Jövőre már úgy utazhatunk, mint a Jetson család?

Forrás: Getty Images
2019. március 17.
Szerző: admin

Néhány évtizede azt gondolták, alap, hogy mostanra már repülő autóval fogunk járni, erre még mindig olschool módon a talajon berregünk. 2020-ra viszont lehet, hogy mégis valósággá válhat az elképzelés!

Henry Ford 1940-ben azt mondta, hogy "Jegyezzétek meg a szavaimat: a repülőgépek és a motoros kocsik kombinációja hamarosan megvalósul." Az azóta eltelt 79 évben a dolog mintha sokkal jobban izgatta volna a sci-fi írókat és a filmeseket, mint a mérnököket, de úgy tűnik, lassan utolérheti magát a történelem.

forrás: Getty Images
Az 1982-es Szárnyas fejvadászban, ami 2019-ben játszódik, bezzeg már ilyennel jártak!

A sci-fi filmek világából ismert, városaink fölött röpködő járművek végre egy lépéssel közelebb kerültek a valósághoz. A világhírű autógyártó, a Toyota még 2017 májusában járult hozzá, hogy mérnökeinek egy csoportja megkezdje a repülő autó technológiájának kifejlesztését.

forrás: Toyota
2020-ra valósággá válhat

Az autógyártó ezzel 30 mérnököt támogat a projektben, akik egy ideje, szabadidejükben egyébként is foglalkoztak már az ötlettel. A magát Cartivatornak nevező tervezőcsapat eredetileg közösségi finanszírozással kezdett hozzá a munkához. A Toyota azonban a jelek szerint felkarolta a projektet, és 2018-ban felvetette egy repülő autó megépítésének lehetőségét, és azóta el is indított egy projektet egy saját földi/légi jármű megtervezésére.

forrás: Toyota
A SkyDrive 2,9 méter hosszú, 1,3 méter széles és 1,1 méter magas lesz, így a gyártó szerint ez lehet a világ legkisebb repülő autója.

Mondjuk ebben nem annyira fér majd el az egész família, dehát na, ne legyünk telhetetlenek. A Toyota frissen bejegyzett szabadalmának tárgya egy "kettős üzemmódú autó". A szabadalom egyebek mellett a repülő autó kerekeiről és a földi üzemmódról a repülő üzemmódra való átváltás módszeréről szól.

A Toyota alapötlete egy olyan repülő autót vázol fel, amelyből konzolok nyúlnak ki, és ezeken rotorok (légcsavarok) találhatók. Amikor az autó repülni készül, a légcsavarok burkolata kihajlik oldalra, és a rotorok pörögni kezdenek. A rotorok ugyanúgy forognak, mint egy klasszikus helikopter vagy drón légcsavarjai, elegendő emelő erőt biztosítva a repüléshez.

Tízméteres magasságba tud majd emelkedni, és mivel képes lesz függőlegesen fel- és leszállni, nem lesz szüksége úttestre vagy kifutópályára.

forrás: Toyota
A jármű tervezett repülési sebessége 100 km/óra, közúti végsebessége pedig 150 km/óra.

Az 1950-es években bezzeg még mertek nagyot álmodni!