Legyen Divat a Női Vezető! - Dalos Ágnes: „A munkahelyi élet olyan, mint a nagybetűs élet, élvezni kell!”

2022. március 9.
Szerző: InStyle

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Dalos Ágnes, a Diageo kelet-európai HR igazgatója osztja meg tapasztalatait a női vezetői szerepkörről!

Mi a mottód?

A munkahelyi élet olyan, mint a nagybetűs élet, élvezni kell!

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Hitelesen tudom képviselni a területemet, partnerségre törekszem, és tudom, hogy sok mindenben nem én vagyok a szakértő, másokra kell támaszkodnom.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Támogató partner.

Volt olyan vezető életedben, aki sokat segített a karriered építésében? Volt köztük női vezető?

Több korábbi vezetőmnek is sokat köszönhetek. Patrick Huges volt az osztályvezetőm az Amerikai Követségen, aki rávett, hogy menjek vissza tanulni, és szerezzek egy MBA diplomát. Ez nyitotta meg az utat a számomra a vállalati karrier felé. A feletteseim közül többen is segítették az utamat a Mondelez vállalatnál – hittek bennem, így lehetőséget kaptam, hogy tapasztalatokat szerezzek először a pénzügyön, majd a marketing, értékesítés és végül a HR területén is. Kiemelném Novák Zoltánt, neki köszönhetem, hogy a HR területen találtam meg az igazi hivatásom, és Iryna Shandarivskát, aki női vezérigazgatóként példát mutatott, mentorált és segített abban, hogy igazi Leaderré váljak.

Te tudsz a munkahelyeden a fiataloknak hatékonyan segíteni? Miért fontos, hogy a vezetők támogassák a jövő menedzsereit?

Hatalmas a nyomás, hogy gyorsan haladjanak a ranglétrán, fontosnak tűnik, hogy mindig valaki máshoz hasonlítsák magunkat – a social media ráadásul ebben a témában sokszor csak ront a helyzeten. Segíteni kell megérteni, hogy mindenki a maga útját járja, így lehet a munkahelyi életet megelégedetten és boldogan megélni. Ez a hitelesség egyik alapja, ami a jó vezetők sajátja. A vezetővé válás egy folyamat, ahol sok helyzetet kell megélni, lehetőleg egy mentor segítségével, hogy a fiatalok magabiztosan tudjanak majd vezetőként működni. A mentorálást nagyon hatékonynak tartom, mentorként segítem a jövő – és a jelen – vezetőit a vállalatunknál, és a többi vezetőt is, akik a kollégák mellett állnak a menedzseri szerepkörre való felkészítésben.

Ha voltak nehézségek, hullámvölgyek, mi segített átlendülni ezeken? Milyen tanácsot adnál ezen a téren a jövő női felsővezetőinek?

Akadnak időszakok, amikor úgy érzem, valami nem úgy alakul, ahogy szerettem volna. Mindig is hagytam időt egy kis „gyászmunkára”, és bár eleinte inkább csak sajnáltam magam, idővel felhasználtam ezt az időt arra is, hogy átgondoljam, miért nem sikerült valami, mi a tanulság, vagy hogy mit csinálnék másképpen, ha megint egy hasonlóan nehéz helyzetbe kerülnék. Aztán előveszem a pozitív énem, és átgondolom mit lehet kihozni a helyzetből. Jó példa talán, hogy a COVID első hulláma alatt voltam munkahelyváltásban, és rá kellett ébrednem, hogy jócskán elhúzódhat, mire megtalálom a következő megfelelő lehetőséget. Úgy gondoltam, addig is tanulhatok valamit, így elvégeztem online egy angoltanári tanfolyamot, amit még nagyon élveztem is. Biztonságot is adott, hogy bármilyen hosszú is lesz az átmeneti időszak, most már biztosan átvészelem. Mi nők nagyon kreatívak tudunk lenni, érdemes a nehéz időszakokban is a kreativitásunkat hívni segítségül, és már nem is tűnik a helyzet kilátástalannak.


A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN