„Szavazni legalább olyan fontos, mint szerelmeskedni”

„Szavazni legalább olyan fontos, mint szerelmeskedni”
2016. szeptember 30.

Legalábbis Madonna szerint, aki elsők között buzdította a fiatalokat arra, hogy 18 éves koruk betöltése után ne felejtsenek el szavazni.

Amerikában, minden nap 12 ezer fiatal tölti be a 18 éves kort. A millenniumi nemzedék egyre csak növekszik és nagyon úgy tűnik, hogy komoly többséget képez, legalábbis az USA-ban. „A legnagyobb élő generáció tagjaiként, megvan az erőnk és a lehetőségünk is, hogy befolyásoljuk a jövőnket.” A Rock The Vote a legnagyobb nonprofit és pártfüggetlen szervezet az Usa-ban, ami azért jött létre, hogy a fiatalokat rávegye, járuljanak az szavazóurnákhoz. „Együtt olyan hangosak lehetünk, amit a választásokon is meghallanak.”

gif

A politikai mozgalom Madonnával kezdődött. 1990-ben az „anyagias lány” egy szál amerikai zászlót tekert maga köré, miközben Thomas Jeffersonrólés Abraham Lincolnról reppelt, néha pedig felcsendült a híres Vogue, majd arra kérte a nézőket, hogy szavazzanak. Az MTV-n futott egy 60 másodperces reklám, de van egy sokkal ritkábban látott, nagyon humoros videó is a témáról. Alább látható, ki ne hagyd!

Viszonylag nagyot ugorva a történelemben, amikor 2008-ban teljesen kiéleződött a helyzet Obama és McCain között, Christina Aguilerát választották, aki America the Beautiful című dalt dúdolta 5 hónapos kisfiának, akit eközben a kezében is tartott. Max csupán egy amerikai zászlóba volt bugyolálva. Az ötlet onnan jött, hogy bár először Chirstinát kérték fel a zászlóval való pózolásra, ő nem akarta ismételni a történelmet, sőt. „Ahelyett, hogy magamra tekertem volna, inkább a fiamra tettem. Ezzel is azt szerettem volna jelképezni, hogy a fiatal generációhoz szólunk."

2008-ban Spielberg rendezésében került a digitális térbe a Declare Yourself kampány, amiben a Don't Vote! szavakat mondogattatták hírességekkel. Ezt az online videót akkor 5 milliószor nézték meg, és hála ezeknek, csak abban az évben 300 000 új szavazóval bővült a tábor.

2012-ben még jobban odafigyeltek, hogy mindenkihez eljusson az infó, ezért Miley Cyrust is maguk mellé állított. Itt a #WeWill hashtaget használták és bármilyen meglepő is, távol tudtak maradni attól, hogy akár Romney akár Obama mellé letegyék a voksukat.

Szerinted itthon ilyen kampányokkal lehetne motiválni a fiatalokat?
Igen.
Nem.
Megosztom az eredményt
A horoszkópod szerint ezt rontottad el a legutóbbi kapcsolatodban

Mindenki követ el hibákat, ez már csak így megy. Viszont ha sikerül tanulnod belőlük – például azokból, amiket a párkapcsolatodban rontottál el –, a következő szerelem sokkal tartósabb is lehet. A JOY.hu cikkéből kiderül, pontosan mire gondolunk.