Történelmi pillanatok: nem változott még ekkorát a szépségipar
A jelenleg is zajló, eddig példátlan erejű „Black Lives Matter”, vagyis a „A Fekete Élet Számít” mozgalom hatására nem várt fordulat következett be a szépségiparban.
A gyógyszerek és gyógyászati eszközök gyártása mellett kozmetikumokat is gyártó Johnson & Johnson leányvállalata, a Band-Aid az elsők között állt ki a békés tüntetők mellett, majd kezdeményezett apró, de jelentős változtatásokat termékkínálatában: bőrtónushoz igazodó ragtapaszt dobtak a piacra az egyenlőség előmozdítása, a tolerancia és a sokszínűség elismerése jegyében.
Emellett bejelentették, hogy beszüntetik keresett, bőrfehérítő termékeik értékesítését Ázsiában és a Közel-Keleten, valamint pénzzel is támogatják a „Black Lives Matter” mozgalmat.
A világosabb, fehér bőr iránti áhítatosság mélyen gyökeret vert az indiai kultúrában, ahol a világosabb bőrszín magasabb kaszthoz való tartozást jelent.
Ezzel párhuzamosan a L’Oréal is támogatásáról biztosította a mozgalmat, és az Unilever után úgy döntött, hogy átnevezi bőrfehérítő kozmetikumait, valamint a jövőben tartózkodik a „fehérítés”, „fehér”, és „világos” szavak használatától termékeinek kommunikációjában.
Soha nem változott még ekkorát a szépségipar néhány nap leforgása alatt. Vajon nem lenne itt az ideje, hogy mérlegeljék a szoláriumok bezárását is?