Back to the fox - Az új kedvenc dzsekid

2016. január 26.
Szerző:

Fufavi Lilla, a Fufavi tervezője, Tóth Eszter tervezőkollégájával karöltve egy nagyon színes, játékos és egyedi dzsekiket felsorakoztató kollekciót álmodott meg. Így jött létre egy új márka, a Back to the fox, ami univerzális és praktikus darabokat kínál nőknek és férfiaknak egyaránt. Lillával a Back to the fox születésének részleteiről és filozófiájáról beszélgetett szerzőnk, Fülöp Luca.


A Back to the fox kollekciója egyetlen modellre épít, mégis annyira sokszínű, hogy az embernek az az érzése, száz és száz eltérő darabot lát. A kezdetek kezdetekor Lillának is ez volt az alap koncepciója: kihozni egy átlagosnak tűnő ruhadarabból mindent, amit csak lehetséges. Több mint nyolc hónap volt, mire összeállt a teljes kép és a végeredmény azt mutatja, hogy sikerült megvalósítani az elképzeléseket.


A dzsekik, kifordíthatóságuk miatt praktikusak és ez a tulajdonságuk garantálja, hogy sosem unjuk meg őket. Egyik modellt sem kell vasalni, a női dzsekik puhák és lepergetik a vizet, a férfi modellek pedig egyik oldalukon öltönyanyagból készülnek, míg a másikon pedig már széldzsekiként funkcionálnak.

Ami pedig a legfontosabb, hogy ezek teljes mértékben egyénre szabott darabok, hiszen egy terjedelmes színskáláról mi magunk választhatjuk ki, hogy melyik nekünk tetsző szinekből készüljenek a kabátok, a csukló részre pedig még egyedi szöveget is varrathatunk. Ez a megoldás egyébként a 'Lazy to talk' nevet kapta.
„Valami olyasmi volt a fejünkben ezzel kapcsolatban, hogy például ráhímezteted a dzsekidre, hogy “vodka”, a bárpultnál csak felmutatod és már tudják is, hogy a következő italt kéred. (A napokban pont volt egy ilyen megrendelésünk, “vodka” és “szóda” került a két csuklóra). Ez egyfajta könnyedség is és játékosság is. Az pedig, hogy a szöveg személyre szabott, úgy gondolom, mindenkinek egy plusz adalék.”

Ezek után furdalhatja a kíváncsiság az oldalunkat azzal kapcsolatban, mégis hogyan jött az ötlet, hogy a márka a Back to the fox nevet kapja. „A rendhagyó névválasztás alapvetően magában hordoz egyfajta visszatérést az alapokhoz, a praktikussághoz, a tudatossághoz. A rókák pedig több okból kifolyólag is közel állnak a szívemhez. Egyfelől, a családi kutyánkat Rókának hívják, ami már egy kiinduló pont volt. Plusz, a japán kultúra egyik fontos inspirációs forrása volt mindig is a munkámnak, már többször jártunk is Japánban a Fufavival. Az ő kultúrájukban misztikus szimbólumként van jelen a róka, ami szintén hatással volt rám.

Továbbá egyik nagyon kedves gyerekkori könyvélményem a Kis herceg című történet, aminek a főszereplője a megszelídített róka. Valahogy ennek a szimbolikája került bele a kabátokba is, az a kettősség, amit ez az említett megszelídített élőlény képvisel. Egyrészt benne van még a vadság, a hedonista életérzés, ami szerintem mindannyiunkban jelen van, de magában hordozza a konszolidáltságot is.”

Tehát ezekben a kabátokban megvan az a lehetőség, hogy egyetlen egy darabot hordva, mindkét személyiségtípusunkat megmutathassuk. Besétálhatsz a munkahelyedre egy visszafogott színben, majd a munkaidő lejárta után átfordíthatod a dzsekidet a vadabb oldalára – akár egy tüzes piros vagy sárga színűre-, hogy azonnal az esti buli színhelyére mehess.

Nektek hogy tetszik a kollekció?



PERCEPTUAL THINKERS: DIVATTAL AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐKÉRT.