Az időszakos böjt 7 áldásos hatása: élettartamodat is megnövelheti, ha így táplálkozol

Az időszakos böjt 7 áldásos hatása: élettartamodat is megnövelheti, ha így táplálkozol
Forrás: Pexels

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Facebook
Twitter
Pinterest

Az időszakos böjt egy olyan táplálkozási módszer, amely a táplálkozási időszakok és a böjti időszakok váltakozásán alapul. Emellett pedig rengeteg jótékony hatása van a szervezetre. Az alábbi cikkben feltárjuk az időszakos böjt potenciális előnyeit.

Az időszakos böjt nem feltétlen egy fogyókúrás módszer, hanem egy olyan életforma, mely teljes életmódváltást kíván. Lényege, hogy az étkezési és böjti időszakok váltakoznak egymással a nap különböző szakaszaiban, rendszerszerű lebontással. Így míg bizonyos időablakokban azt ehetünk, amit csak akarunk, addig más időablakokban egyáltalán nem veszünk ételt magunkhoz. Az időablakok meghatározása pedig csak rajtunk múlik, hiszen létezik 16:8-as, 14:10-es. 15:9-es, de 12:12-es lebontás is. Aki pedig igazán magas szinteken is képes ezt űzni, akár 24:24 lebontásban is csinálhatja, ami egészen pontosan annyit jelent, hogy 24 óráig eszik, és 24 óráig abszolút nem. Az pedig, hogy kinek mely módszer a legideálisabb, kizárólag a saját döntésén múlik, illetve azon, hogy szervezetének mely böjtölési forma a legideálisabb.

Annak ellenére, hogy az emberi test számára a rendszeres táplálkozás elengedhetetlen az energiaellátás és az optimális működés szempontjából, mégis a kutatók egyre több és több pozitív hatását fedezik fel az időszakos böjtnek, és egyre több egészségtudatos ember választja az étkezésnek ezt az alternatíváját. Ennek oka pedig nem véletlen, hiszen akik szenvednek attól, hogy a diéták során számos ételnek kell örök búcsút mondaniuk, azoknak ez a módszer vélhetően sokkal jobban be fog válni, hiszen az időszakos böjtölés alatt nem szükséges semmiféle ételt megvonnunk magunktól. Így az adott módszer képes egyfajta tökéletes harmóniát teremteni a táplálkozásban.

Az időszakos böjtnek számos jótékony fiziológiai és egészségügyi hatása van az szervezetre. Hatásai között az egyik legkiemelkedőbb, hogy testsúlyszabályozásra és a szervezet teljesítményének javítására is kiválóan alkalmas.

Egyre több kutatás mutat rá áldásos hatásaira

Az elhízás okait kutató orvosok nemrégiben arra a felfedezésre jutottak, hogy kulcsszerepe lehet az egészséges testsúly megőrzésében, és a hatékony és egészséges fogyásban is az időszakos böjtölésnek. Ugyanis kínai orvosok 25 elhízott önkéntest tanulmányoztak 62 napig. Ez idő alatt pedig mindannyijukat szigorú megfigyelés alá vetették, és szigorúan szabályozták a kalóriabevitelük idejét is. Az eredmény pedig elképesztő, ugyanis átlagosan 7,6 kilogrammot adtak le az alanyok a kísérlet során. Ami pedig még ennél is elképesztőbb, hogy a kutatók bizonyítékot találtak arra is, hogy egyes agyi régiók is abszolút pozitívan reagálnak az adott folyamatra. Ez pedig nem csoda, hiszen az időszakos böjt áldásos hatásai között tartjuk számon mind az agyi funkciók, mind pedig az érzelmeink megélésének a javulását is.

Amennyiben pedig szeretnél még többet megtudni az adott módszerről, akkor érdemes lehet meghallgatnod az Éva Magazin Testkép podcastjét, ahol az időszakos böjtölés volt a téma.

De nézzük is, konkrétan milyen jótékony hatásai vannak az időszakos böjtnek!

Galéria / 7 kép

Az időszakos böjt áldásos hatásai

Megnézem a galériát

Az Éva magazin írása.

Videók

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Promóciók

Amit Wildhorn képvisel, bekúszik az ember bőre alá

Életmód

A legboldogabb nők 6 közös tulajdonsága

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Kép
Életmód

7 felejthetetlen kirándulóhely Magyarországon

Összeszedtünk hazánk legszebb túraútvonalaiból párat, mutatjuk is őket.

Kép
Shopping

Stílustippek, amiket az alacsony nők elleshetnek Florence Pugh-tól

Az Oscar-jelölt színésznő tisztában van az adottságaival, elfogadja a testét olyannak, amilyen, és PONTOSAN TUDJA, hogyan kell öltöznie az alakjához.

Kép
Szépség

Egy gyakori hiba, amit el kell kerülni az arcmaszkok használata közben

Eláruljuk, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az arcmaszkok használatából, ahogy a leggyakoribb hibákról is lerántjuk a leplet!

Kép
Sztárok

11 eset, ami bizonyítja, Keanu Reeves a legszerényebb és legközvetlenebb sztár a világon

Az egyik legszerényebb, legközvetlenebb hollywoodi sztár, aki nem menekül el rajongói elől.

Kép
Életmód

5 szokás, ami jelentősen növeli a szívroham kockázatát: nem csak a dohányzás káros

Szomorú, de az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt az 50 év alattiaknál jelentkező szívroham. Ez pedig olyan jellegű, egyértelműen káros szokásokra vezethető vissza, mint a dohányzás vagy éppen az egészségtelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód. De nézzük is, pontosan melyek ezek, és hogyan tudod megelőzni a súlyos szívbetegségek kialakulását.

Kép
Életmód

Ez a 15 legjobb mikrobiom-helyreállító étel: azt is mutatjuk, miket kerülj beleid egészségének érdekében!

Az egészséges bélrendszer támogatja az immunrendszert és segít megelőzni a betegségeket. Cikkünkben mikrobiom-helyreállító és -tápláló élelmiszereket mutatunk, amiket érdemes gyakran fogyasztanod!