A Valentino divatház alapítója és kreatív tervezője, Valentino Garavani kis római kereskedőként indította el saját vállalkozását 1960-ban, ami aztán gyorsan világhírnévre tett szert, és még a franciák is fejet hajtottak zsenialitása előtt.
A 89 éves, visszavonult divattervező már csak a háttérből figyeli és látja el tanácsokkal az ízig-vérig olasz márka jelenlegi kreatív tervezőjét, Pierpaolo Picciolit, aki a nők és a viselhető művészet elkötelezett rajongójaként hűen képviseli a divatház alapértékeit.
Mindenki a maga módján gyönyörű.
-- a divatház első és egyik legfontosabb jelmondata.
Valentino Beauty
A menyasszonyi ruhák és a különleges alkalmakra tervezett koktél és estélyi ruhák mellett parfümök és kiegészítők tervezésével is foglalkozik a divatház, amelynek első illata, a Valentino 1978-ban jelent meg, a legutóbbi a Volce Viva pedig 2020-ban, méghozzá Lady Gaga arcával. És most végre elérkezettnek látták az időt, hogy piacra dobják első sminkkollekciójukat is. A Valentino Beauty 50 alapozóárnyalattal, 40 rúzsárnyalattal és megannyi többfunkciós, jól mixelhető és rétegezhető hibrid kozmetikumokkal debütál a nyáron.
Valentino RED
A divatház saját élénkvörös színe, amely 100% magenta, 100% sárga és 10% fekete elegye – és Valentino szerint az egyetlen szín, amely méltó a feketéhez és a fehérhez. Még egy saját márkavonalat is elnevezett róla, és a hamarosan debütáló sminkkollekciójában is felfedezhető lesz.
A szépség demokratikus. Az emberek identitását, sokféleségét és a befogadást magába foglaló egyediséget vizsgálom. A szépség a kegyelemről szól. A kegyelem pedig olyasvalami, amit nem lehet leírni: ez egy érzékelés
-- nyilatkozta Piccioli.
Hírességek Valentinóban