Életmód
Az év legmenőbb kezdeményezése! Így lehetsz egyszerre divatos, és támogathatsz egy jó ügyet
A jó ügyek mellett mindig szeretünk kiállni, és különösen szeretjük, amikor a divat és civil szervezetek összekapcsolódnak, és a vedd_magadra kampány most pontosan ilyen, amit két magyar lány, Virág Zsófi és Kegyes Júlia hívott életre Hencz Péter fotós és Adamik Luca modell segítségével!
Nem kérdés, a civil szervezetek kulcsfontosságú részei a társadalmunknak, de hogyan támogathatjuk őket? A téma mindig aktuális, de különösen fontos az év ezen szakában, hiszen a magánszemélyek május 22-ig dönthetnek arról, hogy ebben az évben melyik nonprofit szervezetet szeretnénk támogatni adónk 1%-al.
Tudtad?
Az egyéni vállalkozói tevékenységet nem végző magánszemélyeknek ugyanis május 22-ig kell benyújtaniuk a személyi jövedelemadó-bevallásukat, és ugyanez a határidő vonatkozik az szja 1+1%-ának felajánlására is, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Az 1+1% felajánlása nem kötelező, és az adózok kb. 50%-a korábban sem élt vele, emiatt pedig jelentős támogatástól estek el a nonprofit szervezetek. Amióta a NAV automatikusan elkészíti az adóbevallást helyettünk, a folyamat kényelmesebb, a civil szervezetek helyzete viszont még rosszabb lett: míg 2016-ban 8,5, 2017-ben már csak 7,5 milliárd forint volt az 1%-os felajánlások összértéke.
Ha már nyilatkoztál, de úgy érzed, más formában is támogatnál egy vagy több szervezetet, erre számos lehetőséged van, erre hívja fel most a figyelmet 2 tehetséges fiatal, Virág Zsófi és Kegyes Júlia vedd_magadra fotósorozatával. A lányok egy igazán menő divatanyagot készítettek, melyben kivétel nélkül olyan outfiteket raktak össze, melyeknek egy-egy elemével egy-egy hazai civil szervezet támogathatsz.
A vedd_magadra projekttel szeretnénk kreatívokat, például divattervezőket, képzőművészeket és grafikusokat is inspirálni. Mégpedig arra, hogy ha eddig nem tették, állítsák tehetségüket a civil szervezeteket szolgálatába, és alkossanak közösen a divatanyagban szereplőkhöz hasonlóan klassz merchandise termékeket. Nem titkolt vágyunk, hogy jövőre újabb szervezetek bevonásával folytassuk a kezdeményezésünket. Borzasztóan örülnénk, ha akkor még sokkal szélesebb palettából válogathatnánk támogatói termékeket, mert akkor az azt jelentené, hogy egyre több izgalmas együttműködés jött létre.
- mesélte nekünk Kegyes Júlia, a projekt egyik megálmodója.És hogy neked is meghozzuk a kedved, Virág Zsófit, a koncepció egyik kitalálóját és stylistját faggattuk ki arról, hogyan és mivel érdemes ezeket a darabokat viselni, ha divatosak szeretnénk lenni:
Pár éve már divat, a pólónkkal üzenni a világnak, ez 2018-ban is így marad?
Sőt, ez a trend fokozódni látszik, ahogy a fiatalabb generációk a világ történéseinek hatására egyre tájékozottabbak a politikában és szociálisan is. Ez pedig - remélhetőleg - tudatosabb vásárlókká is teszi őket. Egy szépen megtervezett logó vagy szlogen viselése laza, közvetlen mód arra, hogy beszélgetést kezdeményezzünk a környezetünkkel egy számunkra fontos témáról. Így nem csak a termék árával, de a népszerűsítésükkel is támogatjuk őket.
És mi a helyzet a kitűzőkkel, brossokkal?
Néhány éve lettek újra divatosak a kitűzők, ami mostanra oda fejlődött, hogy marékszámra is viselhetjük őket vagy kísérletezhetünk velük szokatlan helyre tűzve őket. Így még látványosabbak! A Hospice nárcisz kitűzői például fülbevalóként, mandzsettaként vagy - ahogy a képen is látszik - egy egész ruhadarabot beborítva is jól működnek.
Milyen szettekben tudod ezeket leginkább a hétköznapokban elképzelni?
Az egész divatanyagnak van egyfajta street style hangulata, ami ötleteket ad a termékek viseléséhez. Abszolút hétköznapi darabokról van szó, melyeket könnyű hordani. Az fotókon szereplő pólók jól mutatnak nadrágkosztümmel, derékon megkötött overallal, de egy egyszerű farmerrel is. A Madártani Egyesület kitűzőivel például körberakhatjuk egy egyszerű kerek kivágású felső nyakrészét, vagy gyűjthetjük őket egy blézer gallérjára. A Kerékpárosklub sportos sapkája pedig nőiesebb darabokkal kombinálva igazán ütős és aktuális.
Fotó, web: Hencz Péter
Koncepció, styling: Virág Zsófi
Produkció, szöveg: Kegyes Júlia
Modell: Adamik Luca - Attractive
Smink: Vozák Tímea
Haj: Károlyi Márk Travis - Cult Hairandbazaar
Az 54 éves Jennifer Lopez esküszik erre 8 ezer forint alatti arckrémre - csodát tesz a bőröddel!
Jennifer Lopez kedvenc szépségápolási termékeit te is könnyen beszerezheted!
6 sport, amivel óránként akár 1000 kalóriát is elégethetsz
Ezekkel a sportokkal nagyon szépen belendítheted a fogyásod és koplalnod sem kell!
10 híresség, aki fényűzés helyett a visszafogott életet választotta
Attól, hogy valaki a világ összes pénzét megkeresi, nem muszáj mindet gyorsan el is szórni. Vannak, akik ezt vallják.
Ez vár a Next Top Model Hungary versenyzőire is? Korábbi America's Next Top Model szereplők, akiknek tényleg sikerült befutniuk a Topmodell leszek! után
Úgy tűnt, hogy a Next Top Model valóságshow-n sokáig átok ült, ugyanis győzteseit nem igen kapta fel a szakma! Vesztesei között viszont akadnak olyanok, akik azóta a karrierjük csúcsán járnak!
7 sztár, akinek a karrierje soha nem lett ugyanaz azután, hogy meztelen jelenetet vállalt
Ezek a sztárok meztelenre vetkőztek egy-egy szerep kedvéért, emiatt pedig megváltozott az egész karrierjük.
7 zenész, akit a saját bandájából rúgtak ki: volt, akinek a turnébuszból hajították ki cuccait
A sztárokkal kapcsolatban gyakran élhet bennünk az a kép, hogy velük az olyan hétköznapi dolgok nem történhetnek meg, mint egy felmondás vagy esetleg kirúgás. Pedig a zenetörténelemben több olyan sztorit is találtunk, amikor híres zenészeket a a saját zenekarukból társaik rúgtak ki. Hogy mi vezethetett az ilyen drasztikus döntések meghozatalához? Utánajártunk!