Galéria
Forrás: Az olasz divatház klasszikusa szinte mindenhol feltűnt 2022-ben, pontosan ezért már sejteni lehetett azt, hogy ez a kiugró figyelem meghozza majd a gyümölcsét. A #pradanylonbag hashtag például csak önmagában 4,2 millió megtekintést hozott.
Forrás: A világjárvány után szinte várható volt, hogy a kényelem iránti igény rohamosan megnő majd. A hírességek és az influencerek nagy kedvencére 2022 első hat hónapjában 593%-al többen kerestek rá, mint előtte bármikor. Így lett tehát ez a több színben kapható papucs az év legkedveltebb cipője.
Forrás: A 26 éves amerikai modell 2022-ben bármit is öltött magára, azt bizony sikerre járatta. Akármennyire is meglepő, de ruhái átlagosan 1900%-al növelték a hasonló darabokra irányuló kereséseket, és a 2000-es évek újhullámos sikere pedig nagyrészt neki köszönhető. Stílusválasztásai közül a fűző és az oldalzsebes nadrágok voltak a legkelendőbbek. De a rövidszárú boka UGG-ot is bizony ő szögelte fel a TikTok trendfalára, ugyanis elég volt csak egyszer felvennie ahhoz, hogy 24 óra leforgása alatt 152%-ot dobjon ezen megosztó lábbeli sikerén.
Forrás: A TikTokon a #revengedress címkével ellátott videókat több mint 101,7 milliós megtekintést hoztak, ez pedig nem is kérdés, hogy A korona című sorozat érdeme. Diana hercegné egyébként 1994-ben a Serpentine Galéria partiján viselte ezt a Christina Stambolian által tervezett darabot, ami most több mint 28 évvel később újabb lavinát indított el. A szív alakú dekoltázs mellett pedig szimpla váll nélküli fekete darabok is hihetetlenül kapósak lettek.
Forrás: A Szex és New York a kétezres évek környékén tagadhatatlanul nagy hatást gyakorolt a divatra, és úgy tűnik, hogy a széria folytatásaként aposztrofált And Just Like That is képes hasonló köveket megmozgatni divat szinten. Alig pár hónapja kezdték el forgatni a sorozat második évadját, de a Sarah Jessica Parker 3D-s galambos JW Anderson táskája szinte azonnal siker lett. A márka egyébként a 2022-es őszi-téli férfi kollekciójában dobta piacra ezt a 890 dolláros (~343 ezer Ft) darabot, amire még mindig elég hosszú a várólista.
Forrás: II. Erzsébet királynő halála az egész világot gyászba borította. A 33 éves brit divattervező pedig olyannyira rajongott az őt kitüntetéssel illető néhai uralkodóért, hogy mindössze 10 nap alatt megalkotott egy 23 fekete darabból álló kollekciót, amit a londoni divathét záróbemutatója során csodálhatta meg a nagyközönség. A kollekció azt gondoljuk, hogy a lehető legdivatosabb módon tisztelget az 1952-től egészen 2022-ig regnáló brit uralkodó előtt.
Forrás: A Miu Miu iránti kereslet éves szinten 34%-al nőtt tavaly, ehhez nagyban hozzájárult az, hogy nemcsak a hírességek, de a Z generáció körében is hatalmas sikerrel futott az olasz brand Wander Bagje, ami mellett legalább olyan nagy népszerűséget értek el az elsőre kicsit zavarba ejtően rövid, ám gyakorlatban úgy tűnik, hogy nagyon is kelendő mikro miniszoknyákkal. Ez a két divatcikk pedig annyira jövedelmezőnek bizonyult, hogy egészen az első helyig repítette őket.
Forrás: Nyáron láttak napvilágot az első fotók a Barbie-bőrbe, azaz hát kosztümbe bújtatott Margot Robbie-ról, mindez pedig elég gyorsan, egészen pontosan 416%-al meg is dobta a rózsaszínre irányuló kereséseket. Persze Valentino is nagyban hozzátett ahhoz, hogy ez az árnyalat legyen majd a végső befutó, a divatház vibráló pink darabjai összesen 76,9 millió megtekintést generáltak a TikTokon.
Forrás: A "furcsa lány" stílus volt a legfelkapottabb irányzat a videómegosztó oldalon. Ez az eklektikus és különc irányzat, ami az önkifejezésre és a kreativitásra épül, az év elején kezdett el egyre inkább előtérbe kerülni, majd végül annyira megtalálta benne a Z generáció a saját lehetőségeit, hogy a közösségi platform legnagyobb őrületévé nőtte ki magát.
Forrás: 2022 júniusában került piacra ez a 15 darabból álló kollekció, ami annyira felcsigázta a divatimádókat, hogy a Jacquemus weboldala a túlterheltségtől többször is összeomlott. Az együttműködés hivatalos bejelentése és a kollekció piacra kerülése közötti időben szinte hihetetlen, de 2575%-al nőtt az erre irányuló keresések száma. Ez pedig nem is kérdés, hogy mondhatni tálcán kínálta az első helyet.

Ezek voltak 2022 legnépszerűbb trendjei

Melyik volt az év cipője? És az év legfurcsább és egyben legkülönlegesebb divatpillanata? Na és ki lett a 2022 legbefolyásosabb divatdiktátora? Most kiderül!