Dizájnersztorik: Michael Kors a sztárok legjobb barátja

2014. április 4.
Szerző: admin

Legutóbb a 125 éves Lanvin divatház sikertörténetét ismerhettétek meg szerzőnk, Fülöp Luca segítségével, ezúttal pedig a sztárok legjobb barátjának, Michael Korsnak kalandos márkaalapítását követhetitek nyomon. Tartsatok velünk!


Ha Michael Kors nevét halljuk, olyan kifejezések juthatnak az eszünkbe, mint sportos luxus, egyszerűség és letisztultság. Az 55 éves tervező több mint három évtizede prezentálja mindenki számára hordható ruhadarabjait és kiegészítőit, emellett pedig aktívan jótékonykodik is.
Kezdjük a történetet Kors gyermekkorától, mert az övé bizony egészen korán indul. Pontosan akkor, amikor még Karl Andersonnak hívták. Ezt a nevet kapta ugyanis születésekor, ám miután a szülei elváltak, új nevelőapát kapott és a Kors vezetéknév mellé választott egy új keresztnevet is. Azaz, hogy kettőt, így lett végül Karl Andersonból Michael David Kors.

Michael Kors birodalmának egyik részlete előtt


A kis Michael már gyerekként kipróbálta, milyen is reflektorfényben sütkérezni, ugyanis modellként televíziós reklámokban szerepelt, bár ekkor még nem a divatipart erősítette, sokkal inkább a müzlik és papírtörlők világát.
Ebből azonban kamaszkorára elege lett és 14 évesen elhatározta, hogy követi az álmát és divattervező lesz. New Yorkban megadatott neki a lehetőség, hogy beiratkozzon egy tervezői képzésre és néhány hónappal azután, hogy megkezdte tanulmányait, már lehetőséget kapott arra, hogy tervezéseit eladhassa a Lothars nevű cégnél. Ekkor történt, hogy a Bergdorf Goodman nevű luxusáruház egykori igazgatója felajánlotta Korsnak, hogy mutassa be kollekcióját az áruház vevőinek és a sikeres együttműködésnek köszönhetően három éven belül kollekciói az összes amerikai luxusáruház polcaira felkerültek - a Saks Fifth Avenue, a Neiman Marcus és a Bloomingdales is értékesítette tervezéseit.


Szeretnéd megnyerni ezt a fantasztikus, 300 ezer forint értékű Michael Kors táskát? Nincs más teendőd, mint előfizetni a magazinra 2014. 04. 23-ig.

Előfizetek és megnyerem a táskát!


1984-ben először lépett kifutóra, mint saját márkájának dizájnere és népszerűsége egyre csak nőtt. 1997-ben aztán hatalmas dobás volt a részéről fellendíteni és újra sikerre vinni a Céline francia divatházat progresszív, kiegészítőkre fókuszáló kollekcióival. Ennek köszönhetően a Céline dizájnere pozícióból hamarosan a Céline kreatív igazgatója pozícióba került át és egészen 2003-ig náluk is tevékenykedett. Ekkor úgy gondolta, ideje saját brandjét építenie, amelyhez szerencsére sikeresen megtalálta partnereit is és semmi sem állhatott az útjába.
Tíz évvel ezelőtt elindult a márkán belül a MICHAEL by Michael Kors vonal is, amely lényegesen megfizethetőbb darabokat kínált, mint a fővonal, így szélesebb körben is sikert arathatott.
A Michael Kors egy életérzés
A tervező, karrierje során rengeteg feltörekvő tehetség mellett állt ki és épített ki így jobbnál jobb együttműködéseket, többek között például a Proenza Schouler hírnevét biztosító Derek Lammal és Lazaro Hernandezzel.
És ez még nem minden. A 90-es évektől napjainkig Kors számos díjat és elismerést tudhat a magáénak, nem csak mint divattervező, hanem mint illatkreátor, sőt mint a rákkutatást támogató személy is, a csupa szív dizájner ugyanis fáradhatatlanul jótékonykodik és kiáll a nemes célok érdekében.
A kreációit viselő sztárok nevét felsorolni is képtelenség lenne, egyszerűbb lenne azokat említeni, akiknek nincs MK logós táskájuk. A teljesség igénye nélkül: Miranda Kerr, Zoe Saldana, Alessandra Ambrosio, Elizabeth Hurley és Selena Gomez is őt választja, de legutóbb Scarlett Johansson pocakja is Michael Kors ruhában gömbölyödött.
A sztárok legjobb barátja: a Michael Kors táska - Zoe Saldana, Heidi Klum és Karolina Kurkova is imádja, Fotó: Purseblog