Legyen Divat a Női Vezető! - Dimitrova Dessislava: „Büszke vagyok, hogy az évek során több olyan pályakezdő fiatalnak, illetve diák gyakornoknak segítettem, akikből szakembert faragtunk”

2022. március 9.
Szerző: InStyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Dimitrova Dessislava, a Alphasonic Kft. cégvezetője osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről!

Mi a mottód?

Az életemet úgy élem, hogy elérjem céljaimat, és legyenek eredményeim, így az amerikai üzletember, Grant Cardone mottóját tettem sajátommá: „Küzdj, amíg ők alszanak! Tanulj, amíg ők buliznak! Élj úgy, ahogy ők álmodnak!”.

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Kitartás, jó kontroll, empátia.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Kitartó.

Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos, hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?

Pár évvel ezelőtt elindítottunk egy mentorprogramot azoknak az egyetemistáknak, akik szeretnének vállalkozást indítani, van egy ötletük, de még soha nem vállalkoztak. Betekintést adtunk nekik az üzleti vállalkozás témáiba sok-sok gyakorlati példán keresztül. Öröm látni, ahogy szívjak magukba a tudást, és megtanulják, mit kell tenni az üzleti életben. Jó érzés az is, hogy később is hozzánk fordulnak, mert tudják, hogy ez egy stabil terminál, akiktől kérdezhetnek. Most is két diák van nálunk gyakornokként. Büszke vagyok, hogy az évek során több olyan pályakezdő fiatalnak, illetve diák gyakornoknak segítettem, akikből szakembert faragtunk, és ma már megállnak a saját lábukon, vállalkozást építettek. Fontos a jövő menedzsereit támogatni, hiszen ők lépnek majd a helyünkbe, és így tudni fogják, hogyan kell eredményesen vezetni egy céget, segítik az ország gazdaságát és szabályosan működnek.

Véleményed szerint vannak olyan akadályok, amelyek csak a nők karrierjét nehezítik meg? Ha igen, melyek azok?

Egy nő vezetőnek sokszor kell lavírozni a karrier - azaz cég-, a családja, gyerekei és a szakmai fejlődése között. Ezek szerintem leküzdhető akadályok, egyszerűen jó szervezés, kitartás és empátia kell hozzá. Néha úgy érzem, hogy ez inkább még jobban élteti a női vezetőket, "golyóállóvá" teszi, és hatalmas örömet okoz.

Mire vagy büszke? Mi a legnagyobb eredmény, amit elértél?

A cégeimre, a partnereim, konkurenciáink jó véleményére rólam és a cégünkről. Amikor tőlük kapok elismerő szavakat, ajánlásokat, akkor tudom, hogy jól csinálom, ez feltölt energiával! Rendkívül büszke vagyok az Üzleti Etikai Díjra és Magyar Termék Nagydíjra, amit kapott cégünk, mert tudom, hogy ebben nekem is részem van. A gyerekeimre is nagyon büszke vagyok: a lányom már felnőtt, aki a saját lábán is megáll, és jó példa a környezetének. A fiam még kis tinédzser, jó tanuló és nagyon segítőkész, tiszteletre méltó, empatikus fiatalember.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN