Magyar tervező tarolt a London Fashion Weeken

2014. március 19.
Szerző: admin

Napsugar von Bittera – az egyetlen magyar tervező, akinek kreációi kaphatók az il Bacio di Stile luxusáruházban – nemrég a londoni és a párizsi divathéten mutatta be 2014-15-ös őszi/téli kollekcióját.


Úgy tűnik, Napsugár remekül ráérzett az aktuális divathangulatra, hiszen a Moschino és a Chanel is hasonló inspirációval rukkolt elő a divatheteken néhány nap különbséggel. A Freemason's Hallban megtartott londoni prezentációról azóta olyan nívós divatoldalak számoltak be, mint a brit Vogue vagy a Zimbio.com, a mérvadó angol hírportálon, a Huffingtonpost.co.uk-n a nap képének választották a prezentáció egyik fotóját, a Yahoo.co.uk pedig a London Fashion Week egyik legemlékezetesebb pillanataként jegyzi az eseményt. Napsugárt kérdeztük a nem mindennapi sikerről.

InStyle: Hogyan fogadta a londoni közönség a kollekciódat?
Napsugar von Bittera: Azt tapasztaltam, hogy London sokkal befogadóbb város, mint mondjuk Párizs vagy Milánó. Nyitottak az újra, a nagyon másra, a kicsit edgybb vonalra. Egyébként ez volt a harmadik szezonunk a PR ügynökségünkkel Londonban, tehát elmondható, hogy szép lassan kezdenek megismerni minket. Egyre több magazinban jelennek meg a ruháink, nemrég Nicole Scherzinger és Kylie Minogue stylistja is bekért tőlünk néhány kreációt az énekesnők számára, a februári prezentációra pedig annyi divatújságíró és blogger érkezett, hogy alig fértek be a Freemason's Hallba. Én egyébként semmit sem láttam a kétórás bemutatóból, mert végig interjúkat adtam, de a rengeteg azóta megjelent cikk és felkérés alapján elmondhatom, hogy hatalmas siker volt.
Pazár Krisztina, az Operaház magántáncosa volt a londoni prezentáció sztárfellépője, Fotók: NVB


IS: Nem mindennapi prezentációval fogadtad a sajtót. Mesélnél egy kicsit a koncepcióról?
NVB: Az őszi-téli kollekcióm, azon túl, hogy a hét főbűn tematikáját dolgozza fel és terjeszti ki a 21. századi bűnökre, az 1950-es, 1960-as évek közkedvelt képzőművészeti irányzatának, a pop-artnak világából is merít. Ez a világ köszön vissza a lézervágáson, illetve a filmnyomott mintán, és ezt a fogyasztói kultúrával átitatott hangulatot szerettük volna hangsúlyozni a prezentáción is. Hatalmas köszönet illeti Molnár Julit, a Toni&Guy Londonban élő stylistját, aki a prezentáció art direktoraként fáradtságot nem ismerve szervezte meg és vezényelte le a 120 perces bemutatót. A humoros és egyben ironikus díszletet – óriásnyalóka, embernagyságú popcornos zacskó, stb. - Yorkból hozattuk, és kiemelt szerepe volt a piros telefonnak is, amely megjárta velünk Budapestet, Londont és Párizst is. Úgy tűnik egyébként, hogy elég jól ráéreztünk az aktuális divathangulatra, mert a Moschino és a Chanel is hasonló inspirációval rukkolt elő Milánóban és Párizsban, néhány nappal utánunk (McDonald's a Moschinónál, Shopping Center a Chanelnél - a szerk.).


IS: London után Párizs következett. Az ottani fashion weeken is jól fogadták a kollekciót?
NVB: Nagyon! A legnagyobb büszkeségem, hogy Párizs nagy múltú luxusáruháza, a Le Bon Marché is rendelt az őszi-téli kollekcióból.
IS: Mivel készülsz a következő szezonra?
NVB: Szokás szerint egy újabb innovációval, de ez remélhetőleg még az eddigieknél is nagyobb durranás lesz. Részletek hamarosan...