Galéria
Forrás: A háború során a nők hozzászoktak ahhoz, hogy ruháik sokkal inkább a praktikusság felé hajlottak, mint a divat irányába, ám a fegyverletétel után az olyan tervezőknek hála, mint például Balmain, ismét a nőiesség került a középpontba (persze a teljesség végett kiemelnénk itt még Christian Diort és a Givenchy-t is), és az öltözködés már az esztétikum felé hajlott.
Forrás: Az első kollekciójáról a Vogue a következőképpen nyilatkozott: “Csodaszép ruhák, amiket tényleg viselni akarsz”, a pozitív soroknak hála a siker borítékolható volt, és a tervező olyan rajongókra tett szert mint a windsori hercegnő. Kreációi könnyedek és légiesek voltak, és bár a trendek mást diktáltak, ő továbbra is megmaradt a haute couture vonalnál. Így megrendelői mindenben szabad kezet kaptak, és személyre szabott darabokat tudhattak magukénak.
Forrás: Balmain a kezdeti években aktívan építette nemzetközi hírnevét is, 1947-ben Ausztráliában ért el sikereket, 1951-ben pedig az Egyesült Államokat hódította meg. Utóbbi esetében már kénytelen volt észrevenni az üzleti potenciált is a ready-to-wear darabok árusításában is, ami 1955-ben meghozta neki a Neiman Marcus Fashion Award-ot. Olyan hírességek szavaztak bizalmat neki mint Marlene Dietrich, Katharine Hepburn, Bridget Bardot, vagy éppen Sophia Loren.
Forrás: Pierre a divat szerelmese volt, így próbált minden területen alkotni. 1968-as téli olimpiára szívesen tervezett formaruhákat, a Malaysia Airlines dolgozóinak egyenruhája is az ő nevéhez köthető, és 1975-ben az Air France első női pilótája is Balmain egyenruhában állt munkába.
Forrás: Pierre 1982. június 29-én hunyt el Párizsban, pont miután befejezte őszi kollekciójának vázlatait.
Forrás: A Balmain házat ezek után Erik Mortensen vette át, őt pedig Oscar de la Renta követte, aki 1993-tól egészen 2002-ig dolgozott a márkának. Úgy tűnt, hogy az egyik legjobbat sikerült megtalálni a feladatra, ugyanis Oscar hasonlóan látta a dolgokat, ahogy hajdan Pierre, ám hiába próbálkozott, az a fajta érdeklődés, ami most lengi körül a divatházat, sajnos sehol sem volt.
Forrás: Őt bő egy éven át Laurent Mercier követte.
Forrás: Majd 2003 és 2006 között Christophe Lebourg lett a divatház kreatív igazgatója. 2006-ban Christophe Decarnint nevezték ki a vezetői pozícióra, aki egy új, fiatalos, amolyan glam-rockos oldalát hozta ki a márkának, ezzel pedig a Balmain név új értelmet nyert minden korosztály számára. Christophenak azonban közben számos gondja akadt, és kicsit ködös indoklással végül 2011-ben megváltak tőle.
Forrás: Végül 2011-ben a mindössze 26 éves Olivier Rousteing került a divatház élére. Ami úgy tűnik, az eddigi legjobb döntés volt, ugyanis Olivier amellett, hogy remek tervező, nagyon jól kommunikál a különféle közösségi oldalakon, és tudja jól, hogy mit és hogyan kell eladni. Gondosan ügyel arra, hogy ismeretségi-, baráti körét is olyan hírességek tegyék ki, akikkel menő lógni, és nem utolsósorban már önmagukban is élő reklámfelületet biztosítanak a brandnek. Divat vele jóban lenni, és ezt ő is nagyon jól tudja, tehetségéhez pedig megfelelő önbizalom is társul. Ennek kettőse adja sikerének titkát, hiszen már több mint 10 éve annak, hogy rendületlenül viszi előre a márkát.

Egy kis divattörténet: A Balmain divatház története

A képkockákat nézve nem is kérdés, hogy bőven letagadna jó pár évet!