Hivatalos! A Michael Kors bekebelezi a Versacét - de mit is jelent ez?

Forrás: Getty Images
2018. szeptember 26.
Szerző: Kálmán Zsófi

Így a Fashin Week-maraton kellős közepén nem csak az új kollekciók borzolják a kedélyeket a divatvilágban, most született döntés az egyik legnagyobb olasz divatházat sorsáról is!

Napok óta rebesgették, mostantól viszont hivatalos, a Michael Kors felvásárolta az egyik legismertebb olasz divatházat, a Versacét, nem kevesebb, mint 2,1 milliárd dollárért. De mit is jelent ez?

Igen a hír sokakat hideg vízként érte, de ez nem egy kihívás, ez a valóság. Ám hamar kiderült, hogy aggódni nem kell, ugyanis nem Versace az első, amit bekebelez az amerikai Michael Kors, tavaly már a Jimmy Choo-t is felvásárolták. És ahogy Jimmy Choo esetében, az olasz márka felvásárlásának célja sem az átalakítás, hanem a terjeszkedés és a fejlődés. Egészen pontosan a Versace esetében ez a közeljövőben 100 új üzletet szeretnének nyitni, valamit a márka eladásait is szeretnék alaposan feltornászni, ezért pedig több cipő és kiegészítő tervezésében gondolkoznak.

A divatházat Gianni Versace alapította még 1978-ban, az első butikot a milánói Via della Spigán nyitotta meg, majd szinte azonnal népszerűvé vált. Mára világvezető nemzetközi divatházzá nőtte ki magát, a cég luxus minőségű ruházatot, divatcikkeket, ékszert, illatszert és lakberendezési tárgyakat tervez és forgalmaz. És mikor Giovanni 1997-ben gyilkosság áldozata lett, a céget két testvére vette át, Donatella Versace művészeti igazgatóként és Santo Versace vezérigazgatóként. Donatella a jövőben sem száll ki a divatház életéből, a művészeti igazgató poszt továbbra is az övé marad, azt azonban elismerte, hogy sajnos az elmúlt években nem sikerült felvenniük a lépést az iparral, így reméli, hogy ez a változás új utakat nyit meg a márka életében.

És hogy hová vezet ez a felvásárlási hullám? A Michael Kors a sikeres egyezség bejelentése mellett cégük nevét is megváltoztatott, mostantól Capri Holdig néven futnak tovább, és nem lepődnénk meg, ha a jövőben tovább építenék luxusmárka-hálózatukat.