Ezért érdemes folyamatosan törekedned a vásárlói élmény javítására

Forrás: Photo by Austin Distel on Unsplash
2019. december 14.
Szerző: InStyle

A vásárlói élmény optimalizálása mindenképp a feladatköröd részét képezi, hogyha a hosszú távon is nyereséges vállalkozás működtetését tűzted ki célul.

A PushON nevű teljeskörű e-commerce szolgáltatást nyújtó ügynökség által nemrég közzétett tanulmány tanulsága szerint ehhez a vizualizációra és a perszonalizációra fokozott hangsúlyt kell fektetned.

Ebben a cikkben részletesen is kifejtjük mindkét tényező fontosságát, emellett pedig a gyakorlati megvalósításuk kapcsán is igyekszünk hasznos tanácsokkal segíteni.

A vizualizáció és a vásárlói élmény közötti összefüggés

A fentebb már említett tanulmányban megkérdezték a vásárlókat az általuk az online kereskedelemben tapasztalt problémákról. Válaszként a termékmegjelenítéssel kapcsolatos rossz megoldásokat, továbbá a vizualizációt érintő hibákat nevezte meg 81%-uk a vásárlási szándékot negatívan befolyásoló tényezőként.

Hogyha kicsit jobban beleképzeled magad a vevő helyzetébe, az érvelés teljes mértékben indokoltnak tűnik. Jó eséllyel Te magad sem vennél meg interneten keresztül olyan terméket, ami a képernyőn keresztül nem nyújt szép látványt.

Lehetséges megoldások a tetszetős látvány elérésének érdekében

A vizualizációval kapcsolatos ellenvetéseket úgy tudod kiküszöbölni, ha fokozott figyelmet szentelsz az online termékmegjelenítésnek. A webáruházad esztétikus összhatását elősegítő technikai megoldásokból szerencsére nem kell hiányt szenvedned.

Integrálhatsz például az oldaladba egy chatbotot, amely az igényes megjelenítés mellett az ügyfélszolgálat automatizált változatának is megfelelhet majd, hatékonyan fokozva ezzel a vásárlóid elégedettségét.

Szintén alkalmazni tudod a kiterjesztett valóságot, amelynek köszönhetően különböző környezetben, illetve használat közben is meg tudod jeleníteni a terméket.

Természetesen az egyszerűbb megoldásokat is egész bátran alkalmazhatod, mert az igényes fotók és a használatról készített videók szintén jól működő vizuális elemeknek számítanak.

A személyre szabott szolgáltatás növekvő vásárlói élményt fog eredményezni

A perszonalizáció korszerű kivitelezésének a keretei között az adott érdeklődő tapasztalatát, valamint a vásárlói életútját figyelembe véve kínálsz terméket vagy szolgáltatást. Még magasabb szinten tudod mindezt megvalósítani, ha a hőtérképes adatokat, illetve a böngészési előzményeket is felhasználod az ajánlattételhez.

Egy név beszúrása a hírlevélbe ma már édes kevés. Ha valóban magas szintű ügyfélélményt szeretnél elérni, akkor fejlettebb megoldásokat lesz szükséges alkalmaznod.

Példának okáért a kívánságlista, a közösségi média alkalmazása vagy a vevők körében kifejezetten népszerűnek számító hűségprogramok is nagyszerű eszköznek bizonyulhatnak.