Galéria
Forrás:

Nem én mondom ki először, ma már mennyire kényelmetlen és viszketést okozó az a jelenet, amikor Sandy (Olivia-Newton John) sutba hajítja addig ellenszélben is vállalt és képviselt szerénységét, majd bőrdzsekit húz, csak hogy bejöjjön a menő srácnak. De hát tudjuk, a tinilányok önfeladása a szerelemért igen gyakori jelenség, ahogy Sandy el is dalolja, hopelessly devoted to you.


Forrás:

Kevés film bosszantott fel annyira, mint Nick Cassavetes bombasztikus giccsfilmje, és nem is csak az érzelmek zavaró túlburjánzása miatt. A veszett agresszióval nyomuló férfinak (Ryan Gosling) egyszer sem szegi kedvét, hogy a nő (Rachel McAdams) folyamatosan nemet mond neki, sőt, még fel is tüzeli. Mi ez, ha nem a zaklatás őspéldája? És persze romantikusan, udvarlásként tálalják, tessék, csak tessék, okuljunk mindannyian e példán. Mármint hogy a rendező szerint a nőknek mi jön be.


Forrás:

Nekem a tíz évvel ezelőtti visszanézésnél sem szúrt szemet, de többen esküsznek rá, hogy a Meryl Streep által játszott karakter (fiatalabbak kedvéért: a nő, aki elhagyja a családját, majd nem sokkal később visszatér, hogy a kisfiát magával vigye) a filmben hisztérikusnak és enyhén bolondnak van beállítva, a férfi (Dustin Hoffman) meg a hős, amiért hat év után végre kegyeskedik a fiával foglalkozni. Szerintetek?


Forrás:

Nagyon szeretem ezt a régi Billy Wilder-vígjátékot – tudjuk, Tony Curtis és Jack Lemmon női ruhában csetlik-botlik, tényleg mosolyfakasztó nosztalgia. De egy pár hónappal ezelőtti visszanézésnél több jelenetben kínosan érintett, ahogy a férfiak Marilyn Monroe-val bánnak, a múltbeliek és a jelen mégoly helyes szélhámosa, Tony Curtis egyaránt. A szerelmespár végül ellovagol, azaz motorcsónakázik a naplementébe, de sejtjük, a valóságban ennek a viszonynak se lenne a vége hepiend.


Forrás:

Ma már ismert, hogyan gondolkodott Hitchcock a nőkről, a filmvásznon azonban többeket is tisztelt, például Grace Kelly-t mindig méltósággal ábrázolta. Nem így járt sajnos Tippi Hedren, akit Sean Connery, a saját filmbéli férje gyakorlatilag megerőszakol a Marnie című film felkavaró képsorain. Ráadásul a férfi segíteni akar a sérült lelkű asszonynak, így az egész jelenet még nyomasztóbb, mintha pusztán ártani akart volna neki.


Forrás:

Mindkét közönségkedvenc táncos filmben a pasi kábé kétszer annyi idős, mint a bájos tizenéves lányok. A Dirty Dancingben legalább Baby (Jennifer Grey) a gazdag, a Flashdance-ben viszont a harmincas férfi női főszereplőnk, Alex (Jennifer Beals) főnöke is, aki arra elég idősnek tartja a lányt, hogy lefeküdjön vele, arra azonban nem, hogy dohányozzon.


Forrás:

Mi a közös a három filmben? Hát az, hogy fiatalon nagy kedvenceim voltak, középkorú fejjel azonban majdhogynem károsnak tartom azt a képet, amit közvetítenek a férfi-női kapcsolatokról. Malle, Polanski és Truffaut egyébként szuggesztív filmjeiben a szerelem gomolygó, majd lávaszerűen feltörő, dekadens szenvedély, ami ellen tenni lehetetlen: a markába került szerencsétlen sorsa az, hogy tönkremenjen, szétzúzza a körülötte lévők életét, esetleg meggyilkolja a szerelmét, majd önmagát is, mert így élni egyikük sem tud. Túl sokszor kerül ilyen tragédia a valóságos hírekbe ahhoz, hogy ezt a felfogást még ma is romantikusnak találjam.


Forrás:

Biztos meglepő Makk Károly tarkabarka látványvilágú vígjátékát a listára válogatni, de engem gyerekkorom óta zavar az az édes-naivra hangolt tömény butaság, melynek jegyében Krencsey Marianne a női főszerepet eljátssza. Miért kellett őt úgy instruálni, hogy állandóan szép, de ostoba tekintettel merengjen a világba? És miért kell beletenni egy olyan jelenetet, ahol Darvas Iván azzal szivatja szegény teremtést, hogy hol ide, hol oda ül a bőröndön, hogy a lány azt higgye, az túl kicsi? (És azt hiszi…)


Filmek, ahol gond van a nők ábrázolásával

Ha ma jelenne meg a Fekete Vonat első albuma, nem lehetne sikeres – állítja a szerzőnk. Ma ugyanis már nem lehet olyan őszintén beszélni a romák helyzetéről, mint a 90-es évek végén.