Nagyot szólt a magyar dizájn Londonban

Forrás: HFDA
2019. október 15.
Szerző: InStyle

London a világ egyik dizájnfővárosa, nem véletlenül szerveznek minden évben több csúcstalálkozót, konferenciát, kiállítást és vásárt is ott. Ezek közül az egyik legrangosabb a London Design Fair, amelyen idén 11 alkotó tette fel a dizájntérképre Magyarországot.

Szeptember 19. és 22. között igazi város a városban hangulat uralkodott London egyik trendi részén, a Brick Lane környékén. A The Oldman Brewery hatalmas, egykor sörgyárként működő épületegyüttese átalakult a dizájnmániások mekkájává: 40 ország több mint 550 kiállítója építette fel standját, hogy reprezentálja a formatervezésről alkotott vízióját. az építészek, belsőépítészek, formatervezők és egyéb hozzáértő közönség számára.

A kb. 30.000 látogatót vonzó esemény szinte befogadhatatlan volt, mind méretei, mind sokszínűsége miatt, de a kreatív káoszban volt egy 50 nm-es stand, amely nemcsak letisztultsága, de kiállítóinak izgalmas világa miatt is egy üdítő sziget volt.

forrás: HFDA
A Viaplant izgalmas bútorait gyakorlatilag mindenki megérintette.

Helló magyar dizájn!

Ez volt a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával létrehozott installáció, ahol 11 hazai tehetség mutatta meg, hogy nemcsak, hogy helye van a hazai tervezőknek a nemzetközi piacon, de sok szempontból annak élmezőnyébe tartoznak. A Budapest Select ernyőmárka alatt futó tervezők a kiállítás egyik legkedveltebb látványosságai voltak.

forrás: HFDA

Környezettudatos és magyar

A tárgyak kiválasztása során fontos szempont volt a fenntarthatóság és felelősségteljes tervezői gondolkodás, míg az installáció koncepciójának alapja a környezettudatosság és a praktikum voltak. A tárgyak között a hagyományos, mégis kreatív lámpák, textil termékek és kerámiák is megtalálhatók voltak, illetve a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok, ahogyan a technológiát és innovációt magas szinten alkalmazó tervezők munkái. A szervezők szerint ez a harmonikus ötvözet hűen tükrözi Budapest és a kortárs magyar dizájn pezsgő atmoszféráját, és ezt láthatólag a közönség is így gondolta, hiszen nagyon szerették a standot. "Volt olyan nemzetközi médium, ami kifejezetten a magyar standot ajánlotta, hogy érdemes megnézni - mesélte az esemény után Bata-Jakab zsófia, az MDDÜ vezetője. - A tervezők is nagyon elégedettek voltak, rengeteg kontaktot gyűjtöttek, de az utómunka a salesszel még csak most kezdődik!"

A kiállítók: Anna Regős, Ábel Lakatos, BEWEQ, KOMONKA, Lumoconcept, Nietolight, Planbureau, Plydesign, POSITION Collective, SOCOWOO, VIAPLANT

forrás: HFDA
Kertész Attila, a Position Collective tervezője beszélt az újságíróknak a márkáról.

Kiterjesztett valóság

A helyszíni kommunikációt illetően egy figyelemfelkeltő, kreatív megoldással erősített a magyar csapat: AR (augmented reality, vagyis kiterjesztett valóság) technológia segítségével hozták közelebb a buyereket a márkákhoz. A gyakorlatban egy letölthető alkalmazás segítségével az érdeklődők be tudták olvasni a tárgyakat vagy a feliratokat, melynek köszönhetően további tartalmakhoz férhettek hozzá, mint például az adott márka weboldala és egy rövid interjú a tervezővel.

forrás: HFDA

Nézz bele a londoni forgatagba!

Érdekel, milyen volt a London Design Fair? Kattints a galériába, és érezd magad kicsit az esemény részesének!

Nézd meg a galériánkat - 9 kép
A magyar stand a London Design Fairen
Tovább olvasok