Bennfentes: Magyar tervezők újévi álmai

2014. január 15.
Szerző: admin

Frák Peti stylist, az Attractive modellügynökség bookere igazi bennfentesként avat be titeket a hazai divatvilág kulisszatitkaiba.


"Boldog Új Évet, Bennfentesek! A tavalyi évet egy rendhagyó téli divatanyag fotózásával zártuk. Egy új magyar tehetséggel, Mihály Zolival dugtuk össze a fejünket és vágtunk bele a közös munkába. Felkértem nagyon jó barátomat, Bulah Eugenia Zsenyát, aki egyébként az Instyle és a L’oreal It look közös versenyén is közreműködött, mint stylist, hogy társuljon hozzám a koncepció megalkotásában.
Sokat olvashattatok már magyar tervezőink sikereiről és közülük is néhányuk kiemelkedően szerencsés helyzetéről. A szerencse szó alatt természetesen az elmúlt évek kemény munkáját is értem, de meg kell hagyni, egy befektetővel és/vagy jó kapcsolatrendszerrel könnyebb nemzetközi vizekre hajózni. Ki-ki a maga szerencséjének kovácsa ugyebár?!


Kiválasztottuk azt a négy magyar tervezőt, akik a nagyok nyomdokaiba lépve, falakat lebombázva, hatalmas energiák megmozgatásával több kontinensen is elismertté váltak. Fontos szempont volt természetesen az is, hogy stílusukban passzoljanak legalább annyira egymáshoz, hogy a koncepció összeálljon és megmutathassuk, szerintünk mik a téli trendek az általuk felsorakoztatott outfitekkel.
Anyagunkban egy olyan nagyvilági, már már a társadalomból kitaszított nőt szerettünk volna megjelenítani, aki egy általános élethelyzetben sem tud azonosulni a környezetével. Eleganciájával és hideg kisugárzásával a telet is fagyosabbá tudja varázsolni, mégis mindenkinek a szeme megakad rajta.


Mind a négy tervezőtől teljes szetteket használtunk, nem kevertük ruhadarabjaikat. A kiegészítőkkel és a környezetben való elhelyezéssel, valamint a szettek egymás mellé csoportosításával kellett elérnünk Zsenyával az összhangot a végeredményben. Mindemellett szerettük volna a tervezők egyediségét is megtartani a végeredményt tekintve.
A helyszín is igazán különleges volt, hiszen előttünk a H&M fotózta a Városligeti Műjégpályán a kampányát. Így aztán külön megtiszteltetés volt lehetőséget kapni a fotózásra. Megérte a fáradozásokat!


Csodálatos jéghercegnőnk Heny volt, az Attractive legfiatalabb üdvöskéje, így hatalmas tapsot érdemel a karakter életre keltéséért és a zord időjárásban nyújtott profi viselkedéséért.
Megkérdeztem említett tervezőinket 2014-es terveikről is:

Nanushka



"Ami a Nanushka terjeszkedését illeti, 2014-ben is a minőségi és nem a mennyiségi növekedést szem előtt tartva, új földrajzi piacokra lépünk be, Európán belül és Európán kívül is. Ugyanakkor gondolunk a hazai vevőinkre is és a tavalyi vintage kollekcióhoz hasonlóan új és izgalmas meglepetéseket tervezünk idén is. A Stringbike-kal közös nagy sikerű kollaborációban is továbblépünk, emellett pedig egyéb együttműködésekre és rendezvényekre is lehet számítani, de ezek egyelőre még titkosak. Figyeljétek a Facebook oldalunkat infókért!"




USE unused



“Ebben az évben szeretnénk a nagyközönség előtt megnyitni a nemsokára elkészülő új showroomunkat, ahol talán még kis szalonbemutatókat is tartunk majd. De az igazi nagy álmunk egy bolt nyitása lenne az év második felében."




Áeron



"Az ÁERON fennállásának harmadik évét kezdi meg 2014-ben, ezekben a napokban fejezzük be az 2014-es ősz/téli kollekciónkat. Viszonylag fiatal márkaként azonban nincs okunk panaszra, hiszen az ÁERON a nemzetközi piacokon jól teljesít, rengeteg pozitív visszajelzést kapunk nap mint nap. Az idei évre a terveink között szerepel, hogy a amerikai és japán vásárlóinkat ugyanúgy maradéktalanul ki tudjuk szolgálni, ahogy eddig tettük, illetve új piacok irányába terjeszkedjünk. Ez magában foglalja a márka mögött álló csapat bővítését és a megnövekedett gyártási volumen menedzselését. Mindenképpen bizakodva tekintünk a 2014-es évre, hiszen már most látjuk, hogy izgalmas feladatoknak nézünk elébe."




Nubu



"2014-ben elkészül az első olyan NUBU kollekció, amelyben a Swarovski Elements támogatásával 1-2 couture jellegű ruhát is megálmodtunk. Ahogy eddig megszokott, a női kollekcióinkat Párizsban prezentáljuk majd négyszer egy évben. A 2014 azért lesz különleges, mert a férfikollekciót is bemutatjuk a divat fővárosában. Fontos célkitűzésünk az évre, hogy a NUBU férfi vásárlói is a női kollekciókhoz hasonlóan bő választékkal találkozzanak nálunk. Andrássy úti márkaüzletünkben (ahol a felső szint a nőké, az alsó pedig a férfiaké) különböző art projektekkel jelentkezünk majd a jövőben - tovább erősítve, hogy a márka fő inspirációja a kortárs képzőművészet és a design."
Sok sikert hozzá mindenkinek!