Hirdetés feladás és az online platformok lehetőségei

Forrás: PR
2023. március 1.
Szerző: Promóció

Hasábról a hálóra: Az emberek mikor néhány évtizeddel ezelőtt az újságok apróhirdetéseit böngészték még biztosan nem gondolták volna, hova fejlődik majd a formátum. Márpedig az azóta eltelt időben nagy utat tett meg és mostanra sokkal inkább online megoldásként él a köztudatban. A lehetőségek pedig folyamatosan bővülnek.

A hirdetések óriási hagyományokkal rendelkeznek, amely globálisan is érvényes. A módszerek különbözhetnek és változhatnak, de az alapok lényegében ugyanott nyugszanak mint évtizedekkel vagy évszázadokkal ezelőtt. A különféle fizikai platformokon megjelenő hirdetések ugyanis már sokkal régebben velünk vannak, mint azt sokan gondolnák. És ez nem véletlen, ugyanis egy olcsó, mégis sokakhoz eljuttatható formátumról beszélünk, melyből bárki könnyedén hajthat némi hasznot.

Azt, hogy egy hirdetés mire is szolgál, nehéz összefoglalni. A lényeg általában az értékesítés, legyen az akár egy nyitott álláspozíció, vagy valamilyen eladni kívánt termék. Akárhogy is, a cél mindig az, hogy a hirdetés feladója megtalálja a keresletet a benne foglalt dologra. Erre a legjobb példát a közelmúltból a különböző apróhirdetések jelentik, amelyek jellemzően újságok hasábjain jelentek meg. A társkeresőktől a kereskedőkig sokan választották ezt a formát a hirdetésre, hiszen a lapokat mindig is széles rétegek olvasták.

Bár ez a megoldás ma is jelen van, az offline világ egyre inkább online világgá lett, mely magával hozta a felületváltást is. Napjainkra az internet legalább annyira, sőt jobban hozzáférhető, mint annak idején a különféle napilapok. Szinte nincs is olyan háztartás, amely ne rendelkezne internet előfizetéssel. A világhálón pedig szinte bármi elintézhető és beszerezhető. Ezt felismerve pedig a hirdetések is csendben átvándoroltak a számukra fenntartott platformokra, vagyis a hirdetőoldalakra. Utóbbiakra sok példa akad a hazai weboldalak között is, de mindig van tér a bővülésre. Az Offero hirdetés feladás is új, ám jó lehetőségeket tartogató opció.

forrás: PR

Online minden egyszerűbb

Az online megoldások térhódítása önmagában persze nem magyarázná meg azt, hogy egy olyan hagyományos formátum, mint az apróhirdetés hogyan vált ilyen könnyen platformot. A megoldás tehát sokkal inkább keresendő az internet nyújtotta egyszerűbb megoldásokban. Egy hirdetés feladás az online térben ugyanis valóban csak néhány kattintás, mely igazán minimális befektetett munkát jelent az így elérhető kisebb-nagyobb haszon érdekében. Arról nem is beszélve, hogy az elérhetőség is párját ritkítja.

Az online hirdetőoldalak ugyanis bárki számára hozzáférhetők, akár vásárlásról, akár eladásról van szó. A hirdetés feladás ráadásul a legtöbb esetben ingyenes, így a költségek szempontjából is jóval kedvezőbb lehetőség ez. A nyomtatott apróhirdetések ugyanis a különféle járulékos költségek okán még ma is pénzbe kerülnek, így tehát anyagi szempontból is vonzóbb út az online hirdetés feladás. Az így elérhető potenciális vásárlók száma pedig szintén az internet előnyeit igazolja.

Az internetes kereskedelem fellendülésével az online hirdetőoldalak is egyre nagyobb figyelemre tettek szert. Mára a különféle portálokat naponta is több tízezer látogató böngészi, mely igencsak kiemelkedő arány egy ingyenesen feladható hirdetés szempontjából. Az internetes platformok pedig az áruk tekintetében is rendkívül befogadóak. A ruháktól az autókig gyakorlatilag bármi eladható, így a hirdetés feladás a kategória szempontjából is kevés megkötéssel szembesül.

Egy jó hirdetésről

A technikai feltételek tehát adottak, nem szabad azonban elfelejteni az emberi tényezőt sem. A hirdetés feladás önmagában még csupán lehetőség, a tartalom és a figyelem megragadása már a hirdetők feladata. Az online hirdetőoldalak biztosítják a felületet és a végtelenül egyszerű megoldásokat, de azt a bizonyos pluszt már a hirdetés feltöltőjének kell hozzáadni. Ez alatt persze nem kell túlzottan speciális dolgokat érteni, de nem árt tisztában lenni pár aranyszabállyal, ami segítheti az eladást.

Egy jó hirdetés például már megjelenésével is bizalomgerjesztő. Tekintve, hogy a potenciális vásárlók először az online felületen találkoznak a termékkel, érdemes azt megfelelően prezentálni. A hirdetés feltöltés során persze eleve kötelező néhány képet is csatolni, de ezek minősége sem másodlagos. Érdemes megmutatni a terméket teljes valójában, adott esetben az esetleges hibákat sem eltitkolva. Egy félhomályban készült, szemcsés, rossz minőségű kép már eleve rontja az eladás esélyeit, így érdemes adni a prezentációra.

Emellett fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű információ közzététele is. A hirdetés feltöltés során erre is adódik felület, a titok nyitja inkább az arányokban van. A hirdetés címe legyen lényegretörő, a termék pontos megnevezését és egy-két fontos információt tartalmazzon. A részletes kifejtésre lehetőség van a hirdetés szövegezésében. Itt sem kell azonban túl bő lére ereszteni a mondanivalót, az érdeklődők ugyanis hasznos és releváns információkat várnak. Ha az említett faktorok teljesülnek, a hirdetés feladás után jóval nagyobb eséllyel adható el a termék.