Az innováció, a kultúra és a fenntarthatóság témaköreiben keresik az „Év Divatipari Felfedezettjét”

Az innováció, a kultúra és a fenntarthatóság témaköreiben keresik az „Év Divatipari Felfedezettjét”
Forrás: PR
Facebook
Twitter
Pinterest

A Magyar Divat & Design Ügynökség működésének egyik fontos stratégiai pillére a szakképzésfejlesztés támogatása, amellyel a kreatívipari oktatás színvonalának magasabb szintre emelésére törekszik.

Az Ügynökség Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programjának célja, hogy visszaállítsa az iparág presztízsét, utánpótlást biztosítva az ágazatnak. A tavalyi év sikerei után az MDDÜ idén a Startup Campus együttműködésben emeli újabb szintre a programot. Az Ügynökség stratégiai partnerként csatlakozik az InnoGEN Ifjúsági Programhoz, amelynek középpontjában a fiatalok tehetséggondozása, a jövő generációjának inspirálása és kreativitásának fejlesztése áll. A közösségépítésen túl elindul a “Az Év Felfedezettje” kampány is, melynek része „Az Év Divatipari Felfedezettje” pályázati felhívás.

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt figyelmet fordít a kreatívipari szakmunkák, azon belül a textil- és ruházati szakképzés presztízsnövelésére a fiatalabb korosztály körében. Ennek jegyében az MDDÜ szakmai partnerként csatlakozik a Startup Campus InnoGEN Ifjúsági Programhoz, amelynek középpontjában a fiatalok tehetséggondozása, a jövő generációjának inspirálása és kreativitásának fejlesztése áll. A program célja a tehetséges 14-21 éves magyar fiatalok inspirálása a startup és innovációs vállalkozói kultúrával, valamint ösztönzése saját projektjeik elindítására és fejlesztésére, amellyel támogatják a jövő kutatás-fejlesztési és innovatív vállalkozói generációjának létrehozását. A közösségépítésen túl az MDDÜ szakmai zsűriként vesz részt az „Év Felfedezettje” kiválasztásában, valamint az innováció és digitalizáció, a művészet és kultúra, illetve a társadalom és fenntarthatóság témaköreiben kihirdeti az „Év Divatipari Felfedezettjét” is.

A pályázati felhívás keretében azokat a kreatív- és divatipari szakképzésben, nappali tagozaton tanuló fiatalokat jelentkezését várják, akik alkotásaikkal, munkásságukkal, hobbijukkal, tehetségükkel, vagy közösségi szerepvállalásukkal újszerűt hoztak létre.

A zsűri által kiválasztott nyertes nemcsak az „Év Divatipari Felfedezettje” címben részesül, hanem egy nagy értékű, korszerű technológiával felszerelt, könnyen kezelhető varrógépet is nyer, továbbá meghívást kap a következő Budapest Central European Fashion Weekre, valamint az „Év Divatipari Diáknagyköveteként” Trunk Tamással együtt képviseli a szakmát a presztízsnövelő kampányok során. Az „Év Divatipari Felfedezettje” pályázatra 2021. június 2-ig lehet jelentkezni. A nevezési űrlap kitöltésén túl tovább növelhetők az esélyek, ha egy maximum 10 perces, kreatív, bemutatkozó videót is készít a pályázó, melyben a jelentkező innovatív, újszerű megközelítése is szerepet kap. A jelentkezés további részletei, az Ügynökség és a Startup Campus InnoGEN program honlapján érhetőek el.

„Az MDDÜ-nél kiemelt célunk, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglaljon el a régióban, ehhez viszont stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik. A 2020-as évben kiemelkedő eredményekkel indult útnak a Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programunk, az eredményesség fokozása érdekében viszont idén új együttműködésekbe kezdtünk. A programok során a diákok teljes képet kaphatnak a piac működéséről, ezáltal ismét vonzóvá válhatnak az olyan foglalkozások, mint például a szabás, a varrás vagy a cipő felsőrész-készítés, így Magyarország Közép-Európa vezető szereplőjévé válhat a divat-ruhaipari szaktudás területén.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A pályázati felhívás ezen a linken érhető el!

***

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

Videók

Kép
Szépség

10 örökérvényű szépségtrükk, amit a Szex és New Yorkból tanultunk

A Szex és New Yorkban látott szépségtrükkök közel két évtized távlatában is ugyanolyan aktuálisak, mint egykoron voltak.

Kép
Sztárok

A 13 legőrültebb sztori a sztárvilágból, ami meglepő, de igaz

Tény és való, hogy a sztárok sok esetben olyanok, mint bármelyik ember, ám kivételek mindig vannak!

Kép
Szépség

Ókori szépségtippek! Így ápolta bőrét a páratlan megjelenésű Kleopátra

Vajon mivel ápolta a bőrét, hogy évezredekkel később is tökéletes megjelenéséről álmodozunk?

Kép
Stílus

Kopizd le a stílusát: Jennifer Lopez erre a kiegészítőre esküszik már több mint 20 éve

Teljesen érthető, ha már egyszer ráakadt az igazira, miért is cserélne le pár múlandó trend kedvéért?!

Kép
Szépség

Amire már évtizedek óta várunk: Madonna meghökkentő szépségtrükkjeitől leesik az állad

Madonna 2023 nyarán lesz 65 éves, most megmutatjuk, mivel tartja fiatalon magát.