Legyen Divat Női Vezető! - Perecz Panna: „Olyan életet élhetek, amilyet szeretnék, sikerült azokat a dolgokat elérnem, amelyeket gimnazistaként vagy egyetemistaként kitűztem magamnak”

2022. március 18.
Szerző: Instyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Perecz Panna, a Shell Hungary zRt. adótanácsadója osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről.

Mi a mottód?

Egy Vergilius idézet: „Vész ne ijesszen, még bátrabban szállj vele szembe."

Mit gondolsz, Te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

A kitartásnak és az empátiának, amíg kezdetben a kitartás volt nagyon fontos, mostanra inkább az empátia kezd előtérbe kerülni. Minden szituációban, leginkább a konfliktusokban szeretem megkeresni a másik fél érzelmi reakciójának okát. A csapatmunkára való készség szerintem elengedhetetlen, ahogy a tudás egyre jobban specifikálódik. Jó légkörben dolgozni pedig rendkívül motiváló, és az alkalmazottakat is elkötelezetté teszi a vállalat iránt.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Csapatjátékos.

Véleményed szerint vannak olyan akadályok, amelyek csak a nők karrierjét nehezítik meg? Ha igen, melyek azok?

A családtervezés és a család összeegyeztetése a karrierúttal - úgy érzem, ez mindig kihívás lesz. Én is, és a közeli barátnőim is családalapítás előtt állunk. Amikor ilyenekről beszélgetünk, még mindig nagyon szembetűnő a különböző cégek hozzáállása a gyermekvállaláshoz. Látszik, hogy ez egy sokkal könnyebben megugorható kihívás, ha valaki támogató vállalati háttérből jön, ellenben van, akinek aprólékosan meg kell terveznie mindent: milyen pozícióig jusson el, mielőtt gyermeket vállal, vissza tud-e jönni ugyanabba a munkakörbe szülés után, képes lesz-e teljesíteni az ezzel járó elvárásokat a család mellett. Sajnos még most is gyakran látom, hogy sokan nem mernek beszélni családtervezésről a főnökükkel és munkatársaikkal, mert félnek attól, hogy ez hátrányosan hat rájuk munkahelyükön. Viszont tisztán látszik, hogy a tendencia gyorsan javul. Reménykedem benne, hogy hamarosan elérjük azt a helyzetet, amikor egy nőnek karrier szempontjából már nem kell terveznie a gyermekvállalást.

Ha voltak nehézségek, hullámvölgyek, mi segített átlendülni ezeken? Milyen tanácsot adnál ezen a jövő női felsővezetőinek?

Számomra az elmúlt évek legnagyobb kihívása a munkahelyváltás volt. Hirtelen kaptam nagyon nagy felelősséget és bizalmat, és szakmailag egy nagyon más munkakört. Próbáltam pozitívan hozzáállni, arra koncentráltam, hogy akik felvettek, nálam sokkal jobban tudják, mivel jár ez a pozíció, és ha ők úgy ítélték meg, hogy én ezt képes vagyok ellátni, akkor nincs okom ezt megkérdőjelezni. Az is fontos volt, hogy türelmes legyek magammal szemben, azt mondtam magamnak, hogy fél évig mindenféleképp csinálnom kell, addig nem adhatom fel. Bevallom, az első három hónapban minden nap elgondolkodtam rajta, hogy fel kéne mondanom, mert én ehhez kevés vagyok. Fél évvel később viszont már egyáltalán nem láttam megugorhatatlannak a helyzetet. Bíznunk kell magunkban és környezetünkben is, rengeteg múlik a hitünkön és a pozitív hozzáállásunkon.

Mire vagy büszke, mi a legnagyobb eredmény, amit elértél?

Olyan életet élhetek, amilyet szeretnék, sikerült azokat a dolgokat elérnem, amelyeket gimnazistaként vagy egyetemistaként kitűztem magamnak. Persze ez nem csak nekem köszönhető, de szerencsére nem érzem azt, hogy csinálhattam volna jobban is, vagy hogy elrontottam volna valamit. Sokáig megterhelő volt az önmagammal szembeni maximalizmuson, mára viszont sikerült megelégednem magammal, és izgalmas kihívásokat látok, nem pedig nyomasztó elvárásokat.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN