Legyen Divat a Női Vezető! - Kerékgyártó Laura: „Kiemelt fontosságú számomra, és a kollégáim is úgy gondolják, hogy az utánpótlás biztosítása az egyik fő feladatunk vezetőként”

2022. március 14.
Szerző: InStyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Kerékgyártó Laura, a Soneas Vegyipari Kft. HR igazgatója osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről

Mi a mottód?

Az élet attól színesebb, hogy folyamatosan tanulunk egymástól minden téren.

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

A vágy, hogy döntési lehetőségem legyen, a gyors problémamegoldás és a kitartás.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Alkalmazkodó.

Volt olyan vezető életedben, aki sokat segített a karriered építésében? Volt köztük női vezető?

Minden vezetőm, akivel együtt dolgoztam, rengeteget formált a személyiségemen és a vezetői stílusomon is. Időnként azért haladtam gyorsan, mert a főnököm rendkívül kritikus volt. Női vezetőkkel is dolgoztam az elmúlt évek során, akik talán még magasabb elvárásokat támasztottak felém, mint a férfiak.

Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos, hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?

Kiemelt fontosságú számomra, és a kollégáim is úgy gondolják, hogy az utánpótlás biztosítása az egyik fő feladatunk vezetőként. A munkahelyemen is fogadunk gyakornokokat, pályakezdőket, valamint azt preferáljuk, hogy belülről neveljünk ki vezetőket. Ehhez képzés, coaching és mentorprogram is társul, amivel támogatjuk a fiatalabb generációt. Rendszeresen adok elő konferenciákon, HR hallgatóknak egyetemeken, valamint mentorálok a cégen kívül is.

Véleményed szerint vannak olyan akadályok, amelyek csak a nők karrierjét nehezítik meg? Ha igen, melyek azok?

Azt tapasztalom, hogy nemtől függetlenül a legnagyobb akadály épp mi saját magunk vagyunk, mert nem hiszünk benne, hogy vezetők lehetünk. A legfontosabb lépés, hogy képzeljük el, milyen vezetők lennénk, tegyük bele magunkat a vezetői szerepbe, és azonosuljunk vele, mielőtt megpályázunk egy vezetői pozíciót. Ha már elhisszük magunkról, hogy meg tudjuk csinálni, akkor sokkal könnyebb lesz megvalósítani. A jövő női vezetőinek azt tanácsolom, hogy női energiával dolgozzanak, nem kell férfi kommunikációt használni, ha sikeresek akarnak lenni.

Mi a titkod, vezetőként hogyan tudsz egyensúlyban maradni, miként töltődsz fel?

Egyensúlyban kell tartani a munkára, családra, egészségre és mozgásra fordított energiát. Képzelj el egy kereket, amelyik az egyik oldalán defektes lesz. Ha bármelyik területet elhanyagoljuk, akkor az a kerék döcögve tud csak tovább gurulni a sérülés miatt. Időben észre kell vennünk, ha elhanyagoljuk valamelyik területet.

Mire vagy büszke? Mi a legnagyobb eredmény, amit elértél?

A magánéletben a két lányomra, mert nap mint nap látom, hogyan fejlődnek és hogyan használják a tőlem tanultakat. Munkában a korábbi beosztottjaim sikereire, akik menedzserként, regionális HR vezetőként kitűnően megállják a helyüket.

Szerinted a munkatársak, üzleti partnerek mit értékelnek legjobban egy vezetőben?

A figyelmet, amit rájuk fordítunk, és a betartott ígéreteket.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN