A badass divattervező beintett a szemétben fuldokló divatiparnak

Forrás: Amy Sussman/Getty Images
2020. szeptember 9.
Szerző: Nóri

Mindenki őrültnek tekintette, amikor öt évvel ezelőtt beintett a divatiparnak, hogy egy tudatosabb piaci modellre épített fenntartható márkával térhessen vissza. Most mindenki őt másolja a túlélés reményében.

A gazdasági elemzők felmérése szerint a globális divatipar kétharmada nem éli túl a világjárvány okozta válságot. A divattervezőket is foglalkoztató legnagyobb kérdés napjainkban a hogyan tovább.

Vajon milyen új működési modellt lehet találni, ami megmentheti a már évtizedek óta szeméttömegben fuldokló, jelenlegi formájában önmagát és környezetét is elpusztító ipart, amely az egyre olcsóbb, egyre gyorsabban tönkremenő ruhák túlkínálata és túltermelése miatt mára a legszennyezőbb ágazatok közé került.

Olvasd el ezt is!
Naomie Harris: Most kell cselekednünk

A túltermeléshez nagyban hozzájárultak a fast fashion ruhaláncok, amelyek miatt lerövidült a ruhák életciklusa, és a megvásárolt termékek mennyisége kétszeresére nőtt. A vásárlók elfelejtették valódi értékén becsülni ruháikat, mivel azok könnyen pótolhatók. Ebből és a gyors gyártásra, gyorsan tönkremenő, olcsó ruhákra épülő, fenntarthatatlan modellből lett elege a badass divattervezőnek, Scott Sternbergnek jóval a világjárvány kitörése előtt.


Scott Sternberg többszörösen díjnyertes tervező, a legnívósabb divattervező díjat kétszer ítélték neki, öltöztette az ex-First Lady-t, Michelle Obamát, és az ő hatására vált divatossá a slim nyakkendő.

Olvasd el ezt is!
Ne dobd el, adj új életet a régi, foltos ruhádnak!

Mindenki őrültnek tekintette, amikor öt évvel ezelőtt, 2015-ben szembefordult a divatiparral, és otthagyta sikeres cégét, a Band of Outsiderst, hogy egy tudatosabb piaci modellre épített fenntartható márkával térhessen vissza. Így született meg az Entireworld, amelynek eladásai az egekbe szöktek, mikor mindenki más a túlélésért küzdött a világjárvány kitörésekor.

Scott Sternberg fenntartható modellje

Sternberg szuper trendi, szezonális ruhák helyett egyszerű örök darabokat kezdett el tervezni, amelyek minőségükben, forma- és színvilágukban is időtállók. A tökéletesen kényelmes és praktikus, szezonokon átívelő darabok pedig meghozták a sikert, annak ellenére is, hogy Sternberg elutasította a divathetek meghívásait, amikre több ezer ember látogatott el, és amik miatt több ezer ember utazta át háromhavonta a földet a járvány kitörése előtt. Emellett rövidített az értékesítési láncon, elutasította a kereskedőcégekkel való együttműködés lehetőségét, és közvetlenül a vásárlóknak értékesíti kreációit az interneten keresztül, amellyel fenntartható léptékű gazdasági növekedést tud elérni nehéz időkben is.

Kattints a galériába, és ismerd meg az Entireworld tökéletesen egyszerű alapdarabjait!

Nézd meg a galériánkat - 7 kép
Egyszerű örök darabok a fenntarthatóság jegyében
Tovább olvasok