Szeptemberben magyar tervezők hódították meg Párizst és Milánót!

Szeptemberben magyar tervezők hódították meg Párizst és Milánót!

Szépség

Kneipp Jó éjszakát Tusfürdő vélemény! Teszteltük, hogy tényleg pihentetőbb-e az alvás a márka új termékével

Promóciók

ÍME A TÖKÉLETES ILLAT AZ IGAZÁN ÖSSZETARTÓ PÁROKNAK: MEGÉRKEZETT A K&Q EAUX DE PARFUM INTENSE BY DOLCE&GABBANA

Promóciók

Fedezd fel az Ecco la Pasta mediterrán ízvilágú tésztákat az Ecofamily üzletekben!

Facebook
Twitter
Pinterest

Alig vette kezdetét az ősz, de a magyar tehetségek már Európa több nagyvárosában felvonultatták alkotásaikat, a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt.

Elsőként Párizsban, a méltán híres Maison&Objet designipari vásáron 10 kiváló magyar alkotó design remekeit – bútorokat, lámpákat és kerámiákat – tekinthették meg az érdeklődők. Ezt követően a Milano Fashion Week keretein belül 7 hazai divattervező mutathatta be 2022-es tavaszi/nyári kollekcióját Olaszország egyik divatfellegvárában.

Szeptemberben a Magyar Divat & Design Ügynökség őszi rendezvénysorozatának keretében olyan külföldi eseményeken jelentek meg a magyar tehetségek és alkotásaik, mint a Maison&Objet designipari szakvásár, vagy a Milano Fashion Week. A rendezvények alkalmával a magyar márkák ismét az MDDÜ egységes ernyőmárkája, a Budapest Select alatt vonultak fel, melynek célja, hogy a hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.

Kép

A Maison&Objet vásáron a 10 kiváló magyar alkotó designtárgyai a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet. Az idei megújult standkoncepció sikert aratott, hiszen ötletes térelválasztó megoldásainak köszönhetően az egyedülálló alkotások még inkább érvényesültek és felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését, így számos egyeztetés és tárgyalás vette kezdetét a buyerek és tervezők között. Az eseményen való megjelenés hatására több mint 600 megkeresés érkezett a magyar formatervezők munkái iránt.

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett termékeit a Valorisation de l'Innovation dans l'Ameublement (VIA) – francia designintézet – Le French Design Galerie épületében mutatták be a Paris Design Week alatt, mely a designhét egyik hivatalos helyszíne is volt.

Kép

A nemzetközi sajtóban is hamar felfigyeltek a magyar formatervezőkre. Még javában zajlott a designvásár, amikor a Marie Claire Maison megjelentette az általuk legjobbnak, legfrissebbnek tartott designerek listáját a dekoráció és design terén. A Budapest Select standon bemutatott Tangens Office Home bútorcsalád a megtisztelő 12. helyen szerepel az összeállításban, amelyet Kele Sára tervező a Rotte Groupal közös együttműködésben hozott létre az MDDÜ design LAB inkubációs programja során.

„Hatalmas büszkeség számunkra, hogy design és divat oldalon egyaránt sikeres nemzetközi szereplésekkel indíthattuk az őszt. Formatervezőink Párizsban, míg divattervezőink Milánóban mutatkoztak be a szakma és a nagyközönség előtt, és alapozták meg ezzel a nemzetközi piacra lépésüket”

– emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, majd folytatta:

„Ezek a világszínvonalú események kiemelt lehetőségek a márkák számára nemzetközi kapcsolataik építésére. Mind a Maison & Objet designvásáron, mind a Milano Fashion Weeken hatalmas volt az érdeklődés a magyar divat- és formatervezők iránt és több száz megrendelői egyeztetés indult el a forgalmazók és a designerek között.”

- Bata-Jakab Zsófia
Kép

A Milano Fashion Weeken a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget, hogy bemutassák legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióik darabjait. Az olasz divatfővárosban a Budapest Select Collective Fashion Show kifutóin négy magyar márka – ABODI, CUKOVY, Elysian és Kata Szegedi – kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójának darabjaival. A milánói divathét során a bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelent négy hazai tervező – ALMA, Kata Szegedi, NINI és ZIA budapest – alkotása.

A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Riccardo Grassi, a Studio Zeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. Az érdeklődés a magyar tehetségek iránt később is folytatódott, hiszen a Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a látogatók megnézni az alkotásokat, köztük olyan neves szakemberek, mint Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus.

A márkák komoly értékesítési lehetőségekre is szert tehettek, ugyanis számos nemzetközi buyer látogatott el a Budapest Select Collective Fashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát a Beams, a Biffi Milano, a Bloomingdale’s, a Concento, a Galeries Lafayette, a Rinasciente és a Selfridges, amelyek közül többen a tervezők kollekcióit külön-külön is megnézték. A Budapest Select Collective Fashion Show felvételei visszanézhetőek:

https://milanofashionweek.cameramoda.it/en/emerging-designers-hub/budapest-select/

Hazánkban tartogat még meglepetéseket az ősz, ugyanis a Magyar Divat & Design Ügynökség mostantól Budapesten várja az érdeklődőket tematikus rendezvénysorozatával.

Októbertől megérkeznek a divat- és designprogramok a fővárosba és ismét a tehetséges divat- és formatervezők, valamint elképesztő alkotásaik veszik át a főszerepet. A Fashion & Design Autumn olyan további eseményekből áll, mint a 360 Design Budapest kiállítás, a Budapest Central European Fashion Week, vagy a Budapest Fashion & Tech Summit.


A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison&Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Milano Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség koordinációs központként segíti a különböző szereplők közötti információcserét, tudásmegosztást, valamint az együttműködési lehetőségek feltárását és megvalósítását. Az ágazatban betöltött szerepkörének fontos részét képezi a divatdiplomácia, amely más országok divatipari központjaival való szakmai kapcsolatok és stratégiai partnerségek kialakítására irányul. Az Ügynökség 2018-ban megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italianaval, amelynek keretében az olasz divatkamara stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését, a nemzetközi színtérre való belépését. A felek közösen indított Nemzetközi Mentorprogramjának keretében szezonról-szezonra számos márka mutatkozhat be a Milano Fashion Week-en az Ügynökség által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt, így a tervezők saját jegyeiket megtartva, egységes kommunikáció által kapnak nagyobb figyelmet a külföldi megjelenések alkalmával.

Maison&Objet

A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és designipari termékek nemzetközi elérhetőségét, mellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportképességét is. Az Ügynökség olyan értékesítésfókuszú külföldi rendezvényeken biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a Maison&Objet designvásár, amelyet Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartanak számon. A designmárkák párizsi megjelenése az Ügynökség egységes ernyőmárkája, a Budapest Select alatt valósul meg, így a tervezők saját jegyeiket megtartva, egységes kommunikáció által kapnak nagyobb figyelmet. Az ötnapos esemény közel 100 ezer főt vonz évente, nagy részben viszont eladók, gyártók és forgalmazók, akik kifejezetten az új márkák felfedezése miatt érkeznek. A rendezvény kiváló lehetőség arra, hogy a magyar formatervezők felkeltsék a külföldi megrendelők érdeklődését és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket.

Nézd meg a magyar tervezők további bemutatott munkáit.

Galéria / 10 kép

Magyar tervezők Párizsban és Milánóban.

Megnézem a galériát

Videók

Szépség

Kneipp Jó éjszakát Tusfürdő vélemény! Teszteltük, hogy tényleg pihentetőbb-e az alvás a márka új termékével

Promóciók

ÍME A TÖKÉLETES ILLAT AZ IGAZÁN ÖSSZETARTÓ PÁROKNAK: MEGÉRKEZETT A K&Q EAUX DE PARFUM INTENSE BY DOLCE&GABBANA

Promóciók

Fedezd fel az Ecco la Pasta mediterrán ízvilágú tésztákat az Ecofamily üzletekben!

Kép
Életmód

Toplista: Minden idők 10 legszexibb férfi tévés karaktere

Csak helyeselni tudunk a listán szereplő nevekkel!

Kép
Sztárok

Azt mondták, nem elég jó modellnek! Így változott át szende tinilányból a kifutók csillagává Kate Moss

Sokan nem hittek Kate Mossban, mert azt mondták, hogy nem az a tipikus szupermodell alkat! Nézd meg az akkor és most fotóit!

Kép
Életmód

8+1 meglepő dolog, amit sörnyitóként használhatsz otthonodban: nem lesz többé probléma, ha elbújt a fiókban!

Mutatunk 9 mindennapi háztartási tárgyat, amellyel hozzáférhetsz kedvenc italaidhoz, akár sörnyitó nélkül is! Ezek a technikák tényleg beválnak!

Kép
Életmód

Dűne akkor és most: kinek állt jobban a szerep?

Az idei év egyik legnagyobb filmsikere a Dűne: Második rész, ám Frank Herbert regényét már negyven éve is feldolgozták.

Kép
Életmód

4 csillagjegy, akinek a márciusi telihold agresszív változásokat hoz az életébe

2024 tavaszának első teliholdja különleges meglepetéseket tartogat a csillagjegyeknek.