé válhat a jövőben–kevésbé kell vívódni a karrier és család között.Örülök neki, hogy az utóbbi időszakban egyre nagyobb figyelmet kap ez a kérdéskör, ambiciózus nőként igyekszem a lehető legtöbb fórumon és platformon hangot adni a 40 év feletti nők gyerekvállalásával, anyasággal, valamint karrier építéssel kapcsolatos tapasztalataimnak és véleményemnek. Egy mai nő igenis lehet egyszerre anya és vezető beosztású, ahogy lehetünk egyszerre erősek és együttérzőek is.

Ha voltak nehézségek, hullámvölgyek, mi segített átlendülni ezeken? Milyen tanácsot adnál ezen a téren a jövő női felső vezetőinek?

A kudarc nem a siker ellentéte, hanem annak a része.Egy csapat vagy cég vezetése nem csak egy pozíció vagy titulus. Ez egy összetett, olykor erkölcsi kapcsolatrendszer az emberek között, amely bizalomra, érzelmekre, kötelezettségre, elköteleződésre, közös látásmódra épül. A női vezetőknek szerintem ki használniuk a kapcsolatkezelési és problémai megoldó készségeiket, de ki is kell tudni lépniük a komfortzónájukból, mert a siker és kényelem nem jár kéz a kézben.

A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN

Videók

Kép
Életmód

A 10 legjobb romantikus film, ami 2023-ban érkezik a mozikba

Ha romantikára vágysz, akkor ezeket ne hagyd ki 2023-ban!

Kép
Stílus

10 öltözködési trükk, ami kegyetlenül többnek mutat a valódi korodnál, és 10, amivel bátran letagadhatsz 10 évet a korodból

Ezek a stílustippek gyorsan segíthetnek abban, hogy egészen új szintre helyezd a megjelenésedet!

Kép
Sztárok

Tudtad? A The Last of Us sztárjának öccse közel 3 éve transznemű nőként éli az életét

A The Last of Us színésze, Pedro Pascal mérhetetlenül büszke 30 éves húgára.

Kép
Stílus

10 kedvenc trendünk, ami már nem lesz divat 2023-ban - ezek jönnek helyettük!

A búcsú bár szinte biztos, hogy nem örökre szól, de ettől függetlenül most érdemes elfelejtened ezeket a trendeket!

Kép
Sztárok

Tényleg visszafelé öregszik! Az 56 éves Salma Hayek fehérneműben érkezett új filmje premierjére - FOTÓK

Salma Hayek a tőle megszokott módon, újfent egy látványos darab mellett tette le a voksát.