Minden eddiginél menőbb Abodi Dóra új tavaszi kampánya - exkluzív képek és interjú

Minden eddiginél menőbb Abodi Dóra új tavaszi kampánya - exkluzív képek és interjú
2016. március 22.

Abodi Dórát reméljük már egyetlen divatrajongónak sem kell bemutatni. A sikeres hazai tervező neve nem csak hazai körökben forog, a legnagyobb sztárok is jól ismerik már az Unisus birodalmat. Tavaszi kampánya a Dystopia gardens nevet kapta, és nincs kétségünk afelől, hogy nemsokára viszont látunk néhány ABODI-t a vörös szőnyegen. Exkluzív interjú és képek csak nálunk!


Hogyan jellemeznéd az új tavaszi kollekciót?


Ösztönös de szofisztikált, tribal, 50-es évek és 90-es évek clubkid inspirációk is megjelennek benne, illetve van egy jól észrevehető íve, amely a kollekció történetét meséli el. Az ABODI-ra nagyon jellemző szigorú spaceship inspirációk, a teljesen túlburjánzó barokkos vonalak, a mindig megjelenő törzsi, ősi referenciák és a 90-es évek végének techno és goapartijai iránti nosztalgia folyamatosan megjelennek a kollekciókban.

Mi volt az inspiráció?


A kollekció címe Dystopia gardens és azt boncolgatja, hogy egy nagy világégést követően mennyire van lehetőség az újjáépítésre és az az újjáépítés miképp fog megtörténni. Azt gondolom, hogy az emberisiég történetében számtalan nagy válság volt, de mindig sikerült kilábalni belőle, és a változás újabb változásokat generált. Számomra egy olyan változás lenne vonzó, amikor jobban visszatérünk a természethez és az új városok már a növényzettel és az állatvilággal hoz létre egy sokkal természetközelibb és természettisztelőbb szimbiózist. Jelenleg kíméletlenül pusztítjuk a természetet, lassan minden vadállatot kipusztítunk és minden erdőt kivágunk, nagyon jó lenne ha ez megváltozna.
Kép


Mindig van egy izgalmas történet a kollekcióid mögött, most mi az?


A történet a saját életem, meg a gondolataim. Mikor már a végéhez ér egy kollekció készítése, már a következőt formálom fejben. Annyi minden történik velem, sok helyen járok, valahogy mindig adja magát a téma és érzem, hogy mik lesznek a trendek, a színek. Ez egy egy ilyen közös szellemi frekvencia, amire ha ráhangolódsz, rá tudsz kapcsolódni és érzed, akkor megérted a "zeitgeistet", érzed, hogy mi lesz a következő nagy trend.
Amikor a tavaszi kollekciót terveztem, sokat gondolkodtam a mostani világpolitikai helyzeten és akkor született az elmélet a világégést vagy válságot követő ujjépítés mikéntjéről. Másrészt lassan kinőtt a növényzet a milánói Bosco Verticale nevű épületen (ami egy növényekkel betelepített modern épület, "vertikális kert", nemrég épült a modern Milánó egyik meghatározó épületeként) és nagyon tetszik a gondolat, hogy a steril betonmonstrumokat növényzettel vonják be, teszik élhetőbbé, és innen jött a gondolat, hogy egy nagy válságot követően egy természetközelibb új világ épülhet, ahol a növényzet és az állatvilág visszahódítja a városokat. Minden kollekció a brand logója és szimbóluma, az Iker Unisus köré épülő történetet folytatja, idén tavasszal egy újjáépült, burjánzó, virágzó világba kalauzolja el az embereket.

Melyik a kedvenc darabod a kollekcióból?


Minden darab egyformán fontos eleme a kollekciónak, a Unisus és astronautika (csillagok, holdak, astro szimbólumok) printes "Astro dress" nagy kedvencem, az Olaszországban készült csipkeruhák, illetve az általunk fejlesztett különleges textúrájú nagy volumenű concept ruhák. Szerintem nagyon izgalmasak az "Unisus over the Moon" bomberdzsekik és a pandás szettek is.

A SS16 kampányt a Germany's Next Topmodel egyik döntősével dolgoztatok együtt. Hogyan született meg ez az együttműködés?


Az olasz ügynökségünket keresték meg, hogy szeretnének egy olasz branddel kollaborálni a Milánói fotózásról szóló adásban, végül minket választottak az ügynökség portfóliójából.


Abodi Dóra
Abodi Dóra


Miért őt választottad a kampányhoz?


Mint biztosan észrevettétek, szeretem az érdekes karaktereket, illetve kifejezetten inspirál a sokszínűség a divatban, az utazásaim során is az érdekes embereket, szituációkat és helyeket keresem. Ha megnézitek a divatheteket a showk nagy része teljesen "fehér", alig szerepelnek fekete vagy ázsiai modellek, ami elég visszatetsző, főleg olyan kollekciók esetében amelyeket a fekete kultúra inspirál. Például az SS15 londoni divatbemutatónkon 80%-ban fekete és ázsiai modellek voltak, mert egy törzsi ihletésű kollekció volt és így volt komplex a kép, de ettől függetlenül is azokat a modelleket választottam volna, mert ők voltak a legerősebb karakterek. Visszakanyarodva a mostani kampányhoz, Yusra egyben volt erős és törékeny, kifinomult és ösztönös, tökéletesen illeszkedett a koncepciónkba.

Ezt a kampányt is Milánóban készítettétek. Milyen kötődésed van ehhez a városhoz, miért ide térsz vissza?


Életemben először talán 8 éve voltam Milánóban és rögtön belecsöppentem a Vogue Fashion Night Out kavalkádjában és egy olyan érzés kerített hatalmába, hogy otthon vagyok. Azt követően rendszeresen utaztam Olaszországba üzleti ügyek miatt és csak simán kalandozások miatt, 2013-ban pedig a mesterképzőre is felvettek a Domus Academybe, majd másfél évet kinn éltem és azóta kb. fele időmet Budapesten fele időmet Milanóban töltöm, idén pedig megint még többet leszek Milanóban. Amúgy kinn dolgozunk gyártókkal, kinn az ügynökségünk és az életünk egy fontos része.

Mesélj az előkészületekről, a tervekről és persze a végeredményről!


Festményszerű képeket szerettünk volna alkotni, nagyméretű Arcimboldo nyomatokat használtunk háttérnek, a Milánóban élő fotóssal, Makó Szilveszterrel dolgoztunk, aki modern de kicsit reneszánsz ihletésű képeket alkotott. A korábban fotózott tavaszi lookbook pret-a-porter része letisztult és modern, a conceptuális, couture része pedig sokkal törzsibb, keményebb és vadabb hangulatú, ez a sorozat szofisztikált és légies, mégis van benne erő. Szeretek shiftelni a stílusok között, a ruhákat sokféle környezetben megjeleníteni, ez része a kreatív folyamatnak.
Kép


Milyen terveid vannak a jövőre nézve, merre halad az ABODI? Mi lesz a következő nagy lépes a márka életében?


Most készült el az ősz-téli kollekciónk (a jövő szezon téli kollekciója), ami kinn van Milánóban, hamarosan utazik Shanghaiba és már kezdjük a jövő tavasz nyári kollekciót is. Van pár izgalmas dolog folyamatban, ha eljön az ideje, mesélünk róla. Célunk a terjeszkedés, erősödés, mindig fejlődni és új kihívásokat találni.

Rengeteg híresség viselt már ABODI-t a vörös szőnyegen. Van valami titkos vágyad, kin szeretnéd még látni a ruháidat?


Egyrészt szuper a folyamatos red carpet jelenlét, másrészt sohasem elég. :) Madonnát szeretném öltöztetni, meg jó lenne az Oscaron is megjelenni. Nem vagyunk ez a kifejezetten nagyestélyis brand, de most tervezem, hogy ilyen irányba is nyitunk, imádon az old Hollywood stílust.
Abodi Dóra
Abodi Dóra


Milyen Abodi Dóra stílusa? Milyen ruhákat viselsz legszívesebben?


Kicsit kezdek olyan lenni, mint Karl, mindig ugyanabban vagyok. :))))) Van egy klasszikus ruhánk, az ABODI NUN dress, amit évek óta gyártunk, ez egy fehérgalléros és fehér kézelős fekete ruha, ennek számtalan verziója van, nagyon sokat vagyok ezekben, a másik nagy örökzöld az SS13 kollekcióm szegecses Unisus veretes fekete motorosdzsekije, meg az Unisus pulcsik bőrszoknyával. Nagyon sokat dolgozom színekkel, anyagokkal, textúrákkal, én vagyok a kémikus a laboratóriumban, fontos, hogy a munkaruhám egyszerű legyen és ne zavarja meg a vizuális gondolkodásomat se a mozgásomat. Ez igaz a lakásomra is, amely teljesen fehér és nagyon kevés benne a bútor. De amúgy nagyon szeretem a nagy ékszereket és a csillogó ruhákat is, mindent ami hímzett, flitterezett, bőr, csipke, díszített, szóval azért ha meg kell jelenni, akkor jöhet a Dynasty stílus is. :)))
Kép
Kép
Abodi Dóra
Abodi Dóra
Kép
Kép
Kép
Abodi Dóra
Abodi Dóra


Fotó: Szilveszter Makó
Haj és smink: Sara Busan
Modell: Yusra (Germany's Next Topmodel)
Produkció: ABODI team
Cipő: Abodi x RekaVago kollekció
Napszemüveg: Abodi x Battila kollekció






Dora Abodi a Londoni Divathéten - Kattints ide!

Tehát ilyen, mikor Rihanna Cindy Crawford lányának öltözik!

A barbadosi énekesnőnek sem kell a szomszédba mennie ha egy kis stílusról van szó, de a készen kapott ötleteket ő is jobban szereti.

5 trükk, amivel drágábbnak tűnik a frizurád

Mintha most jöttél volna a szalonból!