Legyen Divat a Női Vezető! - Szabó Melinda: „Kifejezetten szeretek fiatalokkal együtt dolgozni, jó érzés, hogy tudom őket segíteni a személyes és szakmai fejlődésükben”

2022. március 19.
Szerző: Instyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Szabó Melinda, a Magyar Telekom Nyrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről.

Mi a mottód?

Tanuljunk, fejlesszük magunkat, készüljünk a változásokra és éljünk, sőt, éljünk jól a lehetőségekkel minden helyzetben! Merjünk kipróbálni dolgokat!

Mit gondolsz, Te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Mindig más-más tulajdonság, más tényező vitt előre. Néha a szerencse, máskor a kitartásom vagy a szorgalmam segített, de abból is tudtam tanulni, amikor valami nem sikerült. Ha egy dolgot mégis ki kell emelni, az a megismerés vágya, az örök érdeklődés.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Egy csapat sikerességének titka, hogy sokféle személyiség dolgozik együtt, és ebből fantasztikus ötletek tudnak megvalósulni. Egy elvárásom azonban mindig van a kollégáim felé, és ez talán az én vezetői stílusomat is definiálja: az emberközpontú gondolkodás , legyen szó akár ügyfeleinkről vagy kollegáinkról. Ez a fajta szemléletmód hosszútávon kifizetődő tud lenni, személyesen és szakmailag egyaránt.

Volt olyan vezető életedben, aki sokat segített a karriered építésében? Volt köztük női vezető?

Sok vezetővel dolgoztam, hatottak rám, formáltak rajtam direkt és indirekt módon is, mire kialakult a saját stílusom, hangom. A legfontosabb, amit tanultam tőlük, hogy mennyire meghatározó önmagunk megismerése, fejlesztése, ehhez a visszajelzések beépítése kiemelkedő jelentőséggel bír, mert annyira gyorsan változik a világ, hogy mindig más és más megközelítés tud sikeres lenni.

Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos, hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?

Kifejezetten szeretek fiatalokkal együtt dolgozni, jó érzés, hogy tudom őket segíteni a személyes és szakmai fejlődésükben, és ebből a közös munkából én is mindig tanulok és fejlődöm. A Magyar Telekomnál felépítettünk erre egy tehetséggondozó mentoring rendszert, 2021-ben három fiatal mentoráltam volt és idén is szeretném folytatni velük a megkezdett utat. Minden ember más, ezért a segítség akkor hatékony, ha sikerült személyesen is megismerni az erősségeiket, amikre a jövőben a munka során építhetünk, a fejlesztendőket pedig képzésekkel, gyakorlati tapasztalatszerzéssel, vagy a megfelelő kérdések feltárásával előrébb tudjuk lendíteni.

Mit üzennél a fiatal lányoknak / nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?

Az önbizalom és a kísérletezés nagyon fontos.Merjék kipróbálni magukat. Érdemes tanulmányozni a saját működésüket, ehhez már nagyon sok eszköz elérhető. Kérjék ki a körülöttünk élők véleményét arról, hogy egy-egy szituációban hogyan látják őket. Ezekre a visszajelzésekre tudatosan figyelve aztán ki lehet alakítani, hogyan tudunk magabiztosan működni.

Szerinted a munkatársak, üzleti partnerek mit értékelnek legjobban egy vezetőben?

Számomra a legfontosabb érték a bizalom, transzparencia és nyitottság a változásra, más szempontokra, értékrendekre, legyen szó üzleti működésről, vezetői döntésekről vagy akár a személyes kapcsolatok ápolásáról.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN