Ezért nem érdekli az Oscar-gála az Y generációt

2019. február 23.
Szerző: Réka

Nyílt levél az Akadémiához a fejlődés érdekében.

Egyszer és utoljára leírjuk, milyenek az Y generáció tagjai a nagykönyv szerint. (Elöljáróban megjegyeznénk, hogy mi, a szerkesztők is ide tartozunk.)

  1. magabiztosak
  2. optimisták
  3. szeretnek csapatban dolgozni
  4. van véleményük
  5. vágynak az újdonságokra
  6. nem tárgyi dolgoknak örülnek
  7. élményeket szeretnének halmozni

Itt jegyeznénk meg, hogy elég röhejes a digitális bennszülöttek elnevezés csak azért, mert jobban kezeljük a telefont, meg a számítógépet, mint azok, akik kitalálták. Továbbá visszautasítjuk Oleksinski fiatalokra tett jó néhány megjegyzését. Az, hogy csak az okostelefon érdekel minket, hogy kritizálunk mindent, hogy csak online identitásokat hozunk létre, a való életben pedig nem boldogulunk, nem igaz.


Az Akadémiának valamit ki kell találnia, mert az egy dolog, hogy most az Y generáció tagjait alig érik el, de mire a Z odaér korban, már azt se fogja tudni mi az az Oscar.

Az Y gen értetlenül áll a díjátadó előtt

Tény és való, hogy járnak moziba az emberek, mert ez egy jó program. De kedves olvasók, tegyétek a kezeteket a szívetekre. Hány filmet néztetek meg illegálisan online? Hány sorozatot töltöttetek le és hány reggel ébredtetek arra, hogy a Netflixre aludtatok el? Ha összeszámoljuk, hogy digitális platformon mennyi filmet nézünk, akkor az olyan sokszor nagyobb szám lesz, hogy a mozizás lehajtott fejjel elbújhat. Vannak, akik rendszeresen járnak moziba, de mi a helyzet azokkal, aki fáradtan hazaérnek és az ágyban jólesően bekapcsolják a laptopon a kedvenc filmjüket?

Ahha-ahha

Jó lenne őket is elérni – gondolhatják a fejesek az Akadémián –, de ez a jelenlegi kondíciókkal lehetetlen lesz. Szuper, hogy live is nézhetjük, még az is lehet, hogy pár percre majd belelesnek a lelkesek, de mi fog történni? Emberek órák hosszat beszélnek? Semmi sértés a kérdésben, az Y generációt tolmácsojuk. Azt írják az okos fórumokon, hogy az ipszilonok képzik az átmenetet az offline és az online között, de ennek mi köze a fogyasztási szokásainkhoz? Ha a tudósok azt szeretnék hallani, hogy olvasunk könyvet és magazint, hajlandóak vagyunk elmenni egy kiállításra vagy megbámulni egy plakátot, akkor tessék, elmondtuk. Ugyanakkor a közösségi médián éljük a napjainkat és nem kizárólag azért, hogy frusztráltak legyünk és mehessünk a pszichológushoz. Válaszokat keresünk és itt fórumozunk. Ez pedig úgy kapcsolódik jelen díjátadóhoz, hogy amikor a sztárok előre felrakják a ruhákat, amikben megjelennek, amikor live közvetítik az érzéseiket, nem tudjuk elhinni, hogy a vörös szőnyegen még történik valami.

A konkluzió

Hogy ne csak egy, az online térbe küldött felütés legyen ez a vélemény, megkérdezzük: mi lenne, ha az Oscar túllépne a tévé, meg a live csodáján? Mi lenne, ha a social csatornán is csodát tennének és meglepnének végre minket? Mi lenne, ha sikerülne oda olyan tartalmat feltenni, amitől eldobjuk az agyunkat? A legfőbb pedig, mi lenne, ha olyan filmeket jelölnének nagyobb arányban, ami a mi élethelyzeteinkkel kapcsolatos? Ami a mi jelenlegi képi világunkra is reflektál? Innen, a távolból üzenik az Y generáció tagja, hogy nem véletlenül a Netflix köt le minket.

(Most szórjatok meg minket kővel. Tudjuk, hogy a Roma című, rengeteg jelölést kapott filmet csak a Netflixen lehetett megnézni és ez volt az első olyan mozivászonra szánt film, aminek végül a Netflixen volt a premierje.)