Érkezés Samui-ra - Boldov Eszter útinaplója #2

2014. november 20.
Szerző: admin

Boldov Eszter modell (@VM), a Philisophy magazin főszerkesztője Thaiföldön járt, élményeit pedig az InStyle.hu-n osztja meg egy exkluzív, képes útinaplóban. Olvassátok!

THAIFÖLD ÚTINAPLÓ 5-7. NAP

Érkezés Samui-ra, Chaweng Beach, Lamai Beach

Bangkokból Koh Samui-ra 3 átszállással érkeztünk, így az út 6 órásra nyúlt. Délben érkeztünk meg a tengerparti resort-ba, az első nap itt is a szigettel való ismerkedéssel telt. Kicsit szeszélyesebb volt itt az idő mint Bangkokban, hiszen délebbre helyezkedik el a sziget, pont a monszunfelhők aktuális vonalában. Aznap is volt egy nagyobb vihar, mi szabályosan féltünk, hogy esetleg leviszi a hotel tetejét, de a helyiek itt sem zavartatták magukat, miután elment a vihar lesöpörték a teraszról a vizet és folyatták a munkájukat, mi pedig a strandolást.

Alapvetően szerencsénk volt amúgy az időjárással, mert az itt töltött egy hét alatt mindössze két olyan nap volt, amikor jelentősebb eső esett, akkor is csak pár órán keresztül, a többi napokon pedig maximum 15-2O perces zivatarok tarkították a szüntelen napsütést és a kellemes 3O-35 fokos hőmérsékletet. Az első este tökéletes befejezéseként a hotel medencéjéből megnéztük a naplementét, majd belevetettük magunkat a thai ételek kóstolásába. Egy életre megtanultuk, hogy a ‘just a little spicy’ azt jelenti az európaiak számára, hogy leég a torkod, illetve hogy itt is meg tudunk vacsorázni öten kevesebb, mint 5ooo forintból. (egész Thaiföldre igaz, hogy alkudni mindenhol lehet és kell is, legyen az taxi, étterem, utcai árus, üzletközpont, vagy akár a motorkölcsönző :) ) Végigkóstoltunk mindent, a Tom Yum-tól a Green Curry-ig, majd a Boldov családra jellemző módon, ‘Legyen Ön is milliomos’-ozással fejeztük be az estét a parton.
SONY DSC

Második nap a szigeten egy kis felfedezőtúrával telt, melynek kiidulópontja a szálloda strandja volt. Szerelmemmel elsétáltunk a part mentén egészen a sziget nevezetességéig, a Big Buddháig, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a Bo Phut öbölre. Sétáltunk a sziget ‘főutcáján’ is, ahol a hazai színvonalhoz képest nyomorban él a legtöbb ember. Érdekes volt látni, hogy milyen boldog ennek ellenére mindenki és hogy mennyire nem érdeklik őket az anyagiak, éppen csak annyira, hogy az étkezésük meg legyen oldva. Délután lementünk a sziget legnagyobb strandjára, a Chaweng Beach-re. A helyiek életstílusához kevésbé sem passzoló bevásárlóközpont szolgált a strand bejárataként, minden olyan márkával mint a Starbucks vagy a Body Shop. Mint azt később kedvenc taxisofőrünktől megtudtuk, a turizmusra koncentráló fejlődés körülbelül 3 éve kezdődött, előtte teljesen természetes fényében ragyogott a sziget.
hotel strand (Copy)

Második nap is a Chaweng kínálta programokat élveztük, az eldugott resortok bárjainak látogatásával tarkítva. Ezekre a strandokra jellemző, hogy napágyakat potom összegért, fogyasztás ellenében egész napra el lehet foglalni, de a part kínál thai masszázs és partilehetőségeket is. A sziget keleti részén húzódik Chaweng beach, így itt jellemző volt a napsütés és kevesebb volt a vihar mint északon a hegyek takarásában, ezért is válhatott a turisták kedvenc helyévé. A legszélesebb homokos partok is a keleti oldalra jellemzőek, tipikus fehér homokos, kristálytiszta vizes, pélmafás chill-t képzeljetek el. Olyan szempontból fantasztikus a monszunidőszakban való nyaralás, hogy ilyenkor a sziget megmutatja saját, turistáktól mentes oldalát. Szinte üres volt a part a nyári időszakhoz képest, így a turizmusból élők is inkább lazultak, a masszőrök egész nap pletykáltak, a jet-ski kölcsönzőben dolgozók pedig messzire a tengerbe úszva az esti vacsorájuk kifogásával voltak elfoglalva.
SONY DSC

Mondjuk kicsit azért megijedtünk, mikor fel-alá rohangáltak a parton a szigonypuskával. Este felfedeztük a helyiek egyik érdekes szokását, ami a buddhistájk egyik legszembetűnőbb hagyománya a látogatók számára. Minden ház építését a szellemház megtervezésével kezdik, ami a hely szellemeinek megbékétését szolgálja. Minden este feldíszítik virágfüzérekkel és bőséges ételt és italt helyeznek el benne, ajándékként a szellemeknek. Minden egyes ház bejáratának elengedhetetlen kellékei a kis építmények, még a szállodánknak is. A helyiek közvetlenségét tanúsítja az is, hogy mikor ‘felfedezőtúra’ címen átgázoltunk a szomszéd halász és családjának ünnepi vacsoráján, amit a parton tartottak, első dolguk volt, hogy meghívjanak minket is, hoyg kóstoljuk meg a helyi finomságokat. Látszott az ételeken, hogy mindegyik csak ‘a little bit spicy’ szóval inkább nem mentünk…

Harmadik napunk szigettúráink szervezésével telt Lamai Beach-en, ami Chaweng-től délebbre található, kevésbé beépíttet, sokkal érintetlenebb partszakasz. Rengeteg cég foglalkozik túrák szervezésével, legyen az akár hegymászás, a sziget körbejárása vagy látogatás a szomszédos szigetekre. Sikerült két fantasztikusan gyönyörű helyre utat szerveznünk a hét második felére, majd miután ezzel megvoltunk ismét belevetettük magunkat a strandolásba.
Megtaláltam a kedvenc olvasó-helyemet az egész szigeten, aminek kihasználását csak egy kisebb zápor szakította meg, ami elől egy a sziklákra épített étterembe menekültünk. Este végre kipróbálhattuk a hires lucky balloonokat is, amit a szigetnek csak ezen a pontján lehet felengedni biztonsági okokból. Lényegében egy mini hőlégballonról van szó, ami felrepítí kívánságodat az égbe és jó esetben valóra váltja és még buli is. Nagyon hangulatos családi program volt, három ‘próbaballoon’-t elhasználva fel is repült az első…
Korán aludni mentünk de az izgalomtól nem igazán sikerült, hiszen másnap reggel megkeztük utunkat egy közeli szigetre, amiről később kiderült, hogy maga a földi paradicsom!
Nézd meg a galériánkat - 15 kép
InStyle - Érkezés Samui-ra - Boldov Eszter útinaplója #2

Kattintsatok a Eszter gyönyörű fotóiért!

Folyt köv.
Kövessétek Boldov Esztert Instagram oldalán, hogy mostantól ne maradjatok le egyetlen posztjáról se!

Az útinapló első részét IDE KATTINTVA olvashatjátok el.