Íz, szín és ár alapján választ bort a magyar

Íz, szín és ár alapján választ bort a magyar
Facebook
Twitter
Pinterest

A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vásárolnak és fogyasztanak, közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – tudtuk meg Szabó Ádámtól, az Ital Magyarország marketingigazgatójától.

A hazai borfogyasztási szokások minden tekintetben elég széles spektrumon mozognak, vagyoni státusztól és kortól függetlenül, általánosságban azonban elmondható, hogy a magyarok elsősorban a mindennapi fogyasztás céljából vásárolnak borokat, s ezeket a legtöbbször szuper és hipermarketekből szerzik be. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok egy-egy történelmi borvidékhez vagy borrégióhoz kapcsolódó 500-1000 Ft közötti száraz fajtaborok.

Kép

A fiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát kipróbálva. A kor előrehaladtával ezek az attitűdök megváltoznak; nagyobb tudás mellett magasabb átlagár, megszokott márkák jellemzik a vásárlást, amit egy hónapban kevesebb alkalommal tesznek meg, nagyobb áruházakban, nagyobb mennyiségeket a kosarukba téve. A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők pedig előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.

Kép

A vásárlási szempontok közül három fontos tényezőt emelt ki a marketingigazgató: a bor ízét, színét és árát. A rozék népszerűsége folyamatosan nő, és kevésbé jellemző rájuk a szezonalitás, ugyanis télen is előszeretettel vásárolják őket. A fehérborok közül prémium kategóriában a Sauvignon Blanc jelentős fejlődésen ment keresztül, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér pedig minden árkategóriában nagyon népszerű. A sláger talán a könnyen érthető illatos fehérbor, a gyümölcsös rozé borok, valamint a különleges minőségű vörös cuvée-k.

Tovább olvasok
Shopping

Divatszerkesztőnk kedvenc darabjai a JOY-NAPOKra

Közeleg a nagy őszi kupon kavalkád. Érdemes már jó előre kinézni a darabokat, amikre lecsaphatunk a Joy napok alatt.

Stílus

5+1 divattrend, amit 2020-ban már ne kövess

Közeledik az év vége, ideje számot vetnünk a változásokkal és elengednünk divathóbortjainkat, amikből már kinőttünk.

Sztárok

Ki lehet fenségesebb Katalin hercegnénél?

A 48 éves királyné egyszerre stílusikon, médiasztár és példás anya, akiben sokan Diana bátorságát és jóságát vélik felfedezni.

Stílus

Dögös cipők, amelyeket 30 éves korodra birtokolnod kell

Minden nő imádja a cipőket, de az "igazi felnőttkor" elérésekor már bizony néhány darab kötelező a gardróbban!

Sztárok

De hová tűnt Cardi B mellbimbója?

Elég sokat mutató ruhában parádézott a rapper, a szettről viszont furcsán hiányzott valami.

Életmód

A pillangóhatás erősebb, mint gondolnád

Vajon egy pillangó szárnycsapásai Brazíliában képes tornádót előidézni Texasban? A válasz határozott igen - állapította meg Edward Lorenz meteorológus.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem