Galéria
Forrás:

Mary Chase groteszk vígjátékának címszereplője egy több mint két méter magas, nagy fehér nyúl, akit Harveynak hívnak. Ez a Harvey, Elwood bácsi legjobb barátja, egyesek szerint nem is létezik, csak az ő fejében, de a valóságban mégis sok galibát és félreértést okoz.

Néha nekünk is milyen jól jönne egy olyan igazi barát, mint Harvey, aki feloldja a magányt, segít elviselni a csalódásokat és a többi embert, vagyis összességében az életet. Mert Harvey udvarias, kedves, megértő, nagyon vicces és szórakoztató…

Az amerikai Mary Chase 1944-ben írta meg a titokzatos Harvey történetét, amelyet még abban az évben be is mutattak a Broadwayn. A produkciónak akkora sikere volt, hogy négy és fél év alatt 1775-ször játszották el. Ezzel az számmal pedig a Barátom, Harvey a mai napig a 6. helyen áll a legtöbbet futott Broadway-előadások között, megelőzve olyan legendákat, mint az Arzén és levendula vagy a Mezítláb a parkban. 1950-ben James Stewart és Josephine Hull főszereplésével film is készült belőle, és James Stewartot ezért az alakításáért Oscar-díjra jelölték.

Magyarországon először a Vígszínház mutatta be 1963-ban ezt a különös vígjátékot Várkonyi Zoltán rendezésében, Páger Antal, Bulla Elma, Latinovits Zoltán, Bilicsi Tivadar és Nádasi Myrtill főszereplésével. A korabeli sajtó „patológiai burleszknek” és „elmekórtani kabarénak” nevezte a darabot, amelyben brillíroztak a színház kiváló színészei. Most Örkény István fordítását felhasználva a vígszínházi változatot Kovács Krisztina és Valló Péter készítette, főszerepben pedig Rudolf Péter.


Forrás:

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették. Kigyulladnak a csillár fényei, és egyszerre régi pompájában ragyog fel az egykori párizsi Operaház. Felidéződik egy nagy szerelem története. Szereplői: Raoul, a romantikus fiatal gróf és Christine, a bájos, tehetséges énekesnő. Kettőjük között azonban ott áll egy titokzatos harmadik személy, aki mindent elkövet boldogságuk ellen. A rejtélyes harmadik: az Operaház Fantomja, aki a színház alatti labirintusban él. Ez az ember nem riad vissza semmilyen eszköztől, hogy elnyerje Christine szerelmét. Ki ez a fantasztikus lény? Zseniális zenész, tudós, építész, feltaláló, szenvedélyes szerelmes vagy szörnyszülött zsaroló gyilkos? Erről szól ez az este, erről szól ez a - Andrew Lloyd Webber csodás zenéjével átszőtt - szenvedélyes és látványos musical.

 


Forrás: Vajon tényleg be vagyunk zárva saját elménk, gondolataink börtönébe? Színházunk legújabb nagyszínpadi előadása úgy gondolkodtat el ezen, hogy közben szórakoztat. Az absztrakt közegben megelevenedő mese Don Quijotéról, a búsképű lovagról szól, aki addig álmozott egy szebb és jobb világról, amíg elhitte, hogy valóban létezik. Érdekesség, hogy az eredeti musical 1965. november 22-én debütált a washingtoni Square Színházban, majd három esztendő múlva a Martin Beck Színházba költözött a produkció, mely összesen 2328 előadást élt meg. Az első európai bemutatót Madridban tartották, a magyar ősbemutatót pedig a Budapesti Operettszínházban, 1971-ben, Darvas Ivánnal a címszerepben. Hosszú évtizedek után most újra színpadunkon az előadás, melyet szöveg- és kottahűen, ám modern eszközökkel, gondolatisággal és látvánnyal, lenyűgöző jelmezekkel, parádés szereposztással mutatnak be újra.
Forrás:

Kazinczy Lajos 29 éves, a nyelvújító író Kazinczy Ferenc legkisebb fia. 1848-49-ben honvéd tiszt, egy napra a Magyar Honvédség utolsó főparancsnoka. A szerelmes, bohém, szegény és céltalan ifjúból a szabadságharc hőse lesz, aki csaták sorsát dönti el, szuronyrohamot vezet. Az aradi várban Haynau foglya lesz, ítéletre vár. A tizenhárom vértanút már kivégezték. Mi lesz az ő sorsa?

A III. Madách Musical Pályázat győztes műve, amely 52 pályamű közül nyerte el az első díjat, forradalmian új hangvételű musical, melyben a kor magyar dallamvilága keveredik XXI. századi zenei formákkal. Szerelem, szenvedély, küzdelem a hazáért, a magam igazságáért, az életért. Háromgenerációs, nagyszabású, magával ragadó, látványos előadás.


Forrás:

A Szépség és a Szörnyeteg a Disney egyik legsikeresebb, legelbűvölőbb meséje, az első olyan animációs film, amelyet Oscar-díjra jelöltek a Legjobb film kategóriájában, és öt Grammy-díjat is kapott. A filmből készült családi musical immáron több mint huszonöt éve hódít az egész világon, és 2005-ös bemutatója óta töretlen népszerűségnek örvend Magyarországon is. A családi musical nemcsak nyolc éve tartó német nyelvű turnéját folytatja a 2019/20-as szezonban, de Böhm György rendezésében visszatért a Budapesti Operettszínház színpadára is, sőt szeptember 20-án már az ezredik előadást ünnepelhettük.


Forrás:

A kultikus regény szereplői a Víg színpadán kelnek életre. Gatsby, a titokzatos múltú aranyifjú fényűző világot teremt maga körül, hogy visszaszerezze élete nagy szerelmét, Daisy-t.

Ide invitáljuk nézőinket, ebbe a luxussal, féktelenséggel, és kétségbeeséssel teli világba, amit egyetlen, vég nélküli kérdés hajt: hol vagy?


Forrás:

Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús. Annyira gyanús, hogy bele is hal. A gyilkos pedig közöttünk van, hölgyeim és uraim… és nem is biztos, hogy egyetlen áldozattal beéri. Hóakadály, sikoly, lövés. Rettegni lehet, kiszállni nem.

“3D mozi élőben”: A klasszikus krimi színházi változata, elsöprő, magyar színpadon egyedülálló látványvilággal. Ha velünk utazik, foglalja le a helyét idejében – Poirot-nak is protekció kellett, hogy feljusson a vonatra.
A darab Magyarországon elsőként a Thália Színház nagyszínpadán látható.


Forrás:

Praktikus-e tógában fára mászni? Tud-e lyuk formát ölteni egy érzés? A szerelem tényleg keszonbetegség? Átléphető-e egy vihar küszöbe? Az Én, Iphigénia több szempontból is szokatlan színházi kísérlet. A másfél órás előadásban két rendező és egy rendezőpáros egyéni víziójában követhetjük végig ugyanazt a történetet, mindig más és más perspektívából. Eke Angéla színésznővel Závada Péter író készített interjút, amiből személyre szabott drámaszöveg született, egy kortárs dokumítosz, ami egyszerre valóság és fikció.


8 kihagyhatatlan budapesti színházi előadás 2022-ben

Mit érdemes megnézni most a színházban? Jöjjön pár kihagyhatatlan budapesti előadás!