Follow me, please! Lehetsz sikeres Instagram nélkül?!

Forrás: Getty Images
2019. szeptember 4.
Szerző: Hédi

Rab Rolandnak, a VM Model modellügynökség ügynökének markáns véleménye van arról, hogyan befolyásolja a közösségi média a divatvilág működését...

Rab Roland szeptemberi-októberi InStyle-ban arról írt, hogyan befolyásolja a közösségi média a divatvilág működését, és milyen hatással vannak a lájkok a modellek életére. Vajon mitől függ, hogy egy közösségi oldalt felkapnak? Milyen csatornákon és hogyan tudják a legnagyobb ismertséget elérni a modellek? Ezekről mind szó esik Roland írásában, de most itt pár részletet elárulunk.

Rab Roland, a VM Model ügynöke

Folyamatosan erősödött a social media, de hogy mi volt az a pont, amikortól komolyan lehetett venni a befolyását a divatvilágra? Amikor a modellektől megkérdezték a castingon, hogy mi az Insta-profiljuk. Sokszor jelentkezési lapot kell kitöltenük, amelyen már többnyire ott van a rubrika az Instagram-névnek. Már a 4-5 évvel ezelőtti Elite Model Look versenyen (amelynek a hazai szakaszát mi szerveztük) felkértek szakembereket, hogy a világdöntőn tanítsák meg a versenyzőknek, mit és hogyan posztoljanak. Sok energiát fordítanak a modellek és a divatszakmában dolgozók arra, hogy profi Insta-fiókot hozzanak létre, hiszen sok múlhat azon, kinek hány követője van, és ezt milyen képekkel érik el – manapság egyébként már ez sem olyan könnyű! Pár éve még félmeztelen és meztelen képekkel tudták a nők megdobni a követőik számát...

Amióta az Instagram cenzúrázza a fotókat, a követőtábor kiépítése nem olyan egyszerű.

- Rab Roland
Doutzen Kroes és Shanina Shaik a Victoria's Secret backstage-ében

Hol divat a posztolás?

Rab Roland szerint előfordul, hogy a cégek kikötik, hogy az együttműködésről posztolni kell, a Victoria’s Secret is ilyen elvárásokat támaszt – ez egyébként Amerikából eredő trend, Európába csak részben szivárgott át. Legtöbbször nem kötelezik a modelleket, hogy osszanak meg képet egy show-ról vagy fotózásról, viszont a modellek utólag szívesen teszik ki az oldalaikra, mintha a portfóliójuk része lenne a profiljuk is.

Devon Windsor szelfizik a VS show backstage-ében

„Jó modell lennék?”


A felfedezés szakaszában sokat segít a bookereknek a közösségi média. Érdekes változás, hogy a mai tinik lusták ahhoz, hogy bejöjjenek egy ügynökséghez személyesen. Inkább elküldenek magukról három képet Instán nekünk azzal a szöveggel, hogy „Helló, jó lennék modellnek?”, minthogy személyesen megjelenjenek. Roland arról is beszámol, hogy milyen bevett módszerrel vadásznak a közösségi médiában...

Ahhoz, hogy befusson egy modell, lényegében ugyanazok az alapok kellenek: szép, változatos portfólió, ami alapján megjegyzik az emberek, erre segíthet rá a közösségi média: felgyorsíthatja a befutási folyamatot. Roland azt mondja, csak javasolja a modelljeinek, hogy olyan dolgokat tegyenek ki, amelyekkel példát tudnak mutatni, és amelyek előremutatóak. Döntsék le a sztereotípiákat!

Mutassák meg, hogy esznek, figyelnek az étkezésre, mozgásra, izzadnak az edzőteremben, megküzdenek az alakjukért!

- Rab Roland

Az InStyle szeptemberi-októberi lapszámában olvashatod a cikk teljes szövegét, ezt a lapszámot október 16-ig vásárolhatod meg.