
Pablo Eskobear: a kokainmedve igaz története
Tavalyelőtt mutatták be a mozikban a Kokainmedve című horror-vígjátékot, amelynek röviden összefoglalva annyi a sztorija, hogy egy drogcsempész balesetet szenved, így az általa szállított kokain szabad prédává válik egy erdőben. Egy gyanútlan medve a nagy részét felzabálja, ettől agresszívvá válik, túrázókra támad, közben pedig a drogbáró emberei megpróbálják visszaszerezni a maradék anyagot. Ez volt egyébként Ray Liotta egyik utolsó filmje, már a halála után tartották a premiert, de például a Trónok harcából ismert Kristofer Hivju is feltűnt benne.

Bármennyire is abszurd a sztori, valójában igaz történet ihlette – még, ha a valóságban nem is folyt ennyi vér, és egészen másképp is zajlottak az események. Az speciel igaz, hogy egy Andrew C. Thornton nevű drogcsempésszel kezdődött minden: a rendőrből és jogászból lett bűnöző társával éppen a Tennessee állambeli Knoxville környékén terítette a kokaint, ám a rakomány túl nehéznek bizonyult, ki kellett dobniuk egy részét. A bajba került csempészek kiugrottak a gépből, de Thornton ejtőernyője nem nyílt ki, a zuhanás következtében életét vesztette.
Itt jött képbe Pablo, a fekete medve – igaz, ezt a nevet csak később aggatták rá a 79 kilogrammos nőstényre, természetesen Escobar után. A mackó mit sem sejtve megeszegetett egy nagyobb mennyiséget a drogból, nem sokkal később pedig elpusztult, Georgia állam északi részén találták meg a tetemét. Nem volt semmilyen megőrülés, feldühödve gyilkolászás, a kirendelt bűnügyi orvosszakértő, dr. Kenneth Alonso szerint úgy 3-4 grammnyi kábítószer kerülhetett az állat véráramába halála időpontjáig.

Dr. Alonso nem hagyta veszni a medve testét, kitömette, majd a Chattahooche River National Recreational Area számára ajánlotta fel. Később eltűnt a kitömött Pablo, majd újra előkerült, végül a Kentucky államban fekvő Lexingtonban, egy plázában állították ki. Nyakában egy táblán olvasható a története is, felhívva a látogatók figyelmét a kábítószer-használat veszélyeire.
Szóval a Kokainmedve című film valós eseményekből táplálkozik, ám az alkotói szabadságot kihasználva elég rendesen kiszínezi a történteket.