100 kiló felettiek, gyönyörűek, sikeresek: a világ 6 legnépszerűbb plus size modellje
A plus size modellek előretörése az elmúlt évtizedekben forradalmi változásokat hozott a divatiparban és a társadalmi felfogásban. Az önelfogadás és a testpozitivitás mozgalma egyre nagyobb hangsúlyt kapott. Ezek a nők nemcsak a divatvilágban tettek szert jelentős hírnévre, hanem példaképül is szolgálnak sokak számára, akik küzdenek a testképükkel. A body positivity üzenete arra ösztönzi az embereket, hogy szeressék és elfogadják a testüket, függetlenül annak méretétől vagy formájától.
A plus size modellek átformálták a divatvilágot
A plus size modellek jelentős hatással voltak a divatra is. Az iparág kezdettől fogva kizárólag a vékony modellekre összpontosított, azonban az elmúlt években egyre több márka és divatbemutató kezdett el plus size modelleket alkalmazni. Ezzel a lépéssel a divatipar elismerte, hogy a szépség nem korlátozódik egyetlen testtípusra, és hogy a vásárlói bázis sokszínű. Ez a változás nemcsak a divatbemutatókra és a magazinokra volt hatással, hanem az általános vásárlói kultúrára is, hiszen egyre több plus size kollekció válik elérhetővé a piacon.
Ő volt a világ első plus size modellje
A világ első plus size modellje Emme Aronson, közismertebb nevén Emme, aki a 90-es években tört be a divatiparba. Karrierje során számos divatmagazin borítóján szerepelt. Emme nemcsak a divatvilágban volt úttörő, hanem aktívan hozzájárult a testpozitív mozgalomhoz is, és munkásságával aktívan tett azért, hogy a plus size modellek elfogadottá váljanak a mainstream divatban.
Fogadd el önmagad!
Fontos kiemelni, hogy az önelfogadás témaköréhez, nem csak a testpozitív szemlélet tartozik. A közösségi médiában egyre több híresség és influenszer csatlakozik az úgynevezett "skin positivity" és a "filter reality", más néven "filter-free" mozgalomhoz. Ennek lényege, hogy a tartalmak fogyasztóit ne zavarják meg a tökéletességet mutató kontentek, fogadják el és szeressék bőrük természetes állapotát, beleértve a pattanásokat, hegeket, pigmentációs problémákat és más bőrhibákat is. Ezek a kampányok és mozgalmak arra ösztönzik az embereket, hogy ne használjanak filtereket a közösségi médiában, és mutassák meg a valóságot szűrők és digitális manipulációk nélkül. A cél az, hogy elősegítsék az önelfogadást, és csökkentsék a tökéletesség illúziójának nyomását, amelyet a filterek használata okoz.