1934-ben kezdtek el a nők farmernadrágot hordani, a fenomén pedig a vadnyugattól gyorsan a kifutókig jutott.
Ebben az évben jelent meg az első, kizárólag nőknek tervezett farmer kollekció, “Lady Levi’s” néven. Ezután a Vogue magazinba bekerült a must have ruhadarabok közé, és az eredetileg férfi munkásruhának szánt öltözet így szivárgott be a női gardróbokba, és igazi trendet teremtett. Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, Madonna, Angelina Jolie, Cindy Crawford...ők mind élen jártak a farmer népszerűsítésében.
Amikor 1873-ban a Levi Strauss & Co. megalkotta az első farmert, eredetileg munkásoknak szánt ruhadarab volt.
A fiatal lányok akkoriban kertész fazonú fiúnadrágban jártak. A vadnyugati farmokon dolgozó nők is a férfiak számára készült Levi’s nadrágot viseltek, hiszen az ottani kemény életkörülményekhez ez a darab volt a leginkább praktikus.
Látván, hogy a társadalomban, különösen a Nyugati parton, a nők jelentősebb szerepet töltenek be, a vállalat eldöntötte, hogy nők számára is fog ruhákat gyártani.
1918-ban született meg a “Freedom-Alls” modell, ami egy egybeszabott ruhadarab volt és munkához vagy kikapcsolódáshoz is ajánlották.
A LS&CO. 1922-ben újabb női ruhadarabbal bővítette választékát: a túranadrággal (Togs).
Bőszárú, térdig érő darab, melyet alul csat fogott össze és csizmához viselhették. A kollekcióban megtalálható volt egy egyszerű felsőrész és egy kalap is. Ez a nadrág már egyértelműen nőknek készült, mégpedig olyanoknak, akik sokat voltak a szabadban; ez is bizonyítja, hogy a Levi's márka segíteni akarta a viselőit, hogy kifejezhessék egyéniségüket. A Levi's megértette, hogy a nők divatosak akartak lenni a farmernadrág viselésével.
Megalkotta a Lady Levi's-t, ami egy hagyományos gombos kék farmer volt.
Bár abban az időben még mindig “overall”-nak hívták. Ennek a nadrágnak az anyaga vékonyabb farmerszövet volt és a női csípőre szabták. A farmer varrása rózsaszín cérnával készült.
Az 50-es években a LS&CO. az egész család számára gyártott új termékeket. Az új kollekciók neve – “Denim Family”, “Casuals” és “Lighter Blues” – is erről árulkodik, de ezek közül sok terméket kimondottan nőknek gyártottak. A Casuals vonal különösen tetszett a nőknek.
A 60-as években a célközönség élén a felnőtt nőket felváltották a tinédzserlányok. A 70-es évek elején ennek hatására jelentek meg a stretch farmerek, harangszárú és trapéznadrágok.
Az első, kimondottam nőknek készült Levi's 501 farmert 1981-ben mutatták be Amerika-szerte egy TV reklámmal, amelyben az „Óriás” című filmből átvett jelenetek szerepeltek.
2000-ben a Time Magazin, a 20. század divatdarabjának választotta az 501-es farmert. A 2010-es Levi’s Curve ID kezdeményezéssel a cég elismerte azt, hogy minden nőnek joga van a tökéletesen illeszkedő farmerhez.
Egy nő alakja sem egyforma az alakja, ezért kell mindenkinek a saját fazonját megtalálniaa Curve ID kollekcióban.
2013-ban, amikor tesztelték a Levi’s Revel prototípusokat világszerte, hosszasan figyelték a nőket, akik arcán megelégedettség látszott. Egy farmer, amit ráöntöttek viselőjére, követi a test formáját, formál, megemel, megnyújt.