Borítókép: Exkluzív interjú Thomas Saboval: „Az ékszer nem a státuszról szól, hanem a személyiséged kifejezéséről" Forrás: Roppel HR

Exkluzív interjú Thomas Saboval: „Az ékszer nem a státuszról szól, hanem a személyiséged kifejezéséről"

Tihanyi Luca szerző fotója
Utoljára frissítve:
Thomas Sabo már 40 éve vezeti a világ egyik legnagyobb ékszerbirodalmát, most pedig a márka születésnapja alkalmából exkluzív interjút adott magazinunknak.

A Thomas Sabo idén ünnepli ékszerbirodalmának 40. évfordulóját, és ennek a különleges alkalomnak a tiszteletére mi is Berlinbe utaztunk, hogy részt vegyünk a lenyűgöző születésnapi ünnepségen. Az esemény nem csak az új kollekciók bemutatójának adott helyet, hanem egy rendkívül ritka, exkluzív lehetőséget kínált számunkra: személyesen interjút készíthettünk az ékszerdivat legendájával. Thomas Sabo ugyanis csak nagyon ritkán nyilatkozik a sajtónak, így hatalmas megtiszteltetés, hogy első kézből hallhattuk gondolatait a márka sikerének titkairól. Thomas Sabo neve világszerte ismert, hiszen márkájával 5 kontinens több mint 70 országában van jelen. Az 1984-es alapítása óta a THOMAS SABO márka egyet jelent a legmagasabb minőségű, stílusos, változatos és innovatív ékszerek, valamint órák tervezésével és gyártásával. Természetesen megkérdeztük tőle, mi a titka annak, hogy négy évtizeden át a siker csúcsán tudott maradni.

Az ékszeriparban való jelenléted ikonikus, de hogyan kezdődött mindez? Mikor és hogyan került az életedbe az ékszerkészítés?

Nos, ez igazán egy hosszú történet. Be kell vallanom, hogy számomra a kereskedelem eleinte nem az ékszerekkel kezdődött, hanem a divat világában, amikor 19 éves voltam. Akkoriban bőráruk importálásával és értékesítésével próbálkoztam Antalyán keresztül, Törökországban. Sajnos az üzlet nem indult be úgy, ahogy reméltem. Azonban mindig is vonzott az új vállalkozások felfedezése, a normák áthágása.

Érdekes, hogy a divat volt az első lépésed a kereskedelemben, de mi volt az a pont, amikor az ékszerek világába léptél át?

Az utam nagy fordulatot vett, amikor elkezdtem dolgozni egy kerámiagyártó cégnél. Nem sokkal a kezdés után azonban egy sérülés miatt nem tudtam folytatni a munkát. Így hát úgy döntöttem, hogy összepakolok, és elindulok felfedezni Indiát és Srí Lankát. Ez a korai 80-as években történt – egy olyan időszakban, amely nagyon különbözött a mai világtól. Az utazás során találkoztam valakivel Srí Lankán, akivel később Thaiföldön is összefutottam. Ez a véletlen találkozás volt az ékszerek világába vezető utam kezdete – egy birodalomé, amelyről álmodni se mertem.

És amikor elérkeztél ehhez a fordulóponthoz, mi volt az első ékszer, amit megterveztél?

Az első ékszerem egy kígyógyűrű volt, amit egy aranyossal együtt terveztem Srí Lankán. Ez egy kígyógyűrű volt, amelynek közepén egy akvamarin volt, és a két szem rubinból készült. Ez a darab azóta is különleges számomra, mert nemcsak az ékszerkészítés iránti szenvedélyemet jelképezi, hanem az első lépést is a saját stílusom megtalálása felé.

A mottód szerint sosem szabad elveszíteni a kreativitást és a spontaneitást. Hogyan kapcsolódik ez a márka kezdetéhez, illetve ahhoz a lázadó szellemiséghez, ami jellemzi a stílusodat?

Az iskolás éveim alatt elég lázadó voltam. Éreztem egy belső késztetést egy nagyobb világ felé, amely túlmutatott a késő 70-es, korai 80-as évek Németországának szűk keretein. Nemrégiben megnyitottuk az új márkánk, a Saboteur bécsi zászlóshajó üzletét, ami visszaidézi azokat az emlékeket, amikor a város egy másik világot mutatott meg nekem. Akkoriban, egy bécsi ifjúsági táborban sikerült meggyőznöm a felügyelőnket, hogy engedjen el minket egy Rolling Stones koncertre. A zene, különösen a 70-es és 80-as évek rockzenekarai, mindig nagy inspirációt jelentettek számomra. Számtalan kedves emlékem fűződik koncertekhez, mint például David Bowie 1983-as show-ja. Ezek az emlékek a márkám DNS-évé váltak, és befolyásolták a dizájnját, amikor 1984-ben elindítottam.

Most, hogy a márka a 40. évfordulóját ünnepli, mit gondolsz erről a mérföldkőről?

Ez az idő a visszatekintésre való. Számomra ez egy szép pillanat, hogy megnézzük, hol tart most a márka, és hol lesz talán 10 év múlva. 40 év egy bizonyos pont, amikor azt mondhatjuk, hol tartunk ma, és hol leszünk 10 év múlva. Ez a mérföldkő arra ösztönöz, hogy tovább gondoljuk a márkát, és új irányokat találjunk.

Véleményed szerint mi a legfontosabb szabály egy férfi számára, amikor ékszert visel?

Szerintem egy férfi életében a legfontosabb ékszer egy gyűrű, amikor megházasodik. Ezen kívül szeretem a karkötőket is, különösen a gumírozott karkötőket. Olyan könnyű őket viselni, és van bennük valami játékosság, amit kedvelek. De végeredményben a lényeg, hogy bármit viselsz, maradj hű önmagadhoz. Az ékszer nem a státuszról szól, hanem a személyiséged kifejezéséről.

Milyen tanácsot adnál fiatal vállalkozóknak, akik sikeresek akarnak lenni az ékszeriparban?

Nagyon fontos, hogy megtaláld a saját „DNS-edet”. Azt gondolom, hogy a nap végén ez a siker kulcsa. Hogy mindig hű maradj a saját esztétikádhoz és értékeidhez, még akkor is, ha változnak a trendek. Mi, a THOMAS SABO-nál, már több mint négy évtizede következetesen tartjuk az irányt – ez adja a márka lényegét.

És mi a személyes filozófiád a vezetésben és az üzletben?

Hogy igazán szívvel dolgozz az emberekkel, tényleg adj nekik bizalmat, és támogasd a tehetségüket. Azt hiszem, hogy egy sikeres cég alapja az, hogy értékeljük a csapattagok egyéni képességeit, és segítsünk nekik kibontakoztatni azokat.

Hogyan kezeled a stresszt és a kihívásokat a mindennapokban, nem csak az üzleti életben?

Most már nyugodtabb vagyok, mint korábban. Sokszor reggelente elmegyek sétálni, ami nyugalmat ad. Ez a módja annak, hogy megszabaduljak a stressztől, és új ötleteket merítsek. Azt is megtanultam, hogy az első lépés mindig a pozitív gondolkodás legyen. Ez egy egyszerű, de hatékony módja annak, hogy megküzdjek a kihívásokkal.

Most pedig kattints a galériára, és mutatjuk a Thomas Sabo márka 40. születésnapjára készült különleges kollekciót!