Megnyílt Major Krisztina GLAZE című egyéni kiállítása

Forrás: Gregus Máté Photography
2023. október 16.
Szerző: Promóció

A város egyik legszebb szecessziós villája adott helyet Major Krisztina (művésznevén Marla Anna Christina) GLAZE című egyéni szalon tárlatának.

A művész egyéni kiállítása rendhagyó helyszínen, Fejes Krisztina nemzetközileg elismert zongoraművész előadásának kíséretében került bemutatásra október 4-én a ResoArt Villa Kőrössy Szalonjában Budapesten.

A káosz harmóniája abban áll, hogy sosem unalmas vagy kiszámítható a végeredmény. Városi emberként is együtt létezünk a természettel. A vadon formái, gesztusai és rezgései ösztönösen bennünk élnek. Egyediek vagyunk, mégis mindannyian keressük a választ arra, hogy vajon hogyan látnak mások. Követnünk kell-e a szabályokat, precíznek és rendezettnek kell-e mutatkoznunk minden pillanatban, vagy megengedhetjük magunknak, hogy olykor hibázzunk, kiszámíthatatlanok, esetleg kaotikusak legyünk? Ki dönti el, hogy elég jók vagyunk-e ahhoz, hogy ne akarjanak minket egy programozható és hibátlanul működő géppel kiváltani?

-

- kérdi a művész. A Budapest legnagyobb állandó Zsolnay-kiállításának helyet adó szecessziós villaépület a Szabó István üzletember, műgyűjtő és mecénás által életre hívott Resonator Alapítvány gondozásában magán múzeumként nyitotta meg kapuit a publikum számára a Városligeti fasor 47-49. cím alatt. Az előre meghirdetett időpontokban, tárlatvezetéssel egybekötötten látogathatóvá vált magántulajdonú ResoArt Villa földszintjén található Kőrössy szalon fókuszában a közösségi élmények és az értékteremtés áll. A zártkörű klubban nívós kulturális programokat és kiállításokat tartanak, felelevenítve az egykor pezsgő nagypolgári életéről híres környék hagyományait.

forrás: Gregus Máté Photography

A szalon falai között megrendezésre került kiállítás valójában a művészet és a tudomány harmonikus konvergenciájának ünnepe, avagy az emberi szellem és az azt megalapozó biológiai folyamatok közötti összefüggések feltárása. Meghívás, hogy elmélkedjünk létezésünk költészetén, ahol a biológia vászna összeolvad az érzelmek ecsetvonásaival.

-

- mondta el Major Krisztina közgazdász, autodidakta alkotó harmadik egyéni kiállításának megnyitóján Kacsuk Péter informatikus professzor, műgyűjtő, a Kacsuk Gyűjtemény tulajdonosa. A tálat címadó ‘máz’ allegóriája a kerámia alkotások befejező mozzanatára, mint maszkra utal, amit magunkra öltünk, ha arra vágyunk, hogy társadalmilag elfogadottak legyünk. A bemutatott munkák ablakként engednek betekintést a néző saját elméjébe, hogy segítsék a döntést: akarunk-e az AI a versenyben részt venni vagy inkább visszafordulunk a természet felé?

forrás: Gregus Máté Photography

Ahogy az absztrakt expresszionizmus elvonatkoztatja a kézzelfoghatót, a tudomány felfedi az élet rejtélyét. Az én-kutatás közepette egy teljesen új dimenzió – a mesterséges intelligencia térnyerése – szakadékán találjuk magunkat. Elgondolkodunk azon gépek hatásain, amelyek képesek utánozni kognitív folyamatainkat, a tanulást és a fejlődést minden egyes pillanatban. Vajon a szövetségeseinkké válnak, felszabadítva az emberi potenciál új birodalmait, vagy megkérdőjelezik az emberi lét értelmét?

-

- kérdezte a műgyűjtő.

forrás: Gregus Máté Photography

A gesztusfestészet mindig is a megfoghatatlan, érzelmi és érzéki mélységre törekedett. Ezeket a hullámokat látjuk Major Krisztina alkotásain is. Megfesti legbensőbb gondolataink és érzéseink vásznát, olyan formákká és színekké alakítva azokat, amelyek híven tükrözik belső biovilágunk összetett terepét és pszichénk gyakran féktelen száguldását. Az ecsetvonások mögött a kulcs a zene, amely működteti az alkotó kezet. Az alkotások között barangolva átléphetünk az egyszerű vizuális befogadáson és megtapasztalhatjuk a multi-érzékelés felemelő örömét, ahogy zene és látvány együtt ragadja meg képzeletünket és repít új, ismeretlen tájakra.

-

– mondta Kacsuk Péter.

forrás: Gregus Máté Photography

A festményekből áradó energiához és színvilághoz Beethoven Holdfény szonátáját társítottam a szentimentális és egyben ritmikus hangzás és vad záró tétel miatt, utána pedig Liszt: Cantique d’amour költői és vallásos harmóniák sorozatából egy szerelmes himnuszt. Mélység - magasság, tér - idő, ami ezekben a művekben megmutatkoznak.

-

– mondja Fejes Krisztina zongoraművész, a Fejes Művészeti Akadémia alapítója. A tárlaton bemutatásra került Major Krisztina és Kovács Zsófia, a Gallery Max galéria vezetőjének és a SEMA egyedi tervezésű ruhakollekció megálmodójának kollaborációjában létrejött PADME objekt is. Az egyedi tervezésű - a művész azonos nevű festményével díszített - klasszikus nagypolgári, egyben futurisztikus öltözék a jövő transzhumán létformájának viseletét modellezi mintegy előrevetítve, hogy az előttünk álló elkerülhetetlen változások pozitív kicsengésűek is lehetnek, ha felismerjük azok szépségét.

A tárlat október 26-ig zártkörű, limitált létszámú (max. 10 fő) tárlatvezetések alkalmával tekinthető meg. Időpont egyeztetésre október 16-ig van lehetőség a hello@majorkrisztina.hu címen. A későbbiekben az érdeklődők az itt bemutatott munkákkal nyitott stúdió látogatások alkalmával találkozhatnak újra az alkotó Biatorbágyi műtermében. A művész munkássága online a Facebookon, Instagramon és a honlapján érhető el.

forrás: Gregus Máté Photography

Az est során zongorán játszott Fejes Krisztina zongoraművész a Fejes Művészeti Akadémia Alapítója, a megnyitó beszédet Kacsuk Péter informatikus professzor, a Műgyűjtők Klubjának tagja, a Kacsuk Gyűjtemény tulajdonosa mondta el, az italról pedig az Etyeki Kúria Borászat gondoskodott. A helyszínről bővebb információ a ResoArt Villa és a Kőrössy Szalon honlapokon olvasható.