Galéria
Forrás: John Collier portréja Lady Godiváról, aki a legenda szerint meztelenül, csak vörös hajába burkolózva lovagolt végig Coventry utcáin, hogy ezzel vegye rá férjét, csökkentse az általa kiszabott magas adót. Állítólag a prűd polgárok inkább házukba rejtőztek, minthogy Lady Godivát meztelenül lássák - kivéve egy Tamás nevű alakot, aki lyukat fúrt az ablaktáblájába és onnan akarta meglesni a hölgyet, de megvakult. 

A legenda megihlette a Vanity Fair fotósát Walter Chin-t, aki Gisele Bündchen brazil topmodellt ültette lóhátra.
Forrás: Terry Richardson pornográfia határát súroló, szégyentelenül szexi fotóit évtizedekkel megelőzték David Bailey vagy Helmut Newton képei. A szex sokkoló eszközként való alkalmazása a divatfotózásban nem új jelenség. David Bailey fotós mindig szuperszexi és híres nőkkel járt (Jean Shrimptonnal, Penelope Tree-vel és Catherine Deneuve-vel). Ő az a fotós, akinek életét is filmvászonra vitték. (Nagyítás/Blow up) Bailey munkáinak többsége az 1960-as években a „Swinging” London szexuális felszabadulása és a feminizmus második hulláma idején készültek. Fényképeit gyakran újjáalkotják, ma is inspirál. Terry Richardson felvétele a (Jimmy Choo 2009 SS reklámkampánya) Bailey 1970-es „Cipő a bikiniben” című képére tesz utalást.
Forrás: Richard Avedon a II. világháború utáni nők képét valószínűtlenül elegáns hölgyek fotóival igyekezett definiálni, akik Avedon jellegzetes színpadias stílusában, mesterkélten pózolnak. Avedon egyik legismertebb fotója a „Dovima az elefántokkal", amelyen Dovima, a csúcsdivat szerint öltözött manöken 1955-ben a párizsi Téli cirkuszban (Cirque d’Hiver) látható. A brit Vogue magazine 1992. márciusi számában Eric Boman „Ó, Marokkó!” című vezércikke ugyan nem közvetlenül az előbbi képre utal, de a témája hasonló.
Forrás: Melvin Sokolsky a szürreális stílus képviselője, mesésen játszott az arányokkal és perspektívával a photoshop előtti korban. A Párizsban üvegbuborékban lebegő lányok sorozatával vált ismertté, amelyet Bosch Gyönyörök kertje című elképesztő festményén látható üvegbuborékba zárt pár ihlette. Annie Leibovitz fotográfus a „Zoolander, a trendkívülit” ünnepelve a szatirikus film komikus színész-rendezőjét, Ben Stillert a Vogue 2001. októberi számának „Vicces arcai” között Sokolsky stílusában fotózta.
Forrás: Erwin Bluemenfeld kora vizuális varázslója volt, akinek több alkalommal is lehetősége volt portrét készítenie Grace Kelly színésznőről. Valószínűleg szebbnek látta egy festménynél is, azért ültette keretbe...

A 14 évvel ezelőtti szürreális hangulatú fotót Tim Walker lőtte az olasz Vogue számára.
Forrás: Az Esquire magazin 1969. júniusi borítóján az Amerikai Egyesült Államok 37. elnöke, Richard Nixon (1969-1974) és lojális támogatói láthatók.

A magazin 75. évfordulója alkalmából a magazin újrafotózta hírhedt borítóit Karl Lagerfeld divattervezővel.
Forrás: 1948: Irving Penn fotós munkája. Jean Patchett modell első Vogue felkérése.
2014: Mario Testino munkája, amely szintén a Vogue megbízásából készült el.
Forrás: A balti származású George Hoyningen-Huene báró, korának akkor egyik legelismertebb divatfotósa volt. Munkáin a neoklasszikus stílusirányzat jegyei figyelhetők meg.

Életműve nagy rajongója lehet Mikael Jansson fotós, aki az Interview magazin számára készítette el a jobb oldali fotót.
Forrás: Helmut Newton vs Patrick Demarchelier
Elizabeth Taylor vs Jennifer Lawrence
Forrás: Egy kakukktojás:
Cecil Beaton kétszeres Oscar-díjas jelmez-és látványtervező. Ő tervezte többek között Audrey Hepburn ikonikus jelmezét a My Fair Ladyben, amely Nicole Kidman színésznőre is nagy hatást gyakorolt.

TOP 10 ikonikus fotópár a divattörténelemből

Tisztelgés vagy lopás?